T
Typeryksen vaimo
Vieras
Eilen minulla oli ensimmäinen äitienpäivä. Meillä lapsi on ollut pitkään odotettu ja nyt vihdoin se meillä on. Olisin tätä taustaa vasten luullut, että mieheni jotenkin noteeraisi äitienpäivän. En tarkoita mitään lahjojen saanteja vaan vaikka edes pientä onnen toivotusta. Mutta koko päivänä ei sellaista tullut eikä mies muutenkaan viitannut koko päivänä aiheeseen. Aamulla annoin lapsen miehelle klo 6.00 kun pienokainen oli jo hereillä. Ajattelin, että äitienpäivän kunniaksi saisin kerrankin nukkua vähän pidempään. Siitä sitten sain myöhemmin päivällä kommetteja kun en antanut miehen nukkua vaan työnsin lapsen hänelle hoidettavaksi. Illalla olin ihan puhki kun päivän pettymykset painoivat. Ja mitä teki miehen? Katsoi tietenkin jääkiekkoa osallistumatta lainkaan iltapuuhiin. Sitä ennen oli ollut omilla retkillään ja minä yksin lapsen kanssa kotona. Kun oli lähdössä omille reissuilleen yritin ehdottaa, että voitaisiiko viettää iltaa yhdessä kotona kun on kerran äitenpäivänkin. Siihen hän vain kommentoi, että miksi hänen pitäisi AINA joustaa omista menoistaan. Ei silloinkaan puuttunut mitenkään aiheeseen äitienpäivä. Kun vihdoin pääsin nukkumaan ajattelin vaan mielessäni, että olispas siinä mieleenpainuva eka äitienpäivä. Tosin olisin halunnut, että olisi ollut toisella tapaa mieleenpainuva. Illalla en jaksanut enää puhua asiasta miehen kanssa ja tänä aamuna en ehtinyt kun lähti jo aikaisin töihin.
Ajattelin nostaa asian jotenkin esille, mutta en tiedä miten. Olisko jollain hyviä ideoita? Vai kannattaisiko vaan asian olla? Ehkä niin pääsisin helpoimalla mutta sen verran pahamieli asiasta minulle jäi, että haluaisin palata asiaan jotenkin
Ajattelin nostaa asian jotenkin esille, mutta en tiedä miten. Olisko jollain hyviä ideoita? Vai kannattaisiko vaan asian olla? Ehkä niin pääsisin helpoimalla mutta sen verran pahamieli asiasta minulle jäi, että haluaisin palata asiaan jotenkin