Äitienpäivästä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Typeryksen vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ongelma on syvemmällä:
Ap (ja jotkut muutkin), etteköhän te jo ole huomanneet tuon puolen miehissänne..? Että ei viitsi auttaa, saati muistaa. Ei sellainen mies muutu sormia napsauttamalla yhdeksi päiväksi.

Samaa minäkin ajattelin ap:n ja parin muun jutuista. Miehet on usein vähän pöljiä näissä juhlapäivissä, mutta jos meininki on sitä että TAASKIN minä jouduin tekemään KAIKEN ja mies vaan huiteli jossain/ makasi sohvalla, niin ei mua ainakaan yksi päivä vuodessa lämmittäisi, vaikka sen verran mies sormeaan kinuamalla ja pyytämällä nostaiskin.
Onko ne olleet alusta asti tuommoisia, vai onko tilanne vaan jotenkin liukunut tuohon?

Mutta Suomi lätkän finaalissa on niin tärkeää, ja kestää vain muutaman tunnin, että se suotakoon lätkäfaneille - niin miehille kuin naisillekin - jopa äitienpäivänä! ;)

Meil eka äitienpäivä meni juuri kuten monella muullakin mies ei huomioinut mitenkään:(omalle äidilleen osti lahjan kun minä häntä siihen usutin,kun hänen äitinsä valitteli minulle ,kun eivät hänen lapsensa mitään hänelle koskaan osta...ovat 26 ja 30v miehiä.Tottahan toki ois ollut kivaa kun ois minulle jotain ostanut olihan kyseessä eka äitienpäivä tai edes onnitellut,mutta ei ...no tiedämpähän etten seuraavinakaan äitienpäivinä odota häneltä mitään niin en turhaan pety:) oma isäni ostaa aina äidille jotain pientä ja tekee ihan mahtavia ruokia silloin onhan hän kokki ja loihtii aina jotain erikoista äidille sekä vie aamiaisen sänkyyn,nyt hän laittoi meille molemmille aamiaisen ja kattoi tosi kauniisti ja kortti oli meille molemmille,se tuntui jotenkin hyvältä että joku muisti onnitella myös minua,olenhan lapsen kanssa juuri lähes kokoajan ja hoidan lasta käytännössä yksin.Kun lapsi kasvaa on varmasti ihanaa kun hän askartelee minulle jotain elikkä ihania äitienpäiviä on tulossa veilä:)!!!

Onpa mielestäni koominen selitys huonolle käytökselle, että "ethän sinä ole äitini". Se nyt vain KUULUU HYVIIN TAPOIHIN muistaa lastensa äitiä äitienpäivänä vaikka vain kukalla tai kahvilla mutta jollain.
Millähän sen selittää kun tulin äitienpäiväaamuna pojan kanssa suomeen Siljan laivalla niin aamiaisella KAIKILLE NAISILLE jaettiin äitienpäivän kunniaksi ruusu ja toivotettiin hyvää äitienpäivää. Eikä kaikki naiset todellakaan olleet äitejä tai saatikka kukkia jakavan tarjoilijan äitejä.
Mutta valitettavasti maamme on näitä huonosti käyttäytyviä juntturaisia pullollaan joilta löytyy selitys kaikkeen viitsimättömyyteen ja ajattelemattomuuteen. Toivottavasti joillekin edes puhe auttaa.

Jos joku vielä nykypäivänä vertaa miehiä niin, että mukavat ja fiksut, vaimoaan hemmottelevat ovat tossukoita ja sitten nämä sohvalla p:tä raapivat ovat tosimiehiä, niin minusta tämä kertoo aika paljon jo kirjoittajasta itsestään enkä ihmettele jos hänen miehensä juhlapäiviä unohtelee...

Alkuperäinen kirjoittaja Tsui:
Jos joku vielä nykypäivänä vertaa miehiä niin, että mukavat ja fiksut, vaimoaan hemmottelevat ovat tossukoita ja sitten nämä sohvalla p:tä raapivat ovat tosimiehiä, niin minusta tämä kertoo aika paljon jo kirjoittajasta itsestään enkä ihmettele jos hänen miehensä juhlapäiviä unohtelee...

