äiti ei anna isän tavata lasta???!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jhh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jhh

Vieras
oliva naimisissa kun lapsi syntyi joten isyysasia kunnossan aiemmin ovat sopineet tapaamiset keskenään,nyt äiti ei ole antanut isän ja lapsen tavata noin kuukauteen.

isä soitti lastenvalvojale varatakseen aikaa tapaamissopimusen tekoon mutta siellä oli kaikki ajat menny,heinäkuun aikoja aletaan jakaa vasta ensikuun puolessa välissä,sillon vasta voi uudestaan soittaa,ja sekin siis tarkoittaa että aika menee heinäkuulle ellei jopa elokuulle.

isä on aivan riekaleina kun ei pääse lastaan tapamaan ja ei kestä ajatusta että vasta noin monen kuukauden jälkeen tapaaminen onnistuisi,lapsi on 2vuotias ja aiemmin isä tavannut useita kertoja vkossa päivä/ilta tapaamisia yhteisesti ovat niistä sopineet tai esim jos äidillä ollut menoja ollut yötä heidän luonaan lastaan hoitamassa.

eikö todella ole mitään miten tuota sopparin tekoa nopeuttaa,heillähän on yhteishuoltajuus,luulisi eä jotain akuutti aikoja tms on,eihän lapsellekaan tee hyvää olla 6kk tapaamatta oista vanhempaansa!!

ja tuollaiset vastaukset voi jättää sinne omaan päähän!!mä en varmaan hakenut mitään äidinkielen numeroa tällä txtilla vaan neuvoja ja apuja tilanteeseen,kiitos!

eron jäkeistä välien kireyttä ja isällä nyt uusi tyttöystävä jne

no onpa sit ihme että äiti toimii kuten toimii.

eli mies on olltu sika ja rikkonut lapselta perheen ja tämän äidin, nyt heistelee toisella pesällä ja äiti onkin ainoa pahis. enpä tiedä kykenisinkö minäkään tuossa tilanteessa järkevämmin toimimaan. en todellakaan antais mun lasta jonkun naikkosen vaikutus piiriin,sais pitää naisystävänsä erillään lapsestani.

olisin varmaan todella murtunut. onneksi tätä tilannetta en joudu kokemaan,toivottavasti

Tähän sun ei täältä kannata kysyä neuvoa. Täällä kaikki miespuoliset exät ovat narsisteja, mt-potilaita, pettäjiä, joiden ei saa antaa ikinä tavata lapsiaan. Äidissä ei koskaan ole vika

[QUOTE="hemuli";28120345]no onpa sit ihme että äiti toimii kuten toimii.

eli mies on olltu sika ja rikkonut lapselta perheen ja tämän äidin, nyt heistelee toisella pesällä ja äiti onkin ainoa pahis. enpä tiedä kykenisinkö minäkään tuossa tilanteessa järkevämmin toimimaan. en todellakaan antais mun lasta jonkun naikkosen vaikutus piiriin,sais pitää naisystävänsä erillään lapsestani.

olisin varmaan todella murtunut. onneksi tätä tilannetta en joudu kokemaan,toivottavasti[/QUOTE]

Lapsethan ovat oikein manioita pelinappuloita, niillä on helppo satuttaa.

olisin varmaan todella murtunut. onneksi tätä tilannetta en joudu kokemaan,toivottavasti[/QUOTE]

Et taida olla penaalin terävin kynä. Mitä se lapsi on tehnyt väärin, että joutuisi menettämään toisen vanhemman? Mikä järki sille lapselle on kostaa?

Velipuolen äiti eristi veljen aikoinaan meistä muista sisarista. Veli on vielä melkeen 40-vuotiaana katkera äidilleen, kun menetti monta tärkeää läheistä. Vasta aikusena sai taas luotua suhteen meihin muihin sisariin.

Jos molemmat vanhemmat ovat vastuuntuntoisia ja terveitä, niin heillä on oikeus saada olla lastensa kanssa.

Siis eihän joku oikeesti tosissaan kirjoita tuolla tavalla?

Kasvakaa aikuisiksi ja opetelkaa päättämään parisuhteet niin että keskusteluyhteys säilyy eikä tartte lapsia käyttää taisteluvälineinä. Seurustelukumppaniksi kannattaa valita vain järkeviä ihmisiä, varsinkin jos niiden kanssa tekee lapsia. Vähän seulaa siihen millasia kumppaneita itselleen kelpuuttaa!

