Äiti sieppasi pikkulapset - Poliisi etsii... mielipiteitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mä"

Vieras
19.49)

Äiti sieppasi kaksi huostaanotettua lastaan Ylistarossa.

Kateissa olevat lapset

1. Jami Salmela, pituus 110 cm, paino 20 kg, vaaleat hiukset ja siniset silmät. Pukeutuneena katoamishetkellä mustaan autot-kuvioiseen T-paitaan ja tummiin shortseihin; päässä lippis.

2. Joona Salmela, pituus 118 cm, paino 22 kg, vaaleanruskea tukka ja ruskeat silmät. Yllä katoamishetkellä vaaleansininen t-paita, tummat collegehousut ja sinertävä Mikki-hiiri lippis.

Ylistarolaisessa yksikössä hoidossa olleita lapsiaan tapaamassa ollut lasten äiti ja tämän miesystävä sieppasivat 5- ja 7-vuotiaat lapset auton kyytiin ja poistuivat paikalta Ylistaron keskustan suuntaan torstai-iltana.

Pariskunnan mukana oli myös noin 1-vuotias lapsi.

Lapsia ei ole toistaiseksi poliisin etsinnöissä löydetty.

Komisario Pasi Ahon mukaan lasten äidin poliisi on tavoittanut kuulusteltavaksi, mutta hänet on päästetty jo vapaaksi.

Poliisi olettaa, että lapset olisivat vielä Satakunnan alueella.

Viranomaisarvion mukaan lastensuojelullisista syistä lasten pikainen löytyminen on hyvin tärkeää.

- Pienet lapset ovat virallisilta holhoojilta kateissa, mikä on totta kai poliisille huolenaihe, Aho sanoo.

Aho ei suostu ottamaan kantaa äidin ja tämän miesystävän aikaisempaan rikostaustaan.

Poliisin tietojen mukaan lapsia ei ole pakotettu väkisin mukaan.

- Lasten viralliset holhoojat ovat huolissaan lapsista, Aho kertoo.

Pariskunnan käytössä oli hopeanharmaa farmarimallinen Volvo, jonka rekisteritunnus on todennäköisesti YEN-748.

Kaikki lapsiin ja lasten katoamiseen liittyvään ajoneuvoon liittyvät havainnot pyydetään ilmoittamaan asiaa tutkivaan Etelä-Pohjanmaan poliisilaitoksen tutkintaan 0400-762009 tai lähimmälle poliisille tai hätäkeskukseen numeroon 112.

Oikeusvaltio suomi taas kukoistaa!!

'Lastensuojelullisista syistä lasten pikainen löytyminen on hyvin tärkeää' mutta kuitenkin 'pariskunnan mukana oli myös noin 1-vuotias lapsi'. Jos kyseessä on joku vaarallinen lapsille -pariskunta, miksi niillä olisi yksi lapsi kuitenkin mukana? Mitäköhän tuo pari kuvittelee nyt tekevänsä? Paossa kolmen lapsen kanssa...?

[QUOTE="a.p";26476819]JOS multa vietäis lapsi, varmasti kaappaisin sen ja häypyisin huitsin nevaDAAN!![/QUOTE]

Jos multa vietäisiin lapsi, siis otettaisiin huostaan, niin mä hoitaisin elämäni ja asiani kuntoon, ja saisin lapseni takaisin. Tai hoitaisin asiat kuntoon jo ennen, kun huostaanottoon päädytään.

Mitä sä tekisit siellä huitsin nevadassa? Millä eläisit? Missä lapset kävisi koulua?

Jos multa vietäisiin lapsi, siis otettaisiin huostaan, niin mä hoitaisin elämäni ja asiani kuntoon, ja saisin lapseni takaisin. Tai hoitaisin asiat kuntoon jo ennen, kun huostaanottoon päädytään.

Mitä sä tekisit siellä huitsin nevadassa? Millä eläisit? Missä lapset kävisi koulua?

Niinpä, ihan jo lasten etua ajatellen. Jos ihminen ei ole kykenevä näinkin hyvin kansalaisistaan huolta pitävässä maassa huolehtimaan sosiaaliturvan, terveydenhuollon, ilmaisen/edullisen päivähoidon jne turvin huolehtimaan lapsistaan niin miten se onnistuu karkulaisena jossain vieraassa maassa missä pitäisi pärjätä muutenkin omillaan?

Jos ne lapset jostain syystä olisi viety aivan perusteettomasti, niin silloin lienisi päälimmäisenä mielessä saada asiat selvitettyä ja lapset näin palautettua ihan virallista kautta.

• Tykkää
Reactions: Anatolia

Voisit aloittaa vaikka heti, sen elämäsi kuntoon laittamisen, ettei tarvitsisi roikkua palstalla 24/7 pätemässä. Täällä ei kyllä näe kenenkään kommentteja niin paljon kuin sinun! Joka hemmetin ketjussa jonka avaa

[QUOTE="vieras";26476813]'Lastensuojelullisista syistä lasten pikainen löytyminen on hyvin tärkeää' mutta kuitenkin 'pariskunnan mukana oli myös noin 1-vuotias lapsi'. Jos kyseessä on joku vaarallinen lapsille -pariskunta, miksi niillä olisi yksi lapsi kuitenkin mukana? Mitäköhän tuo pari kuvittelee nyt tekevänsä? Paossa kolmen lapsen kanssa...?[/QUOTE]

Tuossahan ei sanottu, onko se 1v tuon äidin vai vaikka sen miehen. Sehän voi olla sen miehen, ja vaikka tapaamisviikonlopulla sillä, samalla vaivallahan senkin sieppaa.

Voisit aloittaa vaikka heti, sen elämäsi kuntoon laittamisen, ettei tarvitsisi roikkua palstalla 24/7 pätemässä. Täällä ei kyllä näe kenenkään kommentteja niin paljon kuin sinun! Joka hemmetin ketjussa jonka avaa
Yritä kestää :hug:

Joka ketjussa, 24/7...lievää liioittelua ehkä, mutta se sulle sallittakoon.

Mun elämä on kunnossa. Siksi mulla on aikaa istua täällä pätemässä :D

• Tykkää
Reactions: Phoebsi

Yhteistyössä