Äitini lupasi ostaa meille häälahjaksi uudet sohvat..mutta hänen täytyy saada valita ne.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huoh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huoh"

Vieras
Äitini siis lupasi meille häälahjaksi uudet sohvat. Hänen täytyy silti ehdottomasti tulla mukaan valitsemaan niitä. No ajattelin että ihan ok, jos lähtee makutuomariksi. Hän ei silti suostu ostamaan niitä sohvia, joista minä ja mieheni pitäisimme, ellei pidä itsekin. Perustelee kantaansa vaan sillä "no minä ne kuule maksan".
Makumme eroaa niin paljon, että tänään sitten sanoin, että ostamme sohvat itse. Perustelin sillä, että meillä on niin erilainen maku ja tämä on meidän koti, jonne tulee sellaiset sohvat joista me pidämme. Voimme maksaa sohvat sitten itse.

Nyt äiti on sitten verisesti loukkaantunut ja ei vastaa puhelimeen tms. Mun piti vappuna viedä lapset hoitoon sinne hetkeksi, kun tulen yövuorosta ja päiväkoti ei ole auki ja mies on töissä.. Tänään ilmoitti sitten senkin, että ei aiokkaan hoitaa lapsia,vaan hänellä on muuta. LAitoin vaan, että ok.. veljeni vaimo lupasi hoitaa sen ajan, että saan pienet torkut.. ja nyt on loukkaantunut sitten siitä..

Voi luoja mikä idiootti, siis ap:n äiti.
Niin naurettavaa ja lapsellista tuo ettei sit hoida lapsiakaan.

Anna paskapään olla, mä en vaan jaksa tuollaisia ihmisiä yhtään, ei sunkaan tarvi.

"Ihana" huomata etten ole ainut kenellä "mukava" äiti :/

Me aikanaan ostimme oman kodin ja luonnollisesti tarvitsimme siihen myös pankista hiukan lisää lainaakin.
Äitini suostui takaajaksi ja alkoi samantien pyytämään meidän kotimme avainta,
jolloin tietenkin kieltäydyin ja ihmettelin mitä hän minun kotini avaimella tekee sillä eihän minullakaan ole hänen kodin avainta.
Hän perusteli asian niin että kun kerran on lainan takaaja hän omistaa myös asunnosta puolet ja samalla kertoi kuinka aikoo ottaa meidän lasisen olohuoneen pöydän kun sitä on himoinnut ja hänellä on siihen oikeus kun tosiaan takaa lainan,
jolloin hän voi ottaa mieleisiään huonekaluja meiltä jos näin haluaa.
Arvaa otettiinko äiti lopulta lainaa takaamaan,
onneksi on pankin omatakauskin ;)

Mun äiti ei ikinä tekis noin. Ja jos miehen äiti saisi päähänsä tollasta, en KOSKAAN huolisi sen valitsemia lavereita.
7644189673.jpg

Koska ne olis tätä luokkaa. Ap:n äiti käyttäytyy lapsellisesti. Kuten joku jo sanoi, älä itse alennu siihen, äitis luovuttaa kun leppyy.

Alkuperäinen kirjoittaja pyykkipäivä;26141278:

Me aikanaan ostimme oman kodin ja luonnollisesti tarvitsimme siihen myös pankista hiukan lisää lainaakin.
jolloin tietenkin kieltäydyin ja ihmettelin mitä hän minun kotini avaimella tekee sillä eihän minullakaan ole hänen kodin avainta.
Hän perusteli asian niin että kun kerran on lainan takaaja hän omistaa myös asunnosta puolet ja samalla kertoi kuinka aikoo ottaa meidän lasisen olohuoneen pöydän kun sitä on himoinnut ja hänellä on siihen oikeus kun tosiaan takaa lainan,
:laugh:

[QUOTE="vieras";26141298]:laugh:[/QUOTE]

Äitini suuttuui pankin omatakauksesta ja oli vuoden verran puhumatta minulle, että niin "aikuinen" ja fiksu äiti täälläkin ;)

Minulla on oma äiti ihana ja ei velvoita mihinkään jos jotain haluaa antaa tms. Mutta anoppi on sitten aikoinaan ollut juurikin tuollainen, kävi "koulun" kuinka tämä miniä toimii ja kas on oppinut 20 vuodessa lähes normaaliksi ihmiseksi.

