Äit soitti, jäi kyllä aika loukkaantunut olo.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja elämä kantaa:
mä ymmärrän kyllä tavallaan, jos on paljon porukkaa tulee riehuttua enemmän kenen tahansa lapset olisikin kyseessä. en loukkaantuisi asiasta. sen kipeä käsisen on kuitenkin pystyttävä olemaan riekkumatta.

KÄytännössä en näe siskoani koska ei jaksa tulla meille asti ja mua ei huolita mummolaan kun on siellä.
Mutta eipä siinä en taida pitää hetkeen yhteyttä mihinkään suuntaan. kaitpa nuo ilmoittelevat sitten kun kiinnostaa.. Jostain syystä se oon vaan aina minä joka joustaa ja tekee niinkuin muille sopii.
Kait tää jossain vaiheessa tulee esiin. Toisaalta sisko tekee elämänsä oikeasti vaikeasti vaikka se ei sitä edes ole. Eli ei välttämättä edes niin henk kohtaista tuo ettei mikään onnistu.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja elämä kantaa:
mä ymmärrän kyllä tavallaan, jos on paljon porukkaa tulee riehuttua enemmän kenen tahansa lapset olisikin kyseessä. en loukkaantuisi asiasta. sen kipeä käsisen on kuitenkin pystyttävä olemaan riekkumatta.

KÄytännössä en näe siskoani koska ei jaksa tulla meille asti ja mua ei huolita mummolaan kun on siellä.
Mutta eipä siinä en taida pitää hetkeen yhteyttä mihinkään suuntaan. kaitpa nuo ilmoittelevat sitten kun kiinnostaa.. Jostain syystä se oon vaan aina minä joka joustaa ja tekee niinkuin muille sopii.
Kait tää jossain vaiheessa tulee esiin. Toisaalta sisko tekee elämänsä oikeasti vaikeasti vaikka se ei sitä edes ole. Eli ei välttämättä edes niin henk kohtaista tuo ettei mikään onnistu.

Sentakia ne sua pompottaa, kun tietävät että " sulle " käy kaikki

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Mitä ihmettä sä täällä valitat? Puhu suoraan äidillesi ja siskollesi, jos jotain sanottavaa on. Että mua ärsyttää nää seläntakana kitisijät...

Ei se oo niin yksinkertaista. Äidin ja siskon mielestä kaikki on ok. Ja kun puhutaan puhelimessa tai nähdään niin kaikki on heidän puoleltaan ok. ja itelläkään ei mitää niin konkreettista mistä vois suoraan sanoa.
Ja enemmän puhutaan kaikesta käytännön jutuista entä tunteista ym.

Ootko sä se sama joka ei saanutkaan mennä Linnanmäelle heidän seurassaan?
jos oot niin ottaisin etäisyyttä ja olisin pitämättä yhteyttä. jos tulis kyselyä että mikä on, vastaisin että koska tuntuu että sua ei haluta tavata etkä ole tärkeä, et viitsi sitten myöskään pitää väkisin yhteyttä.
Tsemppiä, on varmasti kurjaa. :hug:

Se on aina niin kauhean pitkä matka siihen toiseen suuntaan, toiseen suuntaan se on helpompi ja lyhyempi. Ja tietysti niin, että toisella osapuolella on se hankalampi suunta. Huoh.

Meillä on 6kk kaksoset, 3 vuotias ja koira. Välimatkaa sukulaisiin 300-400km. Meillä on käyty viimeisen kolmen vuoden sisällä 4 kertaa. Meitä ollaan aina pyytämässä kylään, kun nähdään niin harvoin. Mummo 54v ja lapsettomat/eläimettömät sisarukseni valittavat, että matka on niin kamalan pitkä, ettei sitä viitsi lähteä ajamaan, liian hankalaa, raskasta yms.
Meillä iso talo, jossa vierashuone omalla vessalla ihan tyhjänpanttina. Sukulaisissa joudutaan majoittumaan äitini kaksioon.

No, viime vuonna minulle tuli mitta täyteen. Nyt ei olla vuoteen liikuttu kotoa mihinkään. Katsotaan nyt milloin jaksavat armollisesti tänne tulla. Lapsellisesti suutuin niin pahasti, muutamasta kommentista matkustamiseen liittyen, etten edes kuvia ole vauvoista laittanut.

