äiti sairaslomall, lapset hoidossa? - mitä tekisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja humbe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

humbe

Vieras
mulla on ongelma...olen sairaslomalla loppuviikon noidannuolen takia. tänään mies vei lapset normisti ohoitoon, koska en pysty oikein kunolla vielä liikkumaan ja on hyvä levätä, että vaiva helpottaa. mutta nyt mulla on huono äiti syndrooma, että viedäänkö lapset huomenna hoitoon ja mä makaan täällä vai pitäisinkö lapset täällä kotona? mitäs tekisit? toisallta lapset 5v ja 3v nauttivat hoidossaolosta, se ei ole mitenkään vastenmielinen paikka heille. mietin sitäkin, että jos hakisin ne aiemmin pois, muta nyt tuo keli on kaamea, en viitsi tuonne lumimyrskyyn lähteä.

ongelmat ne on mullakin...

Vietät rauhassa sairaslomaa ja viet lapset huomennakin hoitoon.
Noidannuoli on kipeä vaiva ja varmasti lapset nauttii enempi päivähoidossa olosta, kuin kotona olosta kipuilevan äidin kanssa. (jonka kipu sattaisi vaan jatkua pidempään liiasta rasituksesta )

No pidä hoidossa tietenkin! Enemmän niitä lapsia vaivaa se, kun äiti makaa sängyssä eikä pysty tekemään mitään. Hoida nyt itsesi kuntoon, niin sitten taas jaksat paremmin lastenkin kanssa touhuta.

Noidannuoli on ikävä vaiva ja tärkein hoto siihen on lepo. Sä et pysty lepäämään jos lapset on kotona (useemmin joutuis hyppäämään ylös kuin yksin ollessa) ja lapsilta jäis esim. ulkoilut väliin. Kaikkien kannalta on parempi että lapset on hoidossa. Sä paranet nopeemmin ja lapsilla on normirutiinin mukainen päivä.

Jos sä tise olet kipeenä, niin sun velvollisuus on levätä, jotta paranet kunnolla ja pääset töihin. Lepääminen ei onnistujos 3- ja 5-vuotias pyörii jaloissa. Niiden kanssa pitäisi kuitenkin lähteä pihalle ja touhuta kaikenlaista muutakin. Pienempää jotuu vielä nostelemaan. Kaikki tämä on hallaa sun noidannuolelle.

Jos olisin sun työnantaja katsoisin kyllä tosi kieroon, jos kuulisin ettet ole saikulla levännyt ja parannellut itseäsi vaan rehkinyt lasten kanssa.

Yhteistyössä