Äitini on alkoholisti!?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nti84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nti84

Vieras
äitini on juonut jo monta vuotta välillä hieman enemmän välillä vähemmän..hänelle on iskenyt diabetes,kolesteroliarvot ovat koholla ja nyt hänellä oli elimistö ihan sekaisin ja joutu olemaan sairaalassakin muutaman viikon kun kaikki arvot oli päin honkia! ja minä tietysti huolesta sekaisin...nooh..ei siinä mitään hän pääsi kotiin ja olikin mutaman viikon juomatta..parantui...ja taas alkoi juominen,raju sellainen,nyt juo aamusta iltaan melkeen joka päivä :/ keinot alkaa olla vähissä..en enää keksi mitä tekisin..kaikkeni oon antanu ja yrittänyt auttaa mut en tiiä osaanko/jaksanko enää..itteni hyvin vointi kärsii kun joutuu aikuisesta ihmisestä huolta kantamaan..

Joo'o.... Aina ei valitettavasti voi toista auttaa. Alkoholistia on vaikea auttaa jos kyseisellä henkilöllä ei omasta mielestään ole mitään ongelmaa tai muuten vain halua parantua, tai sitten kaikki vika onkin vain muissa ihmisissä...

Voin vain toivottaa sinulle paljon voimia ja jaksamista :hug: itsekin kun olen vastaavassa tilanteessa ollut jo yli kymmenen vuotta....

Tiedän..omaäitini on alkoholisti..ja se on raastavaa katseltavaa ..toista ei voi auttaa jos ei itse halua apua ja parantua sekä myöntää ongelmaansa :hug:

Aattelinpa viä lisätä, et mun äitini on sitä mieltä, ettei hän ole alkoholisti, koska: "Juopot juo viinaa, minä en"... Käsittääkseni kuitenkin 12-pack joka päivä vastaa ihan hyvin yhtä pulloa viinaa.... Alkaa olla mun mielestä jo lähinnä surkuhupaisaa tuo touhu, vielä, kun on alkanut päässäkin viiraamaan niin....

Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
Tiedän..omaäitini on alkoholisti..ja se on raastavaa katseltavaa ..toista ei voi auttaa jos ei itse halua apua ja parantua sekä myöntää ongelmaansa :hug:

Sama juttu meillä. Oma äitini on tuurijuoppo, voi vetää viinaa tauotta yötä päivää kaksikin viikkoa ja sitten menee pari kk ihan"ok". Olen kurkkua myöten täynnä sitä touhua, ja jopa vakavasti harkinnut välien katkaisemista kokonaan. Uskon, että se päivä on vielä edessä. Eläköön hän omaa elämää ja me omaa.

Niin, valitettavasti aikuista alkoholistia on aika vaikea auttaa, jos hän ei itse halua apua tai ei tunnusta alkoholismiaan.

Kummityttöni äiti kuoli vuosi sitten, taustalla oli masennusta, anoreksiaa ja paha alkoholismi. Oli todella surullista katsoa vieressä, kun hänen miehensä (joka myös joi paljon) ei tajunnut vaimon ongelmia yhtään. Kaikin tavoin muu lähipiiri yritti auttaa, osa "kovemmilla" keinoilla, osa vain elämällä rinnalla... Mutta hirveältä tuntui katsoa, kun ei edes 7-vuotias tytär ollut äidille enää syy elää ja yrittää selviytyä. :(