Äiti juo olutta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LadyGugu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

LadyGugu

Vieras
Onko teistä ok jos äiti juo olutta kun lapset menneet nukkumaan. Joka ilta 1-3 tölkkiä...?
En tiedä. Tuntuu pahalta, ei ole kuulemma ongelmaa mutta miksi sitten pitää ottaa joka ilta?
Jaksaa herätä yöllä itkuun ja vastata lapsen hätään. Ei humallu. Mutta silti, mun mielestö se on ongelma ja voi muuttua helposti pahemmaksi.
Miten puuttua asiaan?

Mun mielestä sellaisella äidillä on paha ongelma. Vaikkei humaltuiskaan niin silti. Ja johan lapsetkin sen oluen hajun haistaa. Alkoholistihan hän on jos ei kykene ilman olemaan. Ja alkoholistia ei juuri pysty auttamaan ellei hän itse halua parantua

Kävin tutkiskelemassa. Naisella viikottainen raja on 16 annosta/viikko. Jos ylittyy on liika/riskikäyttäjä.
Jos juo 3 olutta per ilta on selvästi riski. Jos vain yhden ei mitään ongelmaa. Jos kaksi ei ongelmaa.
Niin että otas siitä selvää.
Ehkä se on siitä kiinni että PYSTYYKÖ olemaan illan ilman olutta....

Ei se ihan tervettä ole jos JOKA ilta pitää saada 1-3 olutta.
Sitä en tiedä miten asiaan puuttuisi. Jos äiti kuitenkin huolehtii lapsistaan, niin onko vielä aihetta puuttua. Mene ja tiedä..

No siinäpä se onkin kun mun mielestä tämä äiti on ihan loistava äiti! Ja ihanat lapset! Päivisin ei mitään ongelmaa. Touhuaa lastensa lanssa, hoitaa asiat niin kuin pitääkin. Jaksaa nousta joka aamu.
Eli alkoholi ei vaikuta muuten elämiseen ja lasten hoitamiseen. Mutta illat, miksi pitää kitata se olut jos toinenkin ehkä kolmaskin?
Tämä äiti on hyvin tärkeä ystäväni ja pelkään että suuttuu jos alan oikeasti aiheesta puhumaan. Pari kertaa olen avoimesti ihmetellyt "että joko taas se olut?" Hän itse myöntää alkoholin nauttimisen joka ilta. Ja vieläpä sen määrän! Mutta olemme kuin asiassa ei olisi mitään väärää.

Ihan selkeä lievä alkoholismi.Jos on saatava joka päivä alkoholia,eikä ilman pärjää,se on alkoholismia.Sillä määrällä ei ole merkitystä,vaan nimen ommaan sillä,ettei ilman voi olla.Tokihan tuo ei välttämättä arkea häiritse,mutta se vaan tuppaa ajan kuluessa lipsahtammaan 4ään oluuen,sitten 5teen,kohtaa mennee jo 6 jne...Kohta on jo oikea ongelma! Toki jos olet kertonut,että olet huolissasi ja hän ei myönnä ongelmaa/halua asialle tehä mittään,et voi tehä oikein muutakkaan :/ Aika näyttää,mitä siitä kehkeytyy!

ootteko tosissanne? mitä helvetin haittaa siitä on juoda 1-3 olutta? ei mulla ainakaan nousis yhtään nuppiin sellainen määrä. eikä se nyt todellakaan tarkoita että määrä siitä automaattisesti nousisi. voitteko kuvitella että joku ottaa oluen tai kaks ihan muuten kuin humaltumis tarkoituksessa. minä voisin juoda nyt vaikka yhden siiderin tai kaksikin! enkä tod. ole alkoholismi. en juo humalaan itseäni koskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja huh huh:
ootteko tosissanne? mitä helvetin haittaa siitä on juoda 1-3 olutta? ei mulla ainakaan nousis yhtään nuppiin sellainen määrä. eikä se nyt todellakaan tarkoita että määrä siitä automaattisesti nousisi. voitteko kuvitella että joku ottaa oluen tai kaks ihan muuten kuin humaltumis tarkoituksessa. minä voisin juoda nyt vaikka yhden siiderin tai kaksikin! enkä tod. ole alkoholismi. en juo humalaan itseäni koskaan.

Oikea termi on alkoholisti.

Joka päivä 1-3 olutta ei ole järkevää.

Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:

Oikea termi on alkoholisti.

Joka päivä 1-3 olutta ei ole järkevää.

mnjaaa-ah

Alkuperäinen kirjoittaja LadyGugu:
Onko teistä ok jos äiti juo olutta kun lapset menneet nukkumaan. Joka ilta 1-3 tölkkiä...?
En tiedä. Tuntuu pahalta, ei ole kuulemma ongelmaa mutta miksi sitten pitää ottaa joka ilta?
Jaksaa herätä yöllä itkuun ja vastata lapsen hätään. Ei humallu. Mutta silti, mun mielestö se on ongelma ja voi muuttua helposti pahemmaksi.
Miten puuttua asiaan?

:headwall: :laugh:

Joka päivä pari kolme olutta on alkoholistin merkki. Entisenä alkoholistin avokkina voin sanoa, että on vain puolustelua "käy töissä ja hoitaa asiat jne.."
Voin sanoa, että tunnen erittäin korkea-arvoisessa työtehtävässäkin olevia ALKOHOLISTEJA, jotka vetoavat työnraskauteen ja työpäivien pituuteen jne jne..
Alkoholismi on sairaus ja alkoholistit keksivät tekosyitä vaikka kuinka paljon, niin että toinen uskookin vielä ne.

myös yhden tälläisen oluen kittaajan. Eihän se alussa ollutkaan ongelma. Mutta nyt peli taitaa olla menetetty. Kyllä hän näyttää jo siltä mitä juo. Lapset kait hoituu just ja just. Töissäkin käy mutta kaikki vaikuttaa kaikkeen.

PEESI. Hulluja ootte.

Se juttuhan on siinä että onko tämän henkilön PAKKO saada joka ilta ne oluet? Ei se musta paha oo että sillin tällöin ottaa, join mäkin eilen 2,5 lasia punkkua, mutta jos joka ilta on saatava ne oluet, niin on kyse jo alkoholismista. Ei se määrä aina tarkoita mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja ss:

PEESI. Hulluja ootte.

No jos joka päivä tuon määrän juo, niin kyllä se jo jostain kertoo. Itse en juo koskaan arkipäivänä, tai siis muuten kuin perjantaina töiden jälkeen. Ja tällä äidillä vielä lapsia. Ei tuo ole mitään vanhemman käyttäytymistä. Ja jo kahden tölkin jälkeen hän ei voi ajaa autoa, mitä sitten jos lapset pitää viedä lääkäriin/sairaalaan?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hih:
Rentoudukseksi raskaan työpäivän jälkeen. On mennyt kolme paukkuakin.

Tekosyy, rentoutua voi muutenkin, alkoholia ihminen ei tarvitse mihinkään.

Vaikken juoppo olekaan niin mikään ei vedä vertoja kylmälle valkkarilasille kesäiltana. Mua ei rentouta edes hieronta paremmin.

Yhteistyössä