äiti pahoinpitelee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sydän sykkyrällä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sydän sykkyrällä

Vieras
tuli mieleen tuosta toisesta lastensuojeluketjusta.elikkäs viime vk:nloppuna yöllä heräsin siihen n.klo 1 kun alakerran lapsi itki (siellä kaksi lasta) että äiti älä sattuu,älä enää ja sellasta pelokasta itkua:( mä sitä kuuntelin pari minuuttia ja soitin sitten heti poliisit,poliiseilla ei ollut kiire ilmeisesti vaikka kerroin lapsen olevan hädässä?

niiden tulo kesti puoli tuntia (poliisi-asema 2km päässä) ja kaiken huipuksi ne sitten meni ilmeisesti väärään osotteeseen.siis näin puolen tunnin pästä ilmotuksesta kun poliisit menivät toiseen taloon ja sieltä 10 min päästä pois,enkä nähnyt että tohon meiän eteen olisi tullut poliiseja ja sen myös kuulee kun koputtavat oveen ym.en sitten soittanut poliisiin uudelleen koska siellä oli ollu jo puoli tuntia hiljaista ja oletin että äiti ja lapsi rauhoittui ja nukahti.

vähän taustoja tähän:olen asunut tässä kaksi vuotta,heti ekana vk:nloppuna jo jouduin soittamaan poliisit kun tämän perheen mies hakkasi tätä naista ja lapset itki,joutunut olen ainakin kerran saman asian takia soittamaan myös.nyt ei ole äijää näkyny vuoteen eikä kuulunut tappeluitten ääniä,normaalia lasten itkua kylläkin välillä.vk:nloppuna siellä oli bileet ja siis tämä nainen alkoholisti ja siitäkin syystä ajattelin että siellä ei kaikki kohdallaan ja olen oppinut tunnistamaan niitten äänet ja vk:nloppuna se oli kyllä kipu itkua mitä itki:(

kysymys kuuluukin,että voiko lastensuojeluun tehä nimettömänä ilmotuksen,että ottaisi vähän tarkempaan syyniin tuon perheen?seuraavana päivänä näin akan,en edes moikannu,mutta olisi tehnyt mieli sanoa muutama painava ja valittu sana..

Oikeesti kuvittelet että yöaikaan poliisipartiot istuskelee siellä laitoksella odottelemassa soittoja?

Jos hätäkeskus antoi niille väärän osotteen niin sillehän ei mitään voi.

Ota heti yhteyttä lastensuojeluun! Me aikuiset olemme ilmoitusvelvollisia jos tälläistä kuulemme ja näemme! Lapset ovat etusijalla, onko alkoholisti äiti joka lyö paras tuossa tilanteessa lapsilleen??

ootko varma ettei lapsi satuttanut itseään ensin johonkin ja sitten itkenyt ja pyytänyt äitiä lopettamaan kun sattuu vaikka äiti auttaisikin?meillä lapset meinaan itkee ja pyytää lopettamaan jos esimerkiksi putsaan haavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Oikeesti kuvittelet että yöaikaan poliisipartiot istuskelee siellä laitoksella odottelemassa soittoja?

Jos hätäkeskus antoi niille väärän osotteen niin sillehän ei mitään voi.

En todellakaan kuvittele,mutta sitä suuremmallakin syyllä olisi luullut tulevan vieläkin nopeempaa,koska tässä lähistöllä niitä muutenkin pörrää ja todellakin 2 isoa pk-setu poliisi-asemaa on 5km säteellä joten olisin olettanut niitten tulevan vähän nopeempaa kun oli lapsista kyse.

kyllä mun varmasti sitten täytyy tehä se ilmoitus,ei ketään tiedä onko mahollista tehä nimettömänä?

ootko miettinyt sellasta että kun olin pieni niin siskoni teki niin tahallaan että jos ei saanut jotain periksi niin alkoi itkemään ja huutamaan että äiti älä lyö vaikka todellisuudessa äitimme ei siskoa lyönyt siskoni halusi vaan saada tahtonsa läpi..

Alkuperäinen kirjoittaja tuli vaan mieleen:
ootko varma ettei lapsi satuttanut itseään ensin johonkin ja sitten itkenyt ja pyytänyt äitiä lopettamaan kun sattuu vaikka äiti auttaisikin?meillä lapset meinaan itkee ja pyytää lopettamaan jos esimerkiksi putsaan haavaa.

En tietenkään voi olla tästä täysin varma,mutta uskoisin näin asian olevan kun lapsi itki että äiti älä,älä enää,sattuu,äiti lopeta jne ja menee hetki ja taas sama juttu.mutta toisaalta on ehkä muutenkin syytä ilmoittaa tuosta perheestä koska äiti tosiaan alkoholisti,usein baarissa ja kännissä ja isompi lapsi n.9v pitää huolta 4v tytöstä,eli ovat keskenään jne

Voit tehdä ilmoituksen nimettömänä tai omalla nimelläsi. Sitä ei anneta eteenpäin, jos niin haluat. Tosi hyvä, että olet sen verran "kuunnellut" naapureitasi, että tiedät siellä olevan avun tarvetta. Soita vaan mahdollisimman pian lastensuojeluun ja kerro tilanteesta. Olet hyvä ihminen :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
ootko miettinyt sellasta että kun olin pieni niin siskoni teki niin tahallaan että jos ei saanut jotain periksi niin alkoi itkemään ja huutamaan että äiti älä lyö vaikka todellisuudessa äitimme ei siskoa lyönyt siskoni halusi vaan saada tahtonsa läpi..

kiva. Millainen henkilö on muuten nykyään, manipuloiko edelleen?