Aivan. Jos ne "jännittävät" miehet on kerran niin ihania, niin kumma että noiden tosimiesten muijien kuulee sata kertaa useammin valittavan miehestään, kuin "tossukoiden" puolisoiden ;)
Kiltteys on kivaa, ei haukkumasana. Eikä se myöskään ole tylsän synonyymi, tylsät miehet on taas ihan oma kategoriansa! ;)

Nii ja mulla väkisinki pistää mietityttämään, että onko nämä sohvaperunat muuttuneet nyt tuollaisiksi "ilkimyksiksi" ihan vasta kun olette saaneet perheenlisäystä? Siis, että ettekö ole muka ennen, suhteen aikana huomanneet tosiaankaan millainen miehenne on ja Äitienpäivääkin ajatellen, miten hän kohtelee tai huomioi omaa äitiään? Eikö vanha kansanviisaus jotain sen suuntaista tiedä, että tyttäristä tulee äitiensä kaltaisia ja siitä, miten mies suhtautuu ja puhuu omasta äidistään, voi päätellä miten kohtelee/tulee kohtelemaan omaa puolisoaan.

Mutta silti ihmettelen kyllä tuota, että jotkut miehet tosiaan huomioivat oman äitinsä mutta eivät puolisoaan, oman lapsensa äitiä... Oisko se joku putkiaivo- juttu :) Ja kuinka musta tuntuukaan, että silti jos nainen ajattelis saman kaavan mukaan Isänpäivänä, niin mies olis ihan loukkaantunu?

Mutta joka tapauksessa, kuuluu se hyvän Äitienpäivän toivottaminen ihan hyviin tapoihinkin, ja tosiaan, tuskinpa kukaan nyt karmeeta lahjavuorta odottaakaan, se huomiointi muulla tavoin on tärkeämpää.

Muistakaa nyt sitten opettaa omat poikanne muistamaan ja huomioimaan muita ja sitä kautta tulevia puolisoitaan. Kyllä nämä asiat opitaan jo kotoa. Liian paljon vieläkin kasvatetaan poikia eri tavalla kuin tyttöjä vastuunottoon ja toisten huomioimiseen.

Mä ilmoitin miehelle jo nyt, että ensi vuonna sitten odotan ilmapalloja, timantteja ja laulua ja kakkua aamulla sänkyni äärellä. Lisäksi haluan piknikille tai muuten kestittäväksi jonneki syömään....Kun on heti kovat vaatimukset, voi saada edes jotain.

Vauva on siis tulossa :). MIes totesi, että huolehtii kyllä sitten ohjelmasta, johon en voi ikävä kyllä itse vaikuttaa, koska siitä huolehtivat mieheni ja lapseni.

Ehkä koulutus kannattaa aloittaa ajoissa. Ensi vuonna nähdään.

Yleensä mieheni kyllä muistaa ihan kaikki mahdolliset päivät nimipäivistä naistenpäiviin. Luulen, että kohteliaisuustavat on tosiaan opittu hänenkin kohdallaan jo lapsuudessa.

Tsemppiä niille äideille, joilla ei ole tämän suhteen hyvät onnenlahjat. Jatkakaa vaan sinnikkäästi koulutusta. Se saatetaan vielä palkita!

Viime vuonna eka äitienpäivä, ja aika piklalle meni. MIES nukkui pitkään eikä herätessään onnitellut. Maksoi kyllä syömiset hänen perheensä kanssa yhteisillä päivällisillä, mutta ei mitään muuta.

Tänä äitienpäivänä sai muistutuksen asiasta jo ennakkoon minulta, ja mies heräsi esikoisen kanssa sekä toi mulle aamiaisen vuoteeseen. Lahjaksi sain omenapuun. Kyllä niitä neuvoa pitää ja kouluttaa :)

En jaksa edes lukea tätä valitusketjua kokonaan. Mikä siitä äitienpäivästä tekee niin h-tin spesiaalin, että mieheltä vaaditaan kaikenmoista muistamista ja päivästä muistutetaan etukäteen? Meillä on äidinpäivä ja isänpäivä ihan joka päivä! Arki jaetaan töitä myöten ja tunnustuksia annetaan toisillemme ihan ilman muistutuksia. Lahjoja ei hankita, sillä olemme saaneet jo lahjoista parhaimman: lapsemme. Siinä jää kaiken maailman lahjakortit, kakut, yöpäidat, naistenromaanit, kukkaset ynnä muut höpötykset kakkoseksi. Minusta äitienpäivä vain on joissakin perheissä sitä, että äiti kruunataan ykköseksi yhtenä päivänä ja isä juhlii ne loput 364...

No joo. Mikäs yleensä tekee mistään mitään? Samalla periaatteella voi jättää viettämättä kaikki juhlatkin, häistä ristiäisiin. Mikäs mistään päivästä mitään tekee, hääpäivästä, synttäreistä, lapsien juhlista, nimppareista, joulusta tai juhannukseksta jne.

Yhteistyössä