Äiti juo olutta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LadyGugu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vaikka kuinka olisi ihana ja hyvä äiti se ei poissulje sitä että hänellä ON ALKOHOLIONGELMA.Jos joka ilta tuo määrä pitää saada se alkaa jo vaikuttamaan terveyteenkin.Jos hänellä on stressiä tai muuten kaipaa rentoutumista se pitäisi järjestää muullatavoin.Hän saattaa huomaamattaan ajatua pahempaan alkoholikierteeseen kun lapset isompia.Alkoholismi alkaa usein salakavalasti...

Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:
Alkuperäinen kirjoittaja huh huh:
ootteko tosissanne? mitä helvetin haittaa siitä on juoda 1-3 olutta? ei mulla ainakaan nousis yhtään nuppiin sellainen määrä. eikä se nyt todellakaan tarkoita että määrä siitä automaattisesti nousisi. voitteko kuvitella että joku ottaa oluen tai kaks ihan muuten kuin humaltumis tarkoituksessa. minä voisin juoda nyt vaikka yhden siiderin tai kaksikin! enkä tod. ole alkoholismi. en juo humalaan itseäni koskaan.

Oikea termi on alkoholisti.

Joka päivä 1-3 olutta ei ole järkevää.

Ei vaan oikea termi on alkon suurkuluttaja;)
Alkoholisti kun juo aina ja aina humalatilaan asti ja aina vaan lisää,alkoholisti ei osaa juoda muutamaa olutta.
Alkon suurkuluttaja voi ottaa vaikka joka ilta sen 1-3pulloa olutta ilman että on humalassa,ja käydä nukkumaanja taas seuraavana iltana sama juttu.

Musta nämä suomen riskirajat on ihan älyttömät. Tulin Italiasta kotiin ja jatkoin viinin juomista aterian kanssa. No johan paukkus rajat heti. Neuvolassa pyöriteltiin silmiä. Pitäisi vähän miettiä miten ne rajat paukkuu. Oikeasti yksi lasi viiniä päivässä ei vie ketään hautaan eikä tee kaikista alkoholisteja.

Tässä on juuri sellainen äiti, joka voi juoda sen rentouttavan iltakaljan tai pari ja silti hoidan kaiket viimeisen päälle. Joskus tein testejä netissä juomisesta ja siellä sanottiin, että hyvin menee juo lisää vaan(en juonut). Olin sitten tammikuun tipattomalla, testatakseni, voiko olla juomatta. Hyvin meni, ei mitään ongelmaa. Se oli vain sellainen tapa, kun elämä oli aika kiiristä ja koskaan ei ollut aikaa itselle rauhoittumiseen, niin se aika piti ottaa iltaisin telkan ääressä olutta siemaillen.
Nyt lapset on kasvanut ja elämä rauhoittunut, niin en enää tarvitse "omaa aikaa" ja en juo olutta juuri koskaan, edes viikonloppuisin. Että se siitä alkoholismista.

Alkuperäinen kirjoittaja ita:
Musta nämä suomen riskirajat on ihan älyttömät. Tulin Italiasta kotiin ja jatkoin viinin juomista aterian kanssa. No johan paukkus rajat heti. Neuvolassa pyöriteltiin silmiä. Pitäisi vähän miettiä miten ne rajat paukkuu. Oikeasti yksi lasi viiniä päivässä ei vie ketään hautaan eikä tee kaikista alkoholisteja.

No niin,nyt puhutaan eri kulttuureista.Italiassa ei yleensä haeta sitä rentoutumisen tilaa niillä viineillä vaan kuuluvat osana ruokakulttuuria ja toiseksi hyvin monet italialaisetkin ovat ruenneet juomaan ihan vettä ruuan kanssa.Kyllä se lakoholismia on jos joka ilta pitää rentotuakseen vetää 1-3 olutta.

Mutta eikös saa aika lihaksikas ihminen olla, että saa 3 tölkin jälkeen ajaa autoa. Mitä jos pitäisi lähteä viemään lasta terkkariin tms.

Itselläni on ajokunto nimenomaan rajana silloin, kun lapset ovat kotona, vaikka vain nukkumassa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tässä on juuri sellainen äiti, joka voi juoda sen rentouttavan iltakaljan tai pari ja silti hoidan kaiket viimeisen päälle. Joskus tein testejä netissä juomisesta ja siellä sanottiin, että hyvin menee juo lisää vaan(en juonut). Olin sitten tammikuun tipattomalla, testatakseni, voiko olla juomatta. Hyvin meni, ei mitään ongelmaa. Se oli vain sellainen tapa, kun elämä oli aika kiiristä ja koskaan ei ollut aikaa itselle rauhoittumiseen, niin se aika piti ottaa iltaisin telkan ääressä olutta siemaillen.
Nyt lapset on kasvanut ja elämä rauhoittunut, niin en enää tarvitse "omaa aikaa" ja en juo olutta juuri koskaan, edes viikonloppuisin. Että se siitä alkoholismista.

