Äiti masturboi lapsensa läsnäollessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lunacy sioux
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:
Alkuperäinen kirjoittaja Rusty:
Vuodeosastolle lähtis meidän äiti, mutta kävisin lähes päivittäin ja kehottaisin muitakin käymään moikkaamassa. Luojan kiitos on sisaruksia... Jos vaikka toiselle vanhemmista käy juuri näin, ei tarvitse kantaa yksin vastuuta hoitamisesta tai vaikka vierailuista.

No mutta jos äitisi asuisi yli 300 kilometrin päässä sinusta + muut sisaresi asuisivat kaukana. Eli käytännössä äitiä ei siel vuodeosasttolla kävisi lapset kovinkaan usein katsomassa.

Vastuuviikot? Kukin tekee oman osansa äidin vuoksi.

Tällä hetkellä 2 siskosta käy vuoron perään hoitamassa äitiään parin kolmen viikon pätkissä. Vuoden ovat jaksaneet. Mutta toinen heistä alkaa olla jo aivan lopussa :( Eilen juttelin hänen kanssa ja sanoi että ei ole päiväkausiin saanut nukutukis kun äiti valvoo yötä päivää. Alkaa käydä jo tämän äidin tyttären fysiikan päälle.
Muita sisaruksia eivät saa avuksi.

Äiti on siis kotona, ymmärsinkö oikein? Jos hän olisi laitoshoidossa, olisi kaikille kevyempää, ei tarvitsisi yötäpäivää päivystää.

Alkuperäinen kirjoittaja Rusty:
Vuodeosastolle lähtis meidän äiti, mutta kävisin lähes päivittäin ja kehottaisin muitakin käymään moikkaamassa. Luojan kiitos on sisaruksia... Jos vaikka toiselle vanhemmista käy juuri näin, ei tarvitse kantaa yksin vastuuta hoitamisesta tai vaikka vierailuista.

No mutta jos äitisi asuisi yli 300 kilometrin päässä sinusta + muut sisaresi asuisivat kaukana. Eli käytännössä äitiä ei siel vuodeosasttolla kävisi lapset kovinkaan usein katsomassa.

Vastuuviikot? Kukin tekee oman osansa äidin vuoksi.

Tällä hetkellä 2 siskosta käy vuoron perään hoitamassa äitiään parin kolmen viikon pätkissä. Vuoden ovat jaksaneet. Mutta toinen heistä alkaa olla jo aivan lopussa :( Eilen juttelin hänen kanssa ja sanoi että ei ole päiväkausiin saanut nukutukis kun äiti valvoo yötä päivää. Alkaa käydä jo tämän äidin tyttären fysiikan päälle.
Muita sisaruksia eivät saa avuksi.

Äiti on siis kotona, ymmärsinkö oikein? Jos hän olisi laitoshoidossa, olisi kaikille kevyempää, ei tarvitsisi yötäpäivää päivystää.

Joo äiti on siis omassa kodissaan.
Ongelma on siinä että tämän äidin pahin painajainen on aina ollut se et joutuisi makaamaan sairaalaan. Käytännössä hän siis on vuodepotilaana.

Olisin valmis hoitamaan omat vanhempani, jos tarvetta. Tosin en tiedä jaksaisiko sitä, mutta olisin valmis tinkimään omasta jaksamisesta. Sen avun ja tuen minkä olen vuosien varrella saanut omilta vanhemmiltani, niin sitä ei voi ikinä korvata millään...

En jaksaisi, eikä siihen se äidin masturbointi liittyisi millään tavalla.
Olen itse ollut töissä vanhainkodin dementiaosastolla ja sen pohjalta uskallan sanoa etteä en jaksaisi sellaista ammusta iltaan ja illasta aamuun.

Vaikea sanoa kun ei ole tuota tilannetta ollut.
En kuitenkaan usko että jaksaisin. Luin Aamulehdestä eilen juttua aiheesta ja tuli sellainen olo että ei musta siihen olisi.

Väliaikaisesti varmaankin jaksaisin, mutta sen väliaikaisuuden mittaa en tiedä. Jos vaihtoehto on vain tk:n vuodeosasto tai kotihoito, niin sitten yrittäisin järkätä itseni lisäksi muuta apua kotiin. Yrittäisin kuitenkin etsiä äidille jonkin muun paikan kuin tuon vuodeosaston... joku hoitokoti tms.

Vuodeosasto on viimeinen paikka. Mutta kotonakaan ei pysty hoitamaan, dementikko on arvaamaton tapaus.

Onko muita hoitopaikkoja, jotka olisivat realistisia?

Vuodeosasto on viimeinen paikka. Mutta kotonakaan ei pysty hoitamaan, dementikko on arvaamaton tapaus.

