Äiti tosiaan voi olla hyvin väsynyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja The titityy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

The titityy

Vieras
Koputtelin naapurin partsin ovea ja sieltä pieni tulee avaamaan ja sanoo että äiti nukkuu.
Ajattelin että nukuttaa siellä vauvaa.

Puoli tuntia myöhemmin koputin uudestaan, tyttö tulee taas avaamaan ja vauva itkee kamalasti sisällä.

Nappasin tytön meille ja hyppäsin aidan yli naapuriin.
Siellä vauva itkee lattialla ja äiti kuorsaa sohvalla.

Äiti ei kuullut vauvan itkua, eikä tiennyt mistään mitään.

:/

Kyllä ilman viinaakin voi olla noin väsynyt. Esim. itkuinen vauva joka valvottaa yöt ja päivällä pitäisi kuitenkin jaksaa isomman kanssa. Välttämättä ei ole tukiverkkoa lähellä joka voisi ottaa lapset hoitoon, että äiti saisi nukkua. Sen sijaan, että ap tuli tänne päivittelemään niin tarjoaisi apuaan. ota lapset hoitoon joku kerta pariksi tunniksi, että äiti voi nukkua univelat pois.

Tämä äiti on ihan yksin lapsien 4v ja 5kk kanssa.
Uskon että väsyttää ilman juomistakin.

Olen lapsia ottanutkin hoitoon.
Isomman vien omani kanssa ulkoilemaan tai otan meille että saa äiti vauvan kanssa nukkua.
Vauvakin meillä yhden yön vasta oli.

Minulla masennus ja uhmis-poika, joten kamalasti en jaksa ylimääräistä.
Kaiken avun olen antanut mitä vain voin.

Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:
no ei se kyllä ihan normaaliakaan ole että nukkuu niin sikeesti ettei kuule lapsen itkua.

Taidan olla sitten melko epänormaali :/ Mutta on monesti käynyt niin että vauva kerennyt itkemään monta minuuttia enkä kuule, koska näen unessa usein että vauva itkee isänsä sylissä enkä havahdu hereille kun oletan että isä on jo vauvan kanssa, mutta huomaan että vauvahan itkee oikeasti ja isäntä on töissä.... kun ei se unessa nähty itku lopukkaan vaan kuuluu oikeasti. Vaikea selittää mutta näin käy joskus tosi väsyneenä ja ihan kuulkaa ilman mitään päihteitä.. :( Johtuu siitä kaiketi että meillä mieskin ottaa osuutta vauvan yöherätyksiin, niin monesti olen jäänyt nukkumaan, saatan siis olettaa unissani usein että vauva on isänsä kanssa, vaikka muita ei ole kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja The titityy:
Tämä äiti on ihan yksin lapsien 4v ja 5kk kanssa.
Uskon että väsyttää ilman juomistakin.

Olen lapsia ottanutkin hoitoon.
Isomman vien omani kanssa ulkoilemaan tai otan meille että saa äiti vauvan kanssa nukkua.
Vauvakin meillä yhden yön vasta oli.

Minulla masennus ja uhmis-poika, joten kamalasti en jaksa ylimääräistä.
Kaiken avun olen antanut mitä vain voin.

Ihailtavaa :flower: Mutta muistathan pitää huolta omastakin jaksamisesta :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Ihan noin väsynyt ei äiti saisi kuitenkaan olla. :/
Mitäs sitten teet tilanteessa että isä on töissä,tulee vasta monen päivän päästä,sinulla on kotona kolme alle kouluikäistä plus vauva joka vetää helposti siniseksi tuntemattomasta syystä ja joudut vahtimaan ettei vauva kuole kätkytkuolemaan.Soitat ja pyydät kodinhoitajaa avuksi koska olet nukkunut pätkittäin jo kauan,päivällä et voi nukkua kun on onta vahdittavaa ja apua et saa mistään.
Voin ihan kokemuksesta sanoa että kun heräät ja havahdut että teet hellalla ruokaa etkä muista yhtään miten siihen olet joutunut niin voi olla HIEMAN väsynyt.

Niin se olen minäkin yksin hoitanut kaksi lasta kuopuksen syntymästä siihen kun kuopus oli 9kk ja esikoinen oli tuolloin ihana 3-vuotias uhmaikäinen.kuopus herätteli tunnin välein ja päivällä nukkui puolen tunnin pätkiä.

Väsynyt olin kyllä,mutta en kyllä ikinä niin sikeästi nukkunut ettenkö olisi itkuun herännyt.

Toki kaikki me olemme erilaisia ja jaksamme eritavalla.

Minä ymmärrän naapuria.
Onneksi oli ovi auki ja pääsin sisään.
En kerää tässä sulkia hattuuni, kerroin tämän vain siksi että väsymys voi tosiaan olla oikeasti kova.

Niin se olen minäkin yksin hoitanut kaksi lasta kuopuksen syntymästä siihen kun kuopus oli 9kk ja esikoinen oli tuolloin ihana 3-vuotias uhmaikäinen.kuopus herätteli tunnin välein ja päivällä nukkui puolen tunnin pätkiä.

Väsynyt olin kyllä,mutta en kyllä ikinä niin sikeästi nukkunut ettenkö olisi itkuun herännyt.

No olet kyllä ollut reipas, mahtaa sädekehä kiiltää... Lähetän täältä sulle papukaijamerkin palkinnoks =)

Alkuperäinen kirjoittaja The titityy:
Minä ymmärrän naapuria.
Onneksi oli ovi auki ja pääsin sisään.
En kerää tässä sulkia hattuuni, kerroin tämän vain siksi että väsymys voi tosiaan olla oikeasti kova.

Voihan se tosiaan olla, mutta kuulostais siltä että kyseinen äiti tarvitsisi ihan ammattiapua..? Tietysti on hyvä että naapurit/ystävät auttaa, mutta heidänkin jaksamisella/osaamisella on rajansa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No olet kyllä ollut reipas, mahtaa sädekehä kiiltää... Lähetän täältä sulle papukaijamerkin palkinnoks =)

parhaani yritin....en hae mitään sädekehää,kerroin vain oman kokemukseni.

Yhteistyössä