Omat eksäni on edelleen mun kavereita JA mun uuden miehen kavereita. Ja eksän uudesta avovaimosta on tullut erittäin hyvä ystävä. Kukaan eksäni ei seukkaa "naikkosten" kanssa.

Ap:lle: aivan älytöntä toimintaa lapsen äidiltä, mitähän hän tuolla ajattelee voittavansa :(

mies ei ole tuonut eikä tuomassa uutta naistaan lapsen elämään ainakaan vielä pitkään aikaan,he eivät asu yhdessä yms.ja heidän erostaan on jo aikaa n 1vuosi joten kyllähän äiti ja isäkin saa elämää jatkaa,myös äidillä on jo uusi kumppani.

Lähipiirissä samanmoinen tilanne. Lapset jo oirehtivat voimakkaasti asian takia koska ikävöivät isäänsä. Äiti ottanut lapset heille tärkeästä harrastuksestakin pois jottei isä mene sinne lapsia tapaamaan.

Siis tapaamisia ei ole paperilla? Voi ei... :( pitäisi tuossa nyt vähän nopeampi ratkaisu keksiä, kuin että heinäkuussa pääsisi vasta sopimaan. Ja lastenvalvojienkin pitäisi olla sitä mieltä.

Siis tapaamisia ei ole paperilla? Voi ei... :( pitäisi tuossa nyt vähän nopeampi ratkaisu keksiä, kuin että heinäkuussa pääsisi vasta sopimaan. Ja lastenvalvojienkin pitäisi olla sitä mieltä.

Tuossa mun tietämässä tapauksessa on tapaamiset sovittu, mutta äiti ei pidä niistä kiinni :( Isä on nyt viemässä asiaa oikeuteen. En vaan tajua kuka tekee tuommoista omalle lapselleen :(

Tuossa mun tietämässä tapauksessa on tapaamiset sovittu, mutta äiti ei pidä niistä kiinni :( Isä on nyt viemässä asiaa oikeuteen. En vaan tajua kuka tekee tuommoista omalle lapselleen :(

Siis mä olen elänyt siinä luulossa, että siitä saa äiti sitten sakot, jos ei noudata tapaamissopimusta. Mistähän sen käsityksen olen saanut...
Mutta joo, aivan älytöntä!! Tekee pahaa lapsen ja isän puolesta..
Hyvä että isä taistelee omista ja lapsen oikeuksista, kun äiti on ihan hakoteillä.

Isän kengissä tekisin lastensuojeluilmoituksen tai ainakin konsultoisin lastensuojelua asiasta. Tapaamisoikeus on viime kädessä LAPSEN oikeutta molempiin vanhempiinsa, ja sen evääminen LAPSELTA on oikeutettua ainoastaan silloin, kun vanhemman tapaaminen voisi olla vaaraksi/haitaksi lapselle. Jopa niissä tilanteissa, joissa toinen vanhemmista on jotenkin kykenemätön huolehtimaan lapsista edes tapaamisien ajan, yleensä järjestetään valvottuja tapaamisia.

Varmasti äiti pahoittaa isän mielen vieraannuttamalla lasta hänestä, mutta eniten hallaa tuosta koituu viattomalle lapselle. Pienelle taaperolle, josta isä on vielä jokin aika sitten huolehtinut säännöllisesti, ja joka ei voi ymmärtää, miksi isä on kokonaan hävinnyt. Jos ei asia lastenvalvojan kautta tuota nopeammin etene, eikä äiti kuuntele puhetta, tosiaan yhteyttä lastensuojeluun sitten.

Ja kertauksen vuoksi - sinnehän ei siis "ilmoiteta äidistä", vaan ilmoitetaan lapsen kasvua tai kehitystä vaarantavista olosuhteista tai tukevien olosuhteiden puuttumisesta. Eli siitä, että lapsi ei saa kontaktia toiseen vanhempaansa, eikä tähän ole lapsen edulla perusteltavissa olevaa syytä.

Kaverilla on tilanne, että pojan isä ei saa tavata poikaansa koska tämä isän uusi vaimo kieltää sen. Pojan äiti olisi tapaamisiin suostuvainen, mutta äitipuoli kieltää.

Lastensuojeluviranomaiset eivät voi kuulemma asialle mitään, koska isällä on oikeus tavata, mutta ei velvollisuus. Viranomaiset eivät suostu keskustelemaan asiasta äitipuolen kanssa.
Tilanne ollut päällä pian kolme vuotta ja lapsi menee pian ylä-asteelle...

Yhteistyössä