Paikkakunnalla on yksityinen dementiahoitokoti. Jossa tämä henkilö oli vuosi sitten lyhyen aikaa. Hoito siellä kuitenkin oli mitä oli. Mm puettiin vaipat jalkaan koska hoitajilla ei ole aikaa taluttaa vessaan :/

En varmaan jaksaisi. Sellaisen hoito on ennenpitkää kokopäivätyötä. Olen ollut tet-jaksolla silloin joskus yläasteella dementikkojen hoitokodissa. joka päivä kerroin niille, kuka olen, ei ne mua enää huomena muistaneet. Yrittivät karata ja ärhentelivät. Halusivat mennä kotiin.

Mä en jaksaisi. Ja mun mielestä on väärin vaatia lapsiaan jaksamaan. Jos tämä kyseinen äiti on sanonut että sairaalan ei mene kun on ollut vielä terve niin ikävästi tehty lapsiaan kohtaan, koska ikinä ei tiedä kuinka huonoon kuntoon menee.

Paikkakunnalla on yksityinen dementiahoitokoti. Jossa tämä henkilö oli vuosi sitten lyhyen aikaa. Hoito siellä kuitenkin oli mitä oli. Mm puettiin vaipat jalkaan koska hoitajilla ei ole aikaa taluttaa vessaan :/

Mikä instanssi valvoo? Aina kannattaa valittaa ja uhkailla... :saint:

Ei en jaksaisi hoitaa omaista noin, vaikka työssä jaksaisinkin.

Ja asian voi ajatella näinkin päin: jos kuvittelisin ite itseni sellaiseksi kuin työssäni tiedän demntoituneiden vanhusten voivan olla mm. tuo masturbointi yms. jutut jotka voivaat olla todella suoraan sanottuna kamalia niin en henkilökohtaisesti haluaisi että minua joutuisi hoitamaan oma lapsi.

Uskoisin jaksavani jonkin aikaa, vaan en tiedä miten pitkään, sen näyttäisi aika :ashamed: . Siksi uskoisin jaksavani jonkin aikaa, sillä hoidin omaa pappaani jokusen vuoden hänen kuolemaansa asti, en kylläkään ollut paikalla joka yö, mutta päivät ja suurimman osan öistäkin.

Tosin tähän lisään, että tätini hoiti sekä äitinsä että isänsä kotona loppuun asti, 40 vuoden ajan, mummu ja pappa kuolivat 1v1kk välein. Siihen en pystyisi, eikä kyllä varmaan tarvitsisikaan niin pitkään, sillä valitettavasti omat vanhempani eivät todennäköisesti elä enää 40vuotta.

Teen hoitotyötä vanhustenparissa ja pidän kovasti työstäni.
MUTTA omaishoitajaksi en ko tapauksessa ryhtyisi, se olisi liian rankkaa minulle (niin pää kuin ruumis). Vaikka äidin toive olisi, mutta harva jaksaa moista 24h/365vrk.

Alkuperäinen kirjoittaja salla:
Teen hoitotyötä vanhustenparissa ja pidän kovasti työstäni.
MUTTA omaishoitajaksi en ko tapauksessa ryhtyisi, se olisi liian rankkaa minulle (niin pää kuin ruumis). Vaikka äidin toive olisi, mutta harva jaksaa moista 24h/365vrk.

Niinpä, ja se mummeli tai pappeli voikin mennä niin huonoon kuntoon, että ei esim. tajua enää mikä huone oli vessa, ei enää tunne omaisiaan, vaatii päästä kotiin, terrorisoi vieraita, voi käyttäytyä väkivaltaisesti. tiedän, kun yksillä tutuilla oli pappa aika kauan hoidossa. Kun se ei enää tunnistanut poikaansa ja tämän vaimoa, ja alkoi ärhentelemään heille ja kuvitteli olevansa vankina, niin resurssit vain loppuivat.

Mikä instanssi valvoo? Aina kannattaa valittaa ja uhkailla... :saint:

Mä en tiedä :ashamed:
Mutta se hoito laitoksissa on mitä on, koska eihän se VOi olla yksilöllisempää.

Onneksi mun vanhemmat ovat jo ilmoittaneet halustaan mennä vanhainkotiin siinä vaiheessa. Mun eno vaimoineen hoitivat mun mummoa aika pitkään kotona, mutta yhteistuumin sisariensa kanssa päättivät dementoituneen mummoni siirtää vanhainkotiin, vaikka toinen mielummin kotona olisi ollutkin. Mielestäni nykypäivänä ei kenenkään lapsen tarvitse siinä vaiheessa vanhempiaan kotona hoitaa, kun se ei enään onnistu omanelämän puitteissa. Eli mieletäni myös ap:n tapauksen omaisilla on oikeus siirtää äitinsä vanhainkotiin.

Yhteistyössä