Äiti pulassa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja missLuupää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

missLuupää

Jäsen
20.01.2008
143
0
16
Äiti pulassa!
Minun ihana 3 vuotias tyttö on muuttunut hirviöksi. Riehuu, riekkuu, huutaa, haistattelee ja nyt kaiken kukkuraksi pissaa ja kakkaa aina nukkumaan mentäessä huoneensa lattialle. Olen ihan neuvoton. Tyttö osaa käydä pissalla vessassa ja on ollut päiväkuiva jo reilun vuoden ja yövaipatkin ovat jääneet jo 10kk sitten pois. Tyttö Kakkii ja pissii tahalteen, lällää sen jälkeen leluja kakassa ja naureskelee päälle kun torun sitä. Aluksi kokeilin nuhdella kakkaamisen ja pissimisen jälkeen, olen myöskin kokeillut olla huomioimatta asiaa ja siivonnut jäljet pois, olen myöskin pistänyt tytön itse siivoomaan jälkensä.

Tänään sitten sain tarpeekseni ja siivosin kaikki lelut pois tytön huoneesta, tyhjensin kaapin ja otin huoneesta pois leikkipöydän, niin että huoneeseen jäi ainoastaan sänky.

Onko muita samassa tilanteessa olevia, onko ketään muuta lasta joka tekee tämmösiä kauheuksia? Mitä olette tehneet asialle? jotta saisin pissa kakka leikit loppumaan?

Onkohan sun tyttösi mun tyttöni kaveri. Mitenhän pahasti tuo tyttö kiroaa sitten kun oppii kiroilemaan kun nytkin kaikki on pissakakkaa. Ei meillä sentään sanoista teoksi ole onneksi ryhdytty...

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Kuulostaa minusta aika vakavalta. Varmaan pitäisi jollain ammatilaisella käydä juttelemassa, jos tuntuu että itsellä on keinot loppu.

samaa mieltä ja kannattaisi miettiä suhdetta lapseen muutenkin, että onko ihan ok ja saako lapsi sinulta kaiken mitä tarvitsee...rakkautta, huomiota, syliä, rajat

Lapsi on perhepäivähoidossa. Mies vie lapsen aamulla ja minä haen hänet n. klo:15-16 hoidosta. Hän on ainut lapsi ja kyllä me yhdessä aikaa vietämme, toki lapsi leikkii myös jonkun verran itekseen kun minä laitan ruokaa parheelle tai sen sellaista. En missään tapauksessa ota syyllistävästi, sillä kysyin apua jotta saisin sitä. Lapsi on perus luonteeltaan hyvin vilkas ja tempperamenttinen. :) Alan vain itse olla asian kanssa väsynyt, kun se on joka iltaista. :kieh:

Outoa :O. Satuttaakohan joku tyttöäsi jatkuvasti esim. hoidossa.. *miettii mutta ei keksi mitään* Jos tuo on tyttösi tapa ilmaista syvä pahaolo? En siis sano että se olisi .. Mutta mietin vain ja tämä tuli mieleen. Tietysti voi olla muutakin mistä en osaa arvailla.

Soita aika terveyskeskukseen ja saat ehkä ajan lapsipsykologille lapsesi kanssa. Mulla tuli myös mieleen että varmaan hyvä juttu ottaa ne lelut pois ja koittaa ehkä yhdellä lelulla jos onnistuisi.

oo..aikamoista teillä, jos on jokailtasta :hug:
mulla ei nyt omakohtasta kokemusta ole muuta kuin vauvoista, mutta mun mielestä teit oikein, kun otit lelut pois. jos ne kerran aina sotketaan tahallaan, niin turhaa niitä on lapselle antaa. ja tosiaan tuo, mitä Kivatäti edotti, on ehkä myös hyvä. eli kun on kakkaamatta ja pissaamatta lattioille saa lelun takaisin, ja jos taas aloittaa saman, niin lelut pois.
ota silti ihmeessä neuvolassa puheeksi, sieltä voi saada myös hyviä vinkkejä

Kannattaisi varata neuvolasta tosiaan aikaa. Yhden työkaverini tytär alkoi aikoinaan käyttäytymään vastaavasti, tosin hieman vanhempana (olisko ollut 6v.). Tämäkin tyttö oli aina ollut todella vilkas. Äiti yritti vuosikausia saada tytön tutkimuksiin, koska epäili itse ADHD:tä. Oireet eivät siihen kuitenkaan viitanneet. Valitettavasti en tiedä kuinka tarinassa lopulta kävi, koska ko.henkilö lähti meidän töistä. Mutta viimeisemmät uutiset olivat, että tyttöä tutkittiin neurologisen vaivan vuoksi.

En halunnut tällä pelotella, vaan sanoa että tyttösi käytös kuulostaa kyllä aika äärimmäiseltä ja siihen kannattaa hakea apua ammattilaiselta. Paljon voimia teille! =)

Minulla on kummallakin lapsella ollut samaa juuri siinä 2,5v-3v- iässä! Eikä todellakaan mitään vikaa missään, ihan ollaan normaali perhe jne!

On vaan sattunut kaksi todella temperamenttista lasta, ollaan tosissaan jouduttu tekemään töitä mieheni kanssa että saatiin tämä lattialle pissaaminen ja kakkaaminen loppumaan (muusta puhumattakaan).

Yhteistyössä