MUTTA SE ON OLLUT SULLA SILTI ALKOHOLISMIA!

Näitä vanhempia on valitettavan paljon. Useasti viikossa vedetään ns kalsarikännit kotosalla lasten mentyä nukkumaan. Molemmat vanhemmat. Kuka hitto vie lapsen esim lääkäriin jos yöllä tulee hätätilanne???

Muutama tuttu harrastaa tuota jatkuvasti. Heilläkin kaikki lapset alle 5 vuotiaita. Ei siitä kehtaa päin näköäkään niille valittaa. Säälittää vaan ne lapset.:ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Jeeppi:

MUTTA SE ON OLLUT SULLA SILTI ALKOHOLISMIA!

Alkon SUURKULUTTAJA on ERI ASIA kuin ALKOHOLISMI!

Mutta eikös saa aika lihaksikas ihminen olla, että saa 3 tölkin jälkeen ajaa autoa. Mitä jos pitäisi lähteä viemään lasta terkkariin tms.

Itselläni on ajokunto nimenomaan rajana silloin, kun lapset ovat kotona, vaikka vain nukkumassa.

Taidat olla taas näitä ihmisiä, jotka eivät muista/tiedä, ettei kaikillla ole edes ajokorttia/autoa.

Minulla ei ole korttia, en ole koskaan tarvinnut, eikä meillä ole autoakaan, vaikka miehellä kortti.

Niin, että mitenhän me nyt oikein elämässä pärjätään ilman autoa, kun ei sitä voi ajaa ottipa kaljaa tai ei :( ?

Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
Näitä vanhempia on valitettavan paljon. Useasti viikossa vedetään ns kalsarikännit kotosalla lasten mentyä nukkumaan. Molemmat vanhemmat. Kuka hitto vie lapsen esim lääkäriin jos yöllä tulee hätätilanne???

Muutama tuttu harrastaa tuota jatkuvasti. Heilläkin kaikki lapset alle 5 vuotiaita. Ei siitä kehtaa päin näköäkään niille valittaa. Säälittää vaan ne lapset.:ashamed:

Vie lääkäriin?
Säkin tietämätön jne.

Olenko nyt kamala vanhempi kun emme omaa autoa, enkä minä edes korttia, vaikken edes juo alkoholia?

Oletko nyt todella sitä mieltä, etten saa lastani lääkäriin?

3 bissee illassa kun lapset menee nukkumaan ei ole mikään ongelma,sitten kun menee sickpäkki voi puhua alkoholistista.
kittaahan ne tuolla euroopassakin pari-kolme lasia viinia päivässä (lasi on toki vähemmän kuin pullo,mutta prossia enemmän joten abaut sama asia)
kärpäsestä tehty härkänen.
niin ja se vielä lisättäköön että itse en juo ja vanhemmat joi päivittäin sellasen viinipullon per lärvi ja se ei enää ollut kivaa.

Alkuperäinen kirjoittaja absiskortiton:

Vie lääkäriin?
Säkin tietämätön jne.

Olenko nyt kamala vanhempi kun emme omaa autoa, enkä minä edes korttia, vaikken edes juo alkoholia?todella sitä mieltä, etten saa lastani lääkäriin?

:D Taitaa olla aika uusavutonta porukkaa. Hyvin mäkin olen jo parikin lasta saanut melkein aikuisiksi (jopa aika täydellisiksi) ilman ajokorttia. Osan aikaa ihan yh:na. Ja alkoholia olen juonut silloin kun olen halunnut, toki harkiten. Mun mielestä äärimmäisyyksiin viety moralismi ja kontrolli on ihan yhtä paha kuin liiallinen esim. aineiden käyttö.

Alkuperäinen kirjoittaja näin minulle AA kerhosta kerrottiin:
ootteko tosissanne? mitä helvetin haittaa siitä on juoda 1-3 olutta? ei mulla ainakaan nousis yhtään nuppiin sellainen määrä. eikä se nyt todellakaan tarkoita että määrä siitä automaattisesti nousisi. voitteko kuvitella että joku ottaa oluen tai kaks ihan muuten kuin humaltumis tarkoituksessa. minä voisin juoda nyt vaikka yhden siiderin tai kaksikin! enkä tod. ole alkoholismi. en juo humalaan itseäni koskaan.

Tainnut jo useampi aivosolu tuhoutua viinan kittaamisen myötä?

Alkuperäinen kirjoittaja Merengue:
Alkuperäinen kirjoittaja absiskortiton:

Vie lääkäriin?
Säkin tietämätön jne.

Olenko nyt kamala vanhempi kun emme omaa autoa, enkä minä edes korttia, vaikken edes juo alkoholia?todella sitä mieltä, etten saa lastani lääkäriin?

