Äitejä Ylöjärveltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kesä09
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kesä09

Vieras
Heips!

Kaipaisiko joku äiti seuraa Ylöjärveltä,esim.lenkkeilyyn,kahvitteluun yms. Olen alkukesästä syntyneen tyttövauvan 26 vuotias äiti.Tällähetkellä tuntemani pienten lasten äidit ovat juurikin palanneet työelämään ja olis kiva saada juttuseuraa päiviin =)

Asuin esikoiseni syntymän aikaan Ylöjärvellä ja sain mukavaa juttuseuraa Perhekahvilasta. Mennä ja tulla voi vapaasti ja ainut ohjattu tuokio on noin 15 min laululeikkituokio lapsille. Tarjolla myös lounas edulliseen hintaan.
http://ylojarvi.seurakunta.net/?sid=454

Olen lukenut tuosta perhekahvilasta,mutta jotenkin on suuri kynnys lähteä sinne lapsen kanssa yksin.Jos sielä esim monet tuntevat jo ennestään toisensa,niin voi olla vähän vaikea mennä joukkoon...

Sinne vaan rohkeasti! Itse olen käynyt siellä pari kertaa ketään tuntematta ja leikkinyt siellä lapseni kanssa, siinä tulee helposti sitten juttua lähellä olevien muiden aikuisten kanssa. Osa siellä on tuttuja keskenään ja istuvat omissa ryppäissään, mutta paljon siellä on "yksinään" käyviä. Tänä vuonna olen käynyt vasta kerran, silloin porukkaa oli paikalla paljon.

Toinen paikka on seurakunnan Toukkatupa, se on alle 1v. lasten äitien/isien kohtaamispaikka, alussa pieni hartaushetki (ei itsellä kokemusta, lapseni on jo yli 2,5v). Näitä Toukkatupia on Soppeenmäessä (ma 14-15.30), perhetalolla (ti 14-15.30), Vuorentaustassa (to 14-15.30) ja Siivikkalassa (pe 14-15.30).

Sitten on vielä noi seurakunnan perhekerhot pitkin seutua, kaikki tieto löytynee seurakunnan sivuilta ja itse sain esitteen neuvolasta.

Itse kävin joskus työväenopiston ja perhetalon yhteisessä vauvajumpassa, siellä tapaa muita vauvojen äitejä, ne on kyllä varmaan jo alkaneet ja saattaa olla täynnä.

Muskarissa tulee uusia tuttuja myös, joissakin muskariryhmissä (seurakunnan tai musiikkiopiston, itse käyn musiikkiopiston muskarissa, www.lansipirkanmaanmusiikkiopisto.org) saattaa olla vielä vapaita paikkoja. Vauvauinnissa tutustuu muihin ja voi sopia lenkkiseuraa, joskin siellä kävi paljon porukkaa muualtakin kuin Ylöjärveltä...

Itse odotan nyt toista, mutta minusta et varmaankaan lenkkiseuraa saa... Asun lähellä Tampereen rajaa ja olen sinua yli 10 vuotta vanhempi ;)

Mukaan vaan! Ainakin kun itse tapasin käydä kolme vuotta sitten siellä, tunnelma oli rento ja mukaan oli helppo mennä vaikken ketään tuntenutkaan ja vaikka ujo olenkin.
Tuo toukkatupa onkin uusi juttu, kuulostaa kivalta sekin. Perhekerhot ovat varmasti mukavia myös! Vauvan kanssa on helppo soluttautua ryhmään mukaan ja jutunjuurta löytyy varmasti.

Kiitos rohkaisusta teille :) Ehkä sitten rohkenen sinne perhekahvilaan menemään ;) Yksi kaveri käy kyllä kuulemma tuola perhekerhossa,että jos vaikka hänen matkaan sinne menisin.Vauvajumppaan ollaan ilmottauduttu,mutta se alkaa vasta tammikuussa...
Olen kyllä aika sosiaalinen ja tulen juttuun ihmisten kanssa,mutta jotenkin ei vaan oo saanu aikaseks lähteä,mutta jos nyt sitten kuitenkin ottais itseään niskasta kiinni :)

Yhteistyössä