äiti sairaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sairastunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sairastunut

Vieras
Voinko imettää vauvaani (2kk) kun olen itse sairaana? Todella paha flunssa, kuumetta ja räkä roiskuu. Yskä ja kurkkukipu kammottavia. Ehkä huomenna voisin mennä ihan päivystyksessä käymään, ettei ole mikään keuhkoputkentulehdus tms. on niin kauhea olo. Joka paikka on ihan kipeä.

Ja en ole provo tai mitään, ihan asiallisia vastauksia haluaisin kun en oikeasti tiedä. Tuntuu niin kummalta antaa vauvalle "sairasta" ja kuumeista rintaa.

Kiitos!

Kyllä voit ja ehdottomasti kannattaa, koska vauva saa maidosta vasta-aineita tautiin. Itse olen huomannut että flunssan aikana maito on usein "tiukemmassa" ja vauvat ovat raivonneet rinnalla, ei kannata sitä säikähtää.

Hyvä, kiitos paljon. :) Joo tuntuu tosiaan ettei saa maitoa niin hyvin, mutta sitkeesti jaksaa roikkua tissillä.
Ajattelinkin että ei kai sitä nyt voi jättää imettämättä, kun tiiä kuin monta päivää tää kestää, pian loppuu koko imetys ja sitä en halua yhen sitkeen flunssan takia!
Ja vasta-aineet olin tietysti unohtanut. :) Niitähän se vauva tarvii ja ne suojaa sitä.

Hyvä, kiitos paljon. :) Joo tuntuu tosiaan ettei saa maitoa niin hyvin, mutta sitkeesti jaksaa roikkua tissillä.
Ajattelinkin että ei kai sitä nyt voi jättää imettämättä, kun tiiä kuin monta päivää tää kestää, pian loppuu koko imetys ja sitä en halua yhen sitkeen flunssan takia!
Ja vasta-aineet olin tietysti unohtanut. :) Niitähän se vauva tarvii ja ne suojaa sitä.

Meillä sairastettiin koko perhe flunssa kun vauva oli 2kk. Toki se tarttui häneenkin, mutta sairasti sen paljon lievempänä kuin me muut. Kehoni siis ilmeisesti muodosti vasta-aineita tautiin, jotka vaavi sitten sai maidon välityksellä. Mahtava systeemi!

(Tissillä roikkuminen voi olla myös tiheän imun kautta tai vauva tuntee itsensä kipeäksi ja haluaa siksi rintaa. Ei välttämättä johdu maidon vähyydestä :))

Mä olin keväällä oksennustaudissa, ja imetin myös silloin, vaikka tuntui ihan kamalalta imettää samalla kun teki mieli juosta vessaan oksentamaan... Vauva ei saanut tartuntaa. :)

myös minä olin oksutaudissa keväällä ja vaavi oli tissillä koko ajan (n.2,5kk silloin)... Mulla oli ämpäri sängyn vieressä ja sängyssä maattiin pari päivää kummatkin. Pikkasen vauva katseli kummissaan kun välillä äippä syöksyi ämpärille, hyvä kun ennätti tissin ottaa pois vaavin suusta.. Mutta vaavi ei sairastunut =)

Yhteistyössä