:D Taitaa olla aika uusavutonta porukkaa. Hyvin mäkin olen jo parikin lasta saanut melkein aikuisiksi (jopa aika täydellisiksi) ilman ajokorttia. Osan aikaa ihan yh:na. Ja alkoholia olen juonut silloin kun olen halunnut, toki harkiten. Mun mielestä äärimmäisyyksiin viety moralismi ja kontrolli on ihan yhtä paha kuin liiallinen esim. aineiden käyttö.

Näinpä! Olen samaa mieltä :)

Yllättävän monen mielestä on hyvä juttu juoda olutta 1-3 joka päivä vuosien ajan. Jos vähänkin tekee tutkimusta vaikkapa googlen avulla ja lukee oluen haitoista ja hyödyistä (ja ne hyödyt saa muustakin kuin oluesta että sitä on turha käyttää tekosyynä) niin noh...

Jokainen tekee tavallaan mutta itse en terveyttäni tuolla tavalla pilaisi.

Jos kerta ei ole ongelmaa sen oluen kittaamisen kanssa, eikä yritä humaltua, miksipä ei vaihtaisi alkoholittomaan? Tai joisi vain yhtenä päivänä viikossa pari? Joka päiväkö on niin rankkaa että tarvitse iltaoluensa nukkuakseen, rentoutuakseen, kestääkseen pahan maailman?

Kyllä mä vedin tuos viimesen vuoden just tuota tahtia ja viikonloppuisin enemmän.Sitten jotenkin vaan meni yli ja tuli kiintiö täyteen.

Nyt oon ollut juomatta noin 3kk ja tällä viikolla ukko joi kaljan ja minä maistoin, otin oman ja ei se kyllä rentouttanut yhtään, tuli vaan känninen olo yök. Ja kyllä mä katon että alkoholisti olen, helpolla varmaan jonkun makeen siiderin kans lipahtaisi samaan tilanne. Kaverilla oli sama ongelma ja alettiin puhua. Nyt sekin on ollut juomatta viikolla ( ei musta juo ees viikonloppuisin ) ja kaikkee positiivista on löytynyt omasta olosta :)

Mä kyllä miellän että toi on alkoholismia jos on pakko saada ne kaljat ettei enää pysty rentoutumaan ilman sitä. Ei toki vieraasta voi sanoa kun ei tunne..

Alkuperäinen kirjoittaja saatte valita kuin kaupan hyllyltä:

Tainnut jo useampi aivosolu tuhoutua viinan kittaamisen myötä?

Kyllä se näin on että alkoholisti on se joka juo viinaa humalaan alkon suurkuluttaja on se joka ottaa jokailta muutaman oluen ilman sitä humalaa,
näin minulle ihan AA kerhosta kerrottiin.
Ja voi siellä AA kerhossa muutenkin asioida kuin alkon takia;) jotkin käy mm. opiskelujen takia kun haluavat taustatietoa:D

Ei välttämättä ole varsinainen ongelma vielä (vaikkakin se 3x7 olutta on kyllä jo määritelmien mukaan suurkulutusta), mutta mun mielestä vähintäänkin tulella leikkimistä, jos joka ilta juo. Pitäisi löytää muita(kin) tapoja rentoutua kuin alkoholi. Vaikka ei joisi humaltumistarkoituksessa, vaan vain rentoutuakseen, niin joka tapauksessa se sietokyky kasvaa säännöllisen juomisen myötä. Aluksi jo yksi olut rentouttaa mukavasti. Kohta huomaa tarvitsevansa kaksi saadakseen saman rennon olotilan. Ja niin edelleen... Kaikilla se homma ei tietenkään välttämättä karkaa käsistä koskaan, mutta se riski on silti olemassa. Kannattaako se ottaa? Itse kontrolloin juomistani melko paljon, sillä suvusta ja lähipiiristä löytyy niin paljon ikäviä esimerkkejä siitä, mihin alkoholi voi ihmisen viedä. Tiedän myös, että perimän lisäksi olen juuri sen laatuinen psyykkisesti, että kehitän herkästi riippuvuuden. Tupakkaan olen sen jo tehnyt, alkoholiin en sitä todellakaan halua.

Ja vielä niille jotka tässä ketjussa ovat puolustelleet joka päiväistä oluen juomista sillä että "juodaanhan muuallakin viiniä päivittäin" "voisin vaikka heti ottaa pari siideriä enkä olisi alkoholisti".

Mun mielestäni viiniLASILLINEN (ei pullollinen kuten suomalaiset sen käsittävät) ruoan kanssa on täysin eri asia kuin 1-3 olutta iltaisin milloin mihinkin vaivaan. Tai se että joku silloin tällöin ottaa pari siideriä, miten sitä voi verrata joka päiväiseen käyttöön?

Yhteistyössä