Ihanan stressitöntä eloa ilman matkustusta :)
Tuli nyt vähän purettua omaa oloa... Ymmärrän siun tuohtumuksen täysin.

Mitä ihmettä sä täällä valitat? Puhu suoraan äidillesi ja siskollesi, jos jotain sanottavaa on. Että mua ärsyttää nää seläntakana kitisijät...

Ei se oo niin yksinkertaista. Äidin ja siskon mielestä kaikki on ok. Ja kun puhutaan puhelimessa tai nähdään niin kaikki on heidän puoleltaan ok. ja itelläkään ei mitää niin konkreettista mistä vois suoraan sanoa.

Kyllä mun mielestä sun tänne kirjoittamat tunteesi ovat hyvinkin konkreettisia. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja moi:
Ootko sä se sama joka ei saanutkaan mennä Linnanmäelle heidän seurassaan?
jos oot niin ottaisin etäisyyttä ja olisin pitämättä yhteyttä. jos tulis kyselyä että mikä on, vastaisin että koska tuntuu että sua ei haluta tavata etkä ole tärkeä, et viitsi sitten myöskään pitää väkisin yhteyttä.
Tsemppiä, on varmasti kurjaa. :hug:

En ole..

Alkuperäinen kirjoittaja bona fide:

Kyllä mun mielestä sun tänne kirjoittamat tunteesi ovat hyvinkin konkreettisia. :hug:

Se vaan etä tosi hankala ottaa niitä puheeksi jos keskustelu pysyy melkein aina arkitasolla. Mutta kaitpa jossain välissä tulee noistakin sanottua kun sopiva tilanne tulee. kait oon liian arka ite tekemään aloitetta. Ja nielen vaan kaiken mitä mulle sanotaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ...what...:
eikö siskosi voi tulla lastensa kanssa teille...

Ei. Liian pitkä matka. On niin työlästä kahden kanssa. Ite taas voiin ihan hyvin viiden kanssa käydä mummolassa, jos vaan tuntuis et sinne vois mennä. Mut ei oikein tuon puhelun jälkeen tuu edes mieleen kysyä voidaanko käydä.
Kait se suurin syy on ettei kiinnosta tää meidän sakki. Yksin kyllä oisin tervetullut..

No kyllä suurperheen äidin tulee ymmärtää ettei noin suurta määrää lapsia halua kerralla vieraakseen kovin usein. Varsinkin kun siellä on jo vieraita ja sairas lapsi. Äitisihän nimenomaan sanoi että yksi lapsi kerrallaan on tervetullut eli samanikäinen tyttäresi on varmasti tervetullut leikkimään siskosi lapsen kanssa. Turha esittää tuossa asiassa marttyyriä!
Etkö tajua että se että voit itse mennä äitisi luo viiden lapsen kanssa ei tarkoita sitä että äitisi haluaa että tulette kaikki kerralla. Joku tai jotkut lapsistasi ovat ilmeisen villejä, ei äitisi muuten olisi kieltänyt tuomasta levotonta lasta sairaan lapsen seuraksi. Ja voithan mennä yksin tai yhden lapsen kanssa, miksi sinne pitää koko revohka raahata.
Miksi monilapsisten on niin vaikea ymmärtää että suurperhe on heidän valintansa ei muiden ihmisten! Ja kun usein vielä suurperheiden lapset ovat rajattomia ja levottomia, kuin apinalauma. Kuka sellaisia haluaisi kerralla vieraakseen. Harvoin monilapsisten perheiden vanhemmat hallitsevat lastensa kasvatusta niin hyvin että lapset olisivat hyväkäytöksisiä. Ikävä kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja Näin on:
No kyllä suurperheen äidin tulee ymmärtää ettei noin suurta määrää lapsia halua kerralla vieraakseen kovin usein. Varsinkin kun siellä on jo vieraita ja sairas lapsi. Äitisihän nimenomaan sanoi että yksi lapsi kerrallaan on tervetullut eli samanikäinen tyttäresi on varmasti tervetullut leikkimään siskosi lapsen kanssa. Turha esittää tuossa asiassa marttyyriä!
Etkö tajua että se että voit itse mennä äitisi luo viiden lapsen kanssa ei tarkoita sitä että äitisi haluaa että tulette kaikki kerralla. Joku tai jotkut lapsistasi ovat ilmeisen villejä, ei äitisi muuten olisi kieltänyt tuomasta levotonta lasta sairaan lapsen seuraksi. Ja voithan mennä yksin tai yhden lapsen kanssa, miksi sinne pitää koko revohka raahata.
Miksi monilapsisten on niin vaikea ymmärtää että suurperhe on heidän valintansa ei muiden ihmisten! Ja kun usein vielä suurperheiden lapset ovat rajattomia ja levottomia, kuin apinalauma. Kuka sellaisia haluaisi kerralla vieraakseen. Harvoin monilapsisten perheiden vanhemmat hallitsevat lastensa kasvatusta niin hyvin että lapset olisivat hyväkäytöksisiä. Ikävä kyllä.

