Äiti oppia tarvittas....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en kehtaa kirjautua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en kehtaa kirjautua

Vieras
Missä vika?? Äidissä ? tytössä??

Neiti on 6-vuotias, eskarilainen. Eskarissa menee hyvin, ryhmä on pieni ja opet mukavia. Kavereita on.
Kotona on harrastuksia riittävästi, mutta ei liikaa. ja niihin mennää voimien mukaan.
Kaiken pitäs oll ihan vyvin. on vaatteita, leluja, lämmintä, oma huone, vanhemmat, jotka elävät sovussa, sisko ja veli, ruokaa ja kyyti harrastuksiin, karkkipäivät (joista joskus myös lipsutaan... ), kaveireita..

Silti elämä tämän lapsen kanssa on välillä ( ei nykyään niin usein ) tosi vaikeaa!!! Voimat tahtoo loppua...

En enää tiedä miten minun pitäisi tuota lasta kasvattaa, ja miten voisin olla parempi äiti. Jotenkin tuntuu, etttä se tarvii paremman äidin..

Hän saa hepuleita...tänään oli tilanne kun kaveri oli lähdössä kotiin, odotti äitiä, niin silloin räjähti!!
Hänellä ei oo koskaan kaveria, joka leikkii, tämä kaveri on aivan huono ja neiti vihaa häntä. myös äiti on surkee, paska ja erityisen tyhmä. Hän vihaa sanojensa mukaan minuakin.. Tavarat lentää!

koitan itse olla hermostumatta, enkä nytkään edes ääntä korottanu, kuuntelin rauhallisesa tuota haukku ryöppyä ja lopulta vain itkin.

En tiedä miten tätä temperamanttistä lasta kasvatetaan!? isompi neiti ei saa tällaisia kohtauksia, mutta pieni (3v.) varmaan kohta saa kun katsoo tuota keskimmäistä...

olen maailman surkein äiti, kun en yhtä neitä osaa kasvattaa...Aattelin maanantaina soittaa neuvolaan, jos sieltä sais oppia...

Kuullostaa etta neidilla on paha paiva ja sulla korkeat odotukset itsestasi. Jos maltat ottaa rennommin ja keskittya ennemmin siihen miten kivaa teilla on yhdessa ja mika on hyvin kun siihen etta olet surkea, niin uskon etta itsekin nautit aitiydesta paremmin.
:hug: JOs ne neuvolassa neuvoo sua uskomaan enemman itseesi niin hyvin neuvovat.

oon aina sanonu et muksu on ollu uhmakas jo raskaus aikana, kun meinas etukäteen syntyä.. ei vaiskaan..
pari vuotiaana kun uhma alkoi niin siitä ei oo vielä loppua tullu..mulla on keinot loppu, tuntuu, et kun kaikkki oon kokeillut (paitsi ulkopuolinen apu9 niin nyt olis enää edessä äidin vaihdos...

Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
hankala sanoa.. Meillä toimisi näin. komentaisin muksun käyttäytymään jos se rupeis heittelemään tavaroita tai haukkumaan minua.

Ja kyllä vanhempikin saa suuttua ääntä saa korottaa.

Näin tein, monta kertaa! mutta tällä kertaa en vain räjähtäny ite, vaan koitin käyttäytyä ite kuin aikuinen enkä huutanu ja möykänny..niinkuin joskus..

siis kaikki keinot kokeiltu..ehkä...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
oon aina sanonu et muksu on ollu uhmakas jo raskaus aikana, kun meinas etukäteen syntyä.. ei vaiskaan..
pari vuotiaana kun uhma alkoi niin siitä ei oo vielä loppua tullu..mulla on keinot loppu, tuntuu, et kun kaikkki oon kokeillut (paitsi ulkopuolinen apu9 niin nyt olis enää edessä äidin vaihdos...

No ota puheeksi siellä neuvolassa tai eskarissa. Jospa ne osais neuvoa mitä tehdä!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
hankala sanoa.. Meillä toimisi näin. komentaisin muksun käyttäytymään jos se rupeis heittelemään tavaroita tai haukkumaan minua.

Ja kyllä vanhempikin saa suuttua ääntä saa korottaa.

Näin tein, monta kertaa! mutta tällä kertaa en vain räjähtäny ite, vaan koitin käyttäytyä ite kuin aikuinen enkä huutanu ja möykänny..niinkuin joskus..

siis kaikki keinot kokeiltu..ehkä...

Se onkin täällä vähän hankala neuvoja antaa kun ei tunne lasta tai vahempia / taustoja. Varmaan kannattaa ulkopuolisen apua pyytää vaikka sieltä neuvolasta.

En tarkoittanutkaan että huutaa ja möykätä vaan sitä että aikuisellakin on lupa suuttua ja korottaa ääntään.

Mä oon sitä mieltä, et ihan normaalia. =)

Meitin normaalisti suht tasainen neiti (no aika herneet nenään vetävä välillä) saa nyt eskari-ikäisenä hassuja kohtauksia:

Mulla ei oo kavereita! Ei oo IKINÄ kivaa! Mä saan pelikiellon! (kieltää itteensä siis) Kaikki on kauheeta! Ei oo MITÄÄN tekemistä! :laugh: :D :snotty: :ashamed:

Yhteistyössä