Äitini asuu sillä siistin näköisessä kämpässä :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
Keittiön pöytäkin niin täynnä tavaraa, ettei pöytää näy, lattiat täynnä möhnää (pölyn ja rasvan tms sekoitusta) Joka paikka nöhtäpölyssä, ei irtoa enää imuroimalla. tavaraa lattialla niin, ettei mattoa näy. Petivaatteita ei vaihdeta koskaan, ei omista edes imuria.

Jos siellä keittiön siivoaa, se on 2vk päästä samannäköinen. Jos lattialle tai pöydälle kaatuu jotain, ei siivoa sitä pois jne jne

Ei tuollaiselle ihmiselle, joka on koko ikänsä elänyt noin voi oikeasti tehdä mitään. Jos äitini luona siivoaa, ei se siitä mihinkään muutu, jatkaa vaan sotkemista

Mun mielestä noin elävillä ihmisillä ei voi olla kaikki kottaraiset pöntössä... että jotain mielisairautta täytyy olla taustalla, masennusta ym... koska kyllä terve ihminen edes siivoaa jälkensä jos jotain sotkee.

Kurjaavarmaan seurata sivusta asiaa. Itse varmaan kävisin siellä siivoamassa tai hommaisin siivoajan hänelle käymään noin kerran kuussa, jolloin kämppä siivottaisiin, lakanat vaihdettaisiin. Tämä vain siksi, että tuollaisessa ympäristössä ihminen sairastuu helposti. Sitten ajoittaisin käynnit hänen luoksee aina siivouksen jälkeen, jolloin oma mieli ei niin siitä sonnasta aina järkyttyisi... Ehkäpä myös suostuttelisin äitini luopumaan suurimmasta osasta huonekaluista ja kaikesta mahdollisesta ylimääräisestä tavarasta, jolloin siivoaminen olisi huomattavasti helpompaa.

Olen ehdottanut hänelle siivoojaa, mikä ei oikeasti tulisi maksamaan kovin paljon kuukaudessa.

Ei innostunut asiasta. 10 jätesäkillistä ROSKAA heitin viimeksi pois, oli siinä tavaraakin mukana, sellaisia mitä ei ole vuosiin käytetty. Empä ole tuon jälkeen käynyt siellä, koska tulee niin paha mieli. Ensin siivoan ihan hullun lailla, vain nähdäkseni, että asunto on samanlainen 2vk päästä

Äiti on 50v eli ei ikäkään paina vielä

Mun erakoitunut appiukko myös. Ennen oltiin hänen luonaan paljonkin kun ei lasta ollut, siivottiin aina miehen kanssa siellä silloin. Nyt kun lapsia on, niin ukin on ollut pakko hyväksyä se, että niin pitkään kun talo on sen näköinen, ei sinne lapsen kanssa voi mennä kyläilemään muuta kuin kesäisin kun voidaan olla ulkona. Ukki saa luvan tulla meille kun haluaa lapsenlapsiaan nähdä.
Todella sääli sinänsä kun appi on mitä ihanin ihminen ja olemme hyvin läheisiä.

tiedän ap, miltä sinusta tuntuu. Meillä oli kotona samanlaista. Omatkin siivoustavat on huonot, mutta välillä aina ryhdistäydyn, kun ajattelen, etten halua, että on samanlaista kuin lapsena. Onko äitisi luona ollut aina samanlaista, vai onko vuosien mittaan tullut muutos? Jos on tullut muutos, voi olla masennuksesta kyse.

Yhteistyössä