Äiti töihin ja isä kotiin vauvan 10kk kanssa. Onko kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Näyttää nyt siltä, että päädytään tähän ratkaisuun. Isä on ihan innoissaan asiasta. Mitenkähän imetys, onko kenelläkään kokemuksia imetyksestä töissä käynnin ohella? Ja kaikki kokemukset tervetulleita!

Tuon ikäinen syö jo kiinteitä ja 2kk:n kuluttua voi jo aloitella tavallista maitoakin. Hyvin pärjää isän kanssa :) Imetät aamulla, kun lähdet töihin (jos ehdit) ja sitten taas kun tulet takaisin. Omani meni 11kk:n ikäisen päiväkotiin ja imetin vielä häntä, eli aamuisin ja iltapäivällä kun hain lapset kotiin.

Meidän poika oli jo yli vuoden, kun lähdin töihin ja isänsä jäi kotiin. Imetys jatkui työnkäynnin ohella ja jatkuu edelleenkin nyt kun olen taas äippälomalla tästä pienmmästä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin tosiaan, mulla on vuorotyö.. Onnistuukohan se imetys siitä huolimatta?

Onnistuu. Rinnat on kumma kapsitus, ne toimii kysynnän mukaan. Meillä saattoi työpäivinä ola vain yksi imetyskerta ja viikonloppuna vaikka viisi/päivä, (osin varmaan poika haki sillä pelkkää läheisyyttä, kun arkipäivät oltiin erossa).

Meillä oli vielä nuorempi kun isä jäi kotiin ja minä menin töihin. Syötin yleensä aamulla, sitten pumppasin ruokatauolla seuraavan päivän maidon ja syötin taas kun tulin kotiin iltapäivällä. Alkuun pumppaaminen ei meinannut onnistua, mutta parin päivän päästä helpotti ja nopeutui. Isä ensin epävarma miten pärjää, mutta hyvin meni ja isä tykkäsi paljon.

Minä lähdin vuosi sitten suoraan äitiyslomalta töihin kun mies lomautettiin silloin ja jonkunhan se oli töissä oltava. Sekä tyttö että isä nauttivat ajasta suunnattomasti, olivat reilut 5kk kotona yhdessä. Ja se side mikä heidän välilleen syntyi, on korvaamaton. Suosittelen lämpimästi! Siinä muutenkin sitten näkee molemmista näkökulmista asioita, sekä kotona olevan, että työssä käyvän ja molempia osaa arvostaa yhtä paljon ja osaa ymmärtää molempien osapuolten tarpeita arjessa ja vapaa-ajalla. Suosittelen!

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Minä lähdin vuosi sitten suoraan äitiyslomalta töihin kun mies lomautettiin silloin ja jonkunhan se oli töissä oltava. Sekä tyttö että isä nauttivat ajasta suunnattomasti, olivat reilut 5kk kotona yhdessä. Ja se side mikä heidän välilleen syntyi, on korvaamaton. Suosittelen lämpimästi! Siinä muutenkin sitten näkee molemmista näkökulmista asioita, sekä kotona olevan, että työssä käyvän ja molempia osaa arvostaa yhtä paljon ja osaa ymmärtää molempien osapuolten tarpeita arjessa ja vapaa-ajalla. Suosittelen!

Meillä täsmälleen samoin. Lapsilla on tosi läheinen suhde isäänsä, joka on ollut molempien kanssa kotona noin vuoden ikäisestä toiselle vuodelle. Kolmannesta ei kuulemma aikonut enää jäädä, mutta ei se haittaa. Aion itse olla pitkään kotona tämän syntyvän kanssa.

Meillä esikoinen oli 2v6kk ja kuopus 11kk kun itse palasin töihin ja mies jäi lasten kanssa hoitovapaalle. Oli loistava ratkaisu!! Itse en kyllä enään silloin imettänyt (lopetin, kun kuopus oli 9,5kk), että tästä en osaa kommentoita.

meillä mies jäi kotiin esikoisen kanssa kun hän oli 7,5kk kun sain pitemmän sijaisuuden. hyvin homma toimi. imetystä ei meillä enää tuolloin harrastettu eli siinä mielessä sujui hyvin. mies sai vielä isyysrahan lisäpäivätkin kun piti 2 vikaa viikkoo vanhempain rahasta. poika meni hoitoon 10kk iässä pph:lle.

Alkuperäinen kirjoittaja Lalaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:

Meillä täsmälleen samoin. Lapsilla on tosi läheinen suhde isäänsä, joka on ollut molempien kanssa kotona noin vuoden ikäisestä toiselle vuodelle. Kolmannesta ei kuulemma aikonut enää jäädä, mutta ei se haittaa. Aion itse olla pitkään kotona tämän syntyvän kanssa.

Minäkin haluaisin jäädä nyt kotiin pidemmäksi aikaa kun tämä toinen ja viimeinen syntyy, mutta mies on ilmaissut ainakin miettivänsä jäisikö hän kotiin äitiyslomani jälkeen lasten kanssa. Kun minulla on parempi palkka kuin miehellä, niin siksi se olisi järkevää ja yhtälailla se on oikeus isälläkin tietysti lasten kanssa kotihoidosta nauttia. Katsotaan miten käy. =)

MEillä mies jäi työttömäksi ja hoitaa nyt kotona lapsia ja mä olen töissä. Hyvin menee, vaikka vielä ruoanlaittoon kaivataan apuja. Meillä siis nyt 2,5 v ja 10 kk lapset.

Mun mies jäi kotiin esikoisen ollessa 10kk ja itse lähdin töihin, imetin aamulla ja illalla vielä ja sitten 12kk mennessä pikku hiljaa lopettelin. Mies oli kotona 5 kk ja sitten jäin itse vielä hoitovapaalle ½ vuodeksi ennenkuin lapsi meni päivähoitoon. Kuopuksen kohdalla olin kotona 13 kk asti ja sitten vaihdettiin taas vuoroa ja mies jäi lasten kanssa kotiin ja on nyt edelleen huhtikuuhun asti ja sitten menevät päiväkotiin, itse jään sitten osaittaiselle hoitovapaalle ja pystymme pitämään hoitopäivät max 5 tunnissa tällä järjestelyllä.

Mies on pärjännyt erinomaisesti lasten kanssa kotona ja tykännyt. Minä hoidan enimmän osan ruuanlaitosta (kun mies ole oikein kokkiainesta) mutta mies taas hoitaa siivouksen ja pyykit kokonaisuudessaan.

Yhteistyössä