Äitini marinoita joululahjoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mun mies on sitä mieltä, että jouluna lahjoihin satsataan. Tänä vuonna tuli 6 lahjaa per lapsi + muutama yhteinen paketti.
Äitini oli meillä viettämässä aattoa ja tuossa soitteli äsken.
Kommentit: Liikaa tavaraa, ei lapsille saa ostaa kaikkia mitä tahtovat ei ne sitten oikeassa elämässäkään saa kaikkea jne.
Mää kyllä osasin arvata tän. Tympäsee silti

Jätä oman onnensa nojaan äitisi sanomiset. Itsekin sain lapsena paljon paketteja ja ihan olen aikuisena ymmärtänyt, että mitään ei ilmaiseksi ja ilman työtä saa. Omatkin lapset saavat aika lailla paketteja ja en usko määrän pilaavan lasten ymmärtämiskykyä aikuisena.

Mä olen kolmen lapsen yh ja satsaan jouluun. ;o) Olen sen kotona jo oppinut: meilläkin oli paljon paketteja, vaikkei rahaa niin huimasti ollutkaan, mutta joulu oli ainoa aika vuodesta, jolloin sai kaikkea ylenpalttisesti. Sitähän joulu on, juhlaa!! Omat lapseni eivät odota/luule saavansa kaikkea haluamaansa ja 11,5 kk vuodesta eivät saakaan, joten minusta on aivan mahtavaa pystyä jouluna edes jonkin verran hemmottelemaan heitä. Sano äidillesi, että eiköhän tässäkin päde se sama kuin ruuan suhteen: on tärkeämpää mitä syö uuden vuoden ja joulun välillä kuin se, mitä syö joulun ja uudenvuoden välillä...! Antakaa vain hyvällä omallatunnolla lapsillenne ihania joulumuistoja. <:o)

Höpsis. Ei mene lapsi pilalle vaikka jouluna saa lahjoja :D

Ikuinen ikävä muisto lapselle sen sijaan jää, jos ei saa mitään joululahjaa :( siksipä meidän lapsille ei sellaista käy ikinä.

Yhteistyössä