Varmaan on kuitenkin parempi tehdä ilmoitus kuin ensin olettaa olevan kysymys tuollaisesta lapsen maniouloimasta tilanteesta.
Jos mitään hätää ei perheessä ole, niin sitten mikään ei johda mihinkään, mutta kyllä asia pitää tutkia koska kysymyksessä on lapsi/lapset ja heidän hyvinvointinsa.

olen miettinyt ja olen myöskin oppinut jonkinverran tuntemaan näitten elämää ja musta muutenkin tuntuu että ei paljoa äitilleen vastaan sano,vaikea selittää,mutta en usko todellakaan että tässä perheessä lapset tekisi sellasta että saisi tahtonsa läpi. ja mielestäni ton ikästen pitäisi olla nukkumassa 1 jälkeen yöllä,mutta tavatonta ei ollut että tähän aikaan kuuluu lapsien ääntä.

joku joka kysyi miksi nimettömänä.nimen siis voin antaa,mutta en halua antaa nimeä siitä syystä jos se kerrotaan naapureille myös

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja tuli vaan mieleen:

En tietenkään voi olla tästä täysin varma,mutta uskoisin näin asian olevan kun lapsi itki että äiti älä,älä enää,sattuu,äiti lopeta jne ja menee hetki ja taas sama juttu.mutta toisaalta on ehkä muutenkin syytä ilmoittaa tuosta perheestä koska äiti tosiaan alkoholisti,usein baarissa ja kännissä ja isompi lapsi n.9v pitää huolta 4v tytöstä,eli ovat keskenään jne

Nyt tekemään sitä ilmoitusta. Nimellä tai nimettömänä. Tai anna minulle tiedot niin minä teen! Minun teki ihan pahaa lukea tuota.

Alkuperäinen kirjoittaja opiskelijaäiti-69:
Ei ole naapurin asia miettiä onko ilmoitus ehkä aiheeton, jos kuitenkin epäilee syytä olevan. Lastensuojeluihmiset kyllä hoitavat työnsä ja aina parempi turhakin ilmoitus kuin ei ilmoitusta ollenkaan ja hätä lapsilla jatkuu.

NÄIN!!!! Tee ihmeessä se ilmoitus!!

Ihmettelen mikset jo ole tehnyt ilmoitusta?!? Nyt heti puhelin käteen ja soittamaan!! En ymärrä miten olet voinut olla tietoinen äidin baarireissuista ja siitä että lapsetovat kahdestaan kotona, pahoinpitelyistä jne etkä ole vielä ilmoittanut?!?

trinsessa:niinkuin sanoin niin teen kyllä sen ilmoituksen.Minullakin tuli yöllä tosi paha mieli ( jopa itku raskauden hormoonien takia) ja mun niin teki mieli mennä hakemaan lapset sieltä mun luokse tai mennä sinne ovelle kysymään onko lapsilla kaikki ok,mutta olin niin raukkis enkä uskaltanu:(

Minua ei ole koskaan pahoinpidelty lapsena,mutta olen eläny perheessä jossa oli väkivaltaa ja mietinkin että tosiaan parempi tässä vaiheessa tehä jo jotain jos vaan se edes vähänkään parantaa lapsien elämää vaikkakin jälkiä jo varmasti jäänyt heillekkin,mutta ehkä olisi mahd.parempaan elämään.

trinsessa:niinkuin sanoin niin teen kyllä sen ilmoituksen.Minullakin tuli yöllä tosi paha mieli ( jopa itku raskauden hormoonien takia) ja mun niin teki mieli mennä hakemaan lapset sieltä mun luokse tai mennä sinne ovelle kysymään onko lapsilla kaikki ok,mutta olin niin raukkis enkä uskaltanu:(

Minua ei ole koskaan pahoinpidelty lapsena,mutta olen eläny perheessä jossa oli väkivaltaa ja mietinkin että tosiaan parempi tässä vaiheessa tehä jo jotain jos vaan se edes vähänkään parantaa lapsien elämää vaikkakin jälkiä jo varmasti jäänyt heillekkin,mutta ehkä olisi mahd.parempaan elämään.

Joko ilmoitit?

Saanko udella että missäpäin Suomea tämä tapaus? Älä siis tietenkään tarkkaan kerro mutta vähän suuntaa? Kun niin kuulostaa samalta kuin omassa taloyhtiössäni asuva perhe.

Hyvä että teet ilmoituksen. Minusta on inhottavaa jos näiltä asioilta suljetaan silmät. Oma äitini ei ole koskaan ollut mistään rakastavammasta päästä ja arvet näkyy minulla ja siskollani vielä näin aikuisiällä. Enemmän väkivalta kotona oli henkistä, mutta olen myös turpaani ottanut. Se loppui siihen kun olin tarpeeksi iso puolustamaan itseäni, eli aivan liian myöhään.

Eddottomasti tällaisessa tilanteessa ilmoitus. Ja mieluiten heti tilanteessa soitto paikkakunnan sosiaali- ja kriitipäivystykseen, äläkä kuulosta epäilevältä soittaesssasi. Kun heti mennään tilanteeseen niin äiti ei pääse seilittelemään jälkeenpäin. Ja maininta myös alkoholismista! (terveisin, lastensuohjelun sosiaalityöntekijä)

Yhteistyössä