Äiti ympärileikautti poikansa ihottuman takia !!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Edelleen olen sitä mieltä, että lapsi pois jokaiselta, joka tässä maassa ympärileikkauttaa lapsensa.

Pikkubroidi on tavallaan ympärileikattu pienenä...hällä oli tulehdus. Lääkäri teki päätöksen. Totuuksia on monia..kuten mielipiteitäkin...

Niin. Miksi se leikkaus oli hoidettu kotona ties minkä puoskarin suorittamana, kun terveydenhuollossa hoidetaan terveydellisistä syistä tehtävät ympärileikkaukset.

se esinahan leikkaus auttoi meidän pojan ihottuman kanssa mutta se ei ollu atooppista ihottumaa vaan aina ku käytettii tavallista kerytakäyttövaippaa niin tuli ihottuma ja tulehtui ja joidenki kestojen kanssa myös. Ympärileikkaus on tavallinen toimenpide näissä tapauksissa mutta OIKEAN LÄÄKÄRIN tehtävä!!!

esinahan poistamisen yhteydessä kerrottiin jopa monia terveyshyötyjä ympärileikkauksesta mutta mun mielestä niitä ei kannata yleisesti mainostaa ku aina löytyy joku hullu joka keksii jonku puoskaripapin jostain...

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
onko esinahan puuttumisesta ollut kenellekään koskaan haittaa? ei meillä ainakaan...

Ei kai suuremmin??? Mutta totta, kyllä nää toimenpiteet olis hyvä hoitaa sairalaassa lekurin toimesta. En kyllä lukenut linkkiä, mut jos tää nimenomaan oli se pointti niin ok..

Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
onko esinahan puuttumisesta ollut kenellekään koskaan haittaa? ei meillä ainakaan...

No, silloin terskan limakalvo muuttuu tavalliseksi ihoksi. Että onhan se aivan eri asia.

montakohan tervettä esinahatonta poikaa ja miestä maailmassa? ei ole ollut tulehduksia

Alkuperäinen kirjoittaja njau:
esinahan poistamisen yhteydessä kerrottiin jopa monia terveyshyötyjä ympärileikkauksesta mutta mun mielestä niitä ei kannata yleisesti mainostaa ku aina löytyy joku hullu joka keksii jonku puoskaripapin jostain...

juuri näin. ja turvallisesti ja steriilisti tehtynä

Alkuperäinen kirjoittaja njau:

juuri näin. ja turvallisesti ja steriilisti tehtynä

oho, katkes... siitä on hyötyä ja myöhemmin myös iloa :)

Joskus siihen tosiaan on pätevä syy tehdä leikkaus ihan steriilisti oikeassa ympäristössä. Mieheni leikkautti esinahkansa koska se oli liian tiukka. Hankasi peniksen esinahan alta haavoille yhtenään.

Mulla on muslimimies ja hänen kulttuurissaan on tapana ympärileikata pojat uskonnollisista syistä. Itse en tuota kuitenkaan hyväksy, joten meillä ei poikia ympärileikata. Mielestäni järkyttävää, että pienten poikien sukupuolielimiä mennään leikkaamaan ilman lupaa ja kun se leikkaus ei ole 100 %:n turvallinen. Itse en tiedä mitä tekisin jos pojan leikkaus menisi pieleen, tuntuisi varmasti aivan hirveältä, että on aiheuttanut lapselle vammoja täysin turhaan. Eri asia jos esinahka on pakko leikata terveydellisten syiden takia.

Minä myös kunnioitan lasteni vartaloa ja oikeutta sen koskemattomuuteen. Jos poika isompana haluaa leikkauksen niin voi siihen mennä. Mutta ei tulisi mieleenkään mennä pienen lapsen elimiä leikkelemään ilman terveydellistä syytä.

Kun julkisella puolella (eikä yksityiselläkään sen puoleen) ei ympärileikkausta meinaa millään saada, niin jotkut sitten turvautuu näihin puoskareihin.

Jos lasten paras kiinnostaa, niin pitäisi mahdollistaa leikkaukset sairaalassa myös ei-terveydellisistä syistä. Sillä yksi asia on varmaa: se, ettei juutalais- tai muslimivähemmistö ikinä luovu tuhatvuotisesta leikkausperinteestä.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Kun julkisella puolella (eikä yksityiselläkään sen puoleen) ei ympärileikkausta meinaa millään saada, niin jotkut sitten turvautuu näihin puoskareihin.

Jos lasten paras kiinnostaa, niin pitäisi mahdollistaa leikkaukSset sairaalassa myös ei-terveydellisistä syistä. Sillä yksi asia on varmaa: se, ettei juutalais- tai muslimivähemmistö ikinä luovu tuhatvuotisesta leikkausperinteestä.

Ja miksi edes pitäisi luopua...??? Teidän suomalaisten pitää ymmärtää, että teidän tapanne ei AINA ole se paras ja oikea.

Yhteistyössä