Äiti ei vaan enää jaksa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Onko kellään muulla samankaltaisia tuntemuksia? Ja mitähän kannattaisi tehdä?

Meillä on lapset 1v ja 2v 8kk. Minusta on alkanut tuntua viime aikoina, että olisin todellakin loman tarpeessa. Olen jotenkin henkisesti tosi väsynyt tähän. Edes parin kolmen tunnin paussi omien harrastusten tai shoppailun parissa ei saa minua virkistymään. Olen palannut työelämään, ja nautin olla "ihmisten ilmoilla". Kotona olen kuitenkin tosi kireä koko ajan, huudan lapsille todella helposti. Tuntuu, että tarvitsisin oikeasti LOMAA ja aikaa itselleni, siis enemmän kuin pari tuntia tai yön yli..

No jos sulla on mies, joka voi hoitaa lapsia vaikka viikonlopun, niin lähde vaikka kylpylään tms. rentoutumaan, jos auttaisi. Kotona kannattaa myös koittaa vähän relata ja olla lasten kanssa eikä koko ajan suorittaa, tehdä kotihommia jne.

Alkuperäinen kirjoittaja tuhlaajatytär:
olet töissä, shoppailet ja harrastat ja vielä kaksi pientä lasta......hellitä hetkeksi.

Hmmmm...aika vaikea hellittää tuosta? Jos töissä on pakko käydä, lapset on pakko hoitaa. Ja kai sitä ihminen tarvitsee joskus harrastaakin tai tehdä muuta mieltä virkistävää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko kellään muulla samankaltaisia tuntemuksia? Ja mitähän kannattaisi tehdä?

Meillä on lapset 1v ja 2v 8kk. Minusta on alkanut tuntua viime aikoina, että olisin todellakin loman tarpeessa. Olen jotenkin henkisesti tosi väsynyt tähän. Edes parin kolmen tunnin paussi omien harrastusten tai shoppailun parissa ei saa minua virkistymään. Olen palannut työelämään, ja nautin olla "ihmisten ilmoilla". Kotona olen kuitenkin tosi kireä koko ajan, huudan lapsille todella helposti. Tuntuu, että tarvitsisin oikeasti LOMAA ja aikaa itselleni, siis enemmän kuin pari tuntia tai yön yli..

Onko sinulla ystäviä, tuttavia, mummo, vaari joka voisi tulla sinua auttamaan? Entä avo/avomiestä?Neuvolasta voisit saada vinkkejä oman paikkakuntasi tarjoamista vaihtoehdoista, mikäli tukiverkkoa ei ole.
Et ole yksin ongelmiesi kanssa, monet "kärsivät" samasta vaivasta. Asiaan kannattaa hakea pikaisesti apua, koska lapset tarvitsevat tasapainoisen kodin ja äidin joka ei aina huuda.
Ehkä asiaa tulisi selvittää hiukan laajemminkin, kuinka kauan ongelmat ovat kestäneet jne.
Ole rohkea ja hae apua. MLL:llä on esim. auttava puhelin, johon voi soittaa ja saada apua.

Täällä aivan sama juttu...! Mun lapset on vähän isompia ja musta on tuntunu jo kauan että käyn kituliekillä, joudun pakottaa itseni tekemään arkirutiinit, siivoamaan, kauppaan jne. Joka kerta kun palaa pinna ja huudan lapselle kadun katkerasti jälkeenpäin...Mä en ole päässyt edes työelämään, kotona paahdan.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja tuhlaajatytär:
olet töissä, shoppailet ja harrastat ja vielä kaksi pientä lasta......hellitä hetkeksi.

Hmmmm...aika vaikea hellittää tuosta? Jos töissä on pakko käydä, lapset on pakko hoitaa. Ja kai sitä ihminen tarvitsee joskus harrastaakin tai tehdä muuta mieltä virkistävää.

Kyllä voi hellittää....tehdä lyhyempiä työpäiviä, priorisoida asioita,Hankkia siivous-tai lastenhoitoapua.Minusta tuntuu, et moni haluaa kaiken:täydellisen uraputken ja täydellisen äitiyden.Monesti huomasin itse, että asetin riman liian korkealle. Kun tämän tajusin, otin löysemmin rantein.

Yhteistyössä