Anna äitisi olla kiukutella, itse toimit ap aivan oikein, tosin kun on noinkin kenkku mamma sinulla, niin pirullisena ihmisenä keksin inhottavan juonen! Ota sohvat mitkä valitsee ja pistä heti huutikseen myyntiin, kun ne teille saapuu ja sitten niillä+omilla rahoilla ostamaan oman maun mukainen sohva. Vaadi kuitenkin oma nimesi kauppaan toimituslappuihin ja kuitit itsellesi, vedoten vaikka takuisiin/vakuutuksiin tms. jos jotain muka niille vaikka tapahtuisi.

Alkuperäinen kirjoittaja pyykkipäivä;26141278:

Voi helevetti mitä sakkia.

Mä oon kuvitellu, et mun vanhemmat on välillä vähän outoja ja itsekkäitä, siis kykenemättömiä esim auttamaan vilpittömällä mielellä. Tän ketjun luettuani alkoivat tuntua liki ihannevanhemmilta;).

Oikein teet ap, voithan kauniisti todeta, ettette halua häneltä lahjaa ollenkaan, jos ei anna sitä ns vilpittömällä mielellä eli ilahduttaakseen teitä...

Pidä pintasi ap. Makuja on erilaisia. Oma äitini pitää tosi paljon ruskeasta, mutta minua ruskea masentaa. Äitini osti minulle aikoinana opiskelijaasuntoon ruskeat verhot. Minun oli pakko sano hänelle, etten voi laittaa niitä. Onneksi äiti ymmärsi eikä suuttunut.

[QUOTE="hmm";26141262]Outoa ettei ilmaset sohvat kelpaa.[/QUOTE]

Vielä oudompaa on se että jollain on niin iso tarve päsmäröidä toisen elämässä että pitää väkisin saada valita sellaiset sohvat joista itse pitää,ei sillä talon asukkaalla niin väliä oo.

Mä kyllä todellakin oon mieluummin ilman joitain tavaroita kuin otan omaan kotiini muiden pakottaman jotain josta en itse pidä. Anopilla on vähän semmonen tapa että kantaa roskansa meille. Kaiken mitä muuten ois heittäny jätelavalle niin tuo pusseissa meidän ovelle ja sit valittaa kun ei ilmaiset tavarat kelpaa. Kerran toi muovipussillisen 80-luvun heijastimia. "Kun ehjiähän nämä ovat".

Ihan kun mun äitini :)

Napanuoran voi katkaista ainoastaan niin että ei suostu mihinkään näihin "lahjoihin" jotka vaativat vastapalvelusta tai äidin mielipidettä siitä mitä valitaan.

Aikuistuminen voi tehdä äidille kipeää, mutta se kannattaa silti.

Aivan uskomatonta, onko tuollaisia ihmisiä oikeasti olemassa..?

Mun äiti tuntuu melkein pyhimykseltä noihin kahteen esimerkkiin verrattuna, vaikka siinäkin omat ärsyttävyytensä on :)

Mun äitini yritti valita meille sohvat, vaikka maksoimme ne itse. En halua edes ajatella sitä vääntöä, mikä olisi seurannut, jos hän olisi ollut maksumiehenä. Nytkin käytiin hirveä vänkääminen, kun hän oli reissussa mukana kun valitsin sohvat. Mun olisi pitänyt ottaa samanväriset, mutta kalliimmat sohvat, joissa oli aidin mielestä tyylikkäämmät jalat ja käsinojat, mutta huonompi istua.

Yhteistyössä