Äiti baarissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

-

Vieras
Mua niin ärsyttää kun menen baariin ja kaverit (lähinnä miehen kaverit) tulevat kysymään että missäs X(=mies) on tai joutuiko X lapsenvahdiksi.
Kukaan ei taatusti kysy mieheltä baarissa että missäs mä olen tai säälivästi että jätitkö sä nyt sen emännän lapsen kanssa kotiin.

Onko muut huomanneet tällaista reaktiota?

Olen! Aina kans sama homma. Ja siis todella nämä kyselijät on niitä miehen kavereita tai tuttuja. Ja se on siinä vielä aika jännää kun kyseiset ihmiset ei välttämättä mulle edes moikkaa tai ainakaan mitään koskaan juttele mutta tuota tarvii aina tulla kyselemään...

kun opiskelin niin multa tosi usein kysyttiin (jos oli opiskeubileet) että missä sun lapsi on? Narikassa joo..
niin ja siis olin eronnut ja lapsi luonnollisesti isällään joka toinen viikonloppu.

Alkuperäinen kirjoittaja mutta:
kun opiskelin niin multa tosi usein kysyttiin (jos oli opiskeubileet) että missä sun lapsi on? Narikassa joo..
niin ja siis olin eronnut ja lapsi luonnollisesti isällään joka toinen viikonloppu.

Olisit sanonut, että tuollahan se istuu narikan nurkassa valmispitsansa ja makuupussinsa kanssa. ;)

Mulle satelee kyllä kyselyitä, mutta sitten halataan ja todetaan, että kun sulla on niin ihana mies että viittii jäädä kotiin lapsen kanssa ja sitte sitä miestä ylistetään maasta taivaaseen.. Äitejä harvemmin ylistetään, kun mies on lähteny yksin baariin.. :whistle:

Joo! Olin just tossa joku aika sitten siskon kanssa liikenteessä ja törmättiin baarissa mieheni veljeen ja yhteen kaveriin. Ne nyt vielä tietää varsin hyvin että kyllä se mun ukkonikin noiden lasten kanssa pärjää mutta silti kauhee pommitus, että "kuinka sä oot jättäny ne sinne keskenään?" :xmas:

Mutta toi "narikassa"-juttu oli hyvä! Ens kerralla vastaan just noin! "Lapset on narikassa." B)

Mullekkin tuli baarrissa joskus joku mies juttelemaan, aikamme siin jutskailtiin ja tuli ilmi, et mulla on lapsi. Mies oli ihan "mitä helvettiä sä täällä sitten teet, jos sulla on lapsi niin sun paikka on kotona". Olin vähän et TÄH? Joo et ihmisillä on kyl mielipiteitä ton suhteen..

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Mullekkin tuli baarrissa joskus joku mies juttelemaan, aikamme siin jutskailtiin ja tuli ilmi, et mulla on lapsi. Mies oli ihan "mitä helvettiä sä täällä sitten teet, jos sulla on lapsi niin sun paikka on kotona". Olin vähän et TÄH? Joo et ihmisillä on kyl mielipiteitä ton suhteen..

Just, ihan kun se ois sitten itsestäänselvyys että lapsi on siellä yksin kotona huutamassa nälkäänsä ja sä oot joka viikonloppu baarissa luuhaamassa! :D Missään nimeessä ei lapsi voi olla hyvässä hoidossa.

Multa ja mieheltä on kysytty jopa silleen hämmästellen että "missä lapset on?!". Ollaan sanottu että ai hitto, ne lapset...arvasin että jotain unohtu! :xmas: Tai sitten vaan todettu, että isovanhemmilla ovat.

Jos minut taas nähdään baanalla yksin, niin kysytään yleensä että onko lapset mammalla. Ei, eivät ole (yleensä ) vaan kotona isänsä kanssa. Sitä sitten ihmetellään: mies, lasten kanssa! :D

Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Jep jep, mulle kommentoidaan usein, että "Ai jäikö mies lapsenvahdiksi?". Mä titean siihen yleensä, että "Ei, kun se on edelleen sen lapsen isä.". :kieh:

Jooh!
Kerran kaveri kysyi että "joko sä oot kysyny Masalta suostuuko se jäämään lastenvahdiksi?". Minä repesin nauruun :D. "Masa" on siis aviomieheni ja lastemme isä...ja "suostuu" taatusti olemaan omiensa kanssa, olipa viikolla myös kaverini lapsen kanssa (oli vapaapäivä, haki kaverini lapsen pk:sta omiemme ohella ja otti meille, kun mulla ja kaverilla oli menoa ja kaverin siippa oli töissä ) eikä ollut edes eka kerta.
Väkisinkin hiipii mieleen, että millaista elämää joillain on, jos pitää oikein pohtia että suostuukohan se mies nyt olemaan lapsenvahtina omille lapsilleen :/

En oo törmännyt moiseen.
Mun kaveripiirissä me liikutaan sellaisessa tyttöporukassa, jossa isät on lasten kanssa tai lapset isiensä luona silloin kun me ulkoillaan. Normaali käytäntö; ei sitä kukaan ihmettele.

Tietty jos joskus näkee jonkun tutun sattumalta baarissa niin voihan se kysyä missä mies on, mutta ei se sitä ihmetelläkseen kysy.
Me liikutaan aika paljon kahdestaankin ja kaverit tietää sen.,

Alkuperäinen kirjoittaja mutta:

sama. melkeen aina joku kysyy.

"Tuolla ne leikittää portsareita ja jos väsy yllättää ni narikkaan menevät tekemään takeista majan" :saint:

on kysytty joo, ja jos on mies ollu kotona niin perästä kuuluu juttuja että siinäki huushollissa on ukko tossun alla.. outoa. Mut tosi harvoin me käydään erikseen, yleensä aina yhdessä.

Monesti kysytään että missäs lapsi on, mut mä otan sen kysymyksen vaan yhtenä puheenaiheena.

Ylipäätensä mua risoo toi sanonta "isä lapsenvahtina" :kieh: Siis niiden lasten isä! Eli kun äiti hoitaa lapsia niin se on vaan "äitiyttä" mutta jos mies hoitaa lapsia niin se on joutunut "lapsenvahdiksi"... :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja BridgetJones:
Ylipäätensä mua risoo toi sanonta "isä lapsenvahtina" :kieh: Siis niiden lasten isä! Eli kun äiti hoitaa lapsia niin se on vaan "äitiyttä" mutta jos mies hoitaa lapsia niin se on joutunut "lapsenvahdiksi"... :xmas:

valitettavan monella isällä on just tuo suhtautuminen. :|

Olen huomannut! Ärsyttää erityisesti kun eräs kaverini jolla ei lapsia ole kommentoi kun minä ÄITI saavun paikalle tyttöjen iltaan/mihin tahansa, että "ai säkin pääsit tänne!!! ja aina kysyy kuka hoitaa lasta ja kun vastaan että isä, niin "miten ne nyt siellä pärjää? tiiät sä mitä ne tekee?!!"

Musta todella asenteellista, heti tulee sellanen olo, että mä oon väärässä paikassa ja pitäis olla kotona. Mä odotan että tää henkilö saa itse lapsen niin katsotaan käykö hän enää missään tapaamassa kavereitaan.

Yhteistyössä