äiti ei maksa velkoja takaisin,...ärsyttää..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:..

Vieras
kuukausi sitten lainattiin äidilleni 300e kun tuli yllätävä eno. lupasi maksaa kuunlopssa kun palkka tuli...oon pyydellyt jo muutaman kerran ja ukko kohta hermostuu kun ei maksa takasin ja meilläkään ei oahemmin rahaa oo...jos me lainataan siltä 20e niin maksan kyllä kiltisti takaisin kun olen luvannut. todella törkeää..

Mä en lainaa ikinä kellekään, eikä kukaan meille. Ainoat, kenelle voin joskus lainata, ovat omat lapseni.

Minä en lainaa edes lapsilleni, anan mitä pystyn ja haluan, siinä se.

Mies sanoo noista jotka eivät maksa velkojaan "halvalla niistä pääsee" tarkoittaen sitä, että jos antaa velan olla, kyseinen ihminen välttelee sinua aktiivisesti eikä varsinkaan lainaa lisää rahaa. Tosin 300 euroa ei minusta olisi halpa hinta ja noin läheiseen sukulaiseen haluaisinkin pitää välit.

AP, saako äitisi perjantaina eli 15 pv lomarahoja tms.

TUli mieleeni, että jotkut eivät käytä s-tiliään, antavat vain bonusrahojen kertyä. Onko äidilläsi sellaista ja onko siellä bonukset ja ylijäämämaksut tallella.

Opetellaampa kaikki äidit käyttämään rahojamme ainakin niin ettei lasten kukkaroille tartte mennä - jotenkin toi on sellanen jatkumo, alusta alkaen kun eletään pa niin sitä ollaan sitten vanhempanakin aina pa.

En kehtais pyytää äidiltäni lainaamaani rahaa takaisin. Saisi maksaa ajan kanssa jos siltä tuntuu tai olla maksamatta. Hän on minut kuitenkin aikuiseksi kasvattanut ja elättänyt, välillä paljonkin tinkien omista menoista ja aikuisenakin auttanut tarpeen tullen eikä ikinä pyytänyt takaisinmaksua. Toki olen hänelle velkojani takaisin maksellutkin, jos olen joutunut hänen apuun turvautumaan, etenkin jos isommista summista kyse, kun ei äitinikään rikas ole. Pikkusummia kuten parin kympin "velkoja" hän ei tosin ole huolinutkaan takaisin, jos olen yrittänyt hänelle niitä takaisin maksaa. Sanoo, että ostat sillä lapsille jotain. Samaa perhettä kuitenkin ollaan, niin en koe menettäväni rahaa, jos annan sen äidille, eikä äitikään koe menettävänsä rahaa jos antaa lapsilleen.

Tosin onhan minulle outoa sekin, että puolisot lainaavat rahaa toisiltaan ja maksavat takaisin - jollekin toiselle se on ihan normaalia.

Uusimmat

Yhteistyössä