Tuosta äidin puheesta sai sen käsityksen että vain veljen lapset voivat vierailla ja niistäkin vain ne tietyt.
On meilläkin rauhallisempia tapauksia. Tuo siskon lapsen ikäinen sieltä villeimmästä päästä. Mutta osaa kyllä leikkiä rauhassakin.
Joo ei hypi meidän lapset seinille jos mummolassa käydään. Mutta ei nuo silti mitään koriste nukkejakaan ole. Eli eivät kuitenkaan istu kädet ristissä sohvan reunalla. vaikka välillä sellainen olo tuleekin että sillon vasta voi hyväksyä nuo lapset.

On äiti mulle joskus sanonut että kun nuo siskon lapset ovat niin vaativia. saaneet ana melkeni kaiken mitä halunneet.
Kun taas meidän lapset on tottuneet aika vähään. Olisivat jo tyytyväisiä siihen että pääsevät mummolaan ilman että pitää olla jotain ekstraa lisäksi.

Ja sekin että meidän lapset eivät pääse ikinä yökylään (eikä kyllä veljenkään) tai edes päiväksi. Kun taas sisko käy sen 3-4 kert vuodessa ja useimmiten on vähintään viikon kerrallaan. Joo ja tajuan että kun on matkaa niin ovat sitten pitempään mutta millon on meidän lasten vuoro?
Ilmeisesti ei koskaan kun heitä on liikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Hmmm:
Mikset mene yksin tai yhden lapsen kanssa illalla tai viikonloppuna kun miehesi on kotona? Itse sä näytät tekevän asiat vaikeiksi!

Mies tuli viime yönä kahden jälkeen ja lähti taas ennen kymmentä takas töihin. tulee aikaisintaan kymmeneltä illalla takaisin. Syömässä käy jos ehtii. Lauantaina lähtee puolilta päivin ja tulee yhdeksän jälkeen. Sunnuntaina ei ole kuin 4h töissä. Mutta meillä jo muuta sovittua menoa. mut kait senkin voi perua jos mummolaan/siskolle sopii että siellä käy.

Ymmärän äitiäsi täysin, ettei jaksa katsoa kauheata laumaa lapsia. Ole onnellinen, edes siitä että äitisi katsoo lapsia yleensäkään. Meillä ei ole mitään lastenhoitoapua. Lasten mummot. Toinen on kuollut ja toinen on täysijuoppo ja vaaritkin ovat kuolleet. Ymmärrän kyllä sinua, että on rankkaa. Koita pärjätä.

Sisko kävi tänään meillä. Peräti reilun tunnin olivat. Kerto vaan kuin poikki on kun ei pääse menemään niinku ennen kun mies joutuu oleen illat rakennuksella.
Kuulin myös että mummolassa on ollut koko viikon joku veljen lapsista leikkikaverina tuolle siskon lapselle.
Mitä tässä olivat niin tosi hyvin leikkivät ilman riehumista. Vaikka lyhyt aikahan tuo tunti oli.

Kiva oli nähdä siskoa. Vanhempiin ajattelin hetken pitää väliä.
Ja laitoinko muka että mummo hoitaa meidän lapsia? Ei hoida. Ei edes osaa kerrallaan.

Yhteistyössä