Äitini avioliitto-kommentti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tuli mieleen tuosta avauksesat, kun joku kertoi, että äiti antaa ihme kommentteja raskaana olevalle tyttärelleen.

Minä olin 16 ja mies 17, kun aloimme seurustella. Miehen armeijan jälkeen muutimme yhteen asumaan eli minä olin silloin 19v ja mies 20v. Kävimme molemmat töissä.

Reilun vuoden yhdessä asumisen jälkeen menimme kihloihin.

Esikoisemme syntyi, kun minä olin 24v.

Esikoisen ollessa 1v3kk menimme naimisiin, olimme siis olleet yhdessä tuolloin 9 vuotta.

Kun kerroin äidilleni häistä niin hän sanoi ensimmäisenä "harvoinpa nuo noin nuorena alkaneet seurustelusuhteet kestää, yleensä ne päätyy eroon."

Olin täysin tyrmistynyt. Meinasin kysyä, että pitäisikö hänen mielestään meidän nyt sitten tilastojen takia perua nämä häät vai. Mutta koska minulla on tapoja niin en sanonut mitään vaan jätin kommentit omaan arvoonsa.

Nyt häistä yli 4 vuotta ja lapsiakin jo kolme. Erosta ei ole tarvinnut koskaan puhua meillä. Eihän sitä tiedä koskaan, että mikä suhde kestää. Ei se katso sitä suhteen alkamisikää mitenkään.

Äitini on ollut jo kolme kertaa naimisissa eikä hänen liittonsa ainakaan näytä kestävän, oli ikä mikä tahansa seurustelun alkaessa.

Yhteistyössä