Äippäpolilla supistusten tms. takia käyvät, varsinkin NKL!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja what?!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

what?!

Vieras
Niin ihan vain olisin kysynyt, että miten te sinne oikein pääsette, kun musta tuntuu, että kun sinne soittaa, niin vastaus on aina: ota panadolia ja mene suihkuun. Siis suppareista kyse, LA ei kuitenkaan lähellä.
Saatteko te jopa lähetteitä neuvolan terveydenhoitajalta sinne?

Mä olen menossa yksityiselle lääkärille, kun musta tuntuu, että naikkarille ei voi mennä! Vaikka ihan niiden duunia se olisi tarkistaa, onko mulla ja vauvalla kaikki hyvin. Vai kuinka? Vai enkö mä vaan oo tarpeeksi vaativa.. pitäskö vaan sanoa, että minähän tulen.

juuri kävin samanvaivan takia...ja kyllä kieltämättä jouduin itse väkisin tunkemaan itseni sinne..kauan jankkasin puhelimessa ennenkuin sanoivat että tule näytille... noh sitten mentiin ja 5 tuntia sielä meni =/ mutta kaikki onneksi hyvin

Millä viikoilla sää oot?

Jos sulla on turvalliset viikot niin ei sun tarvi mennä katsomaan tilannetta sairaalaan ennenkuin ne poltot on oikeasti synnytyspolttoja.

Jos taasen viikkoja on tyyliin 20, niin sitten sun täytyy vaan yksinkertaisesti sinne polille mennä.

No siis viikkoja on 27 ja supistelee aika tiuhaan. Välillä kipeestikin ja neuvo on aina vaan, että ota panadolia. Olis jotenkin lohdullista tietää, että vauva ei ole vielä tulossa. Siis tilanne tuolla alapäässä. Tai että, jos vaikka pitäs ottaa rauhallisesti. Siksipä menen yksityiselle..
Eka lapsi synty etuajassa.

Ymmärtävätkö polilla että sulla on noin pienet viikot?

Mullekin sanottiin samaa, kunnes erikseen otin puheeksi, että mulla on hädintuskin puolia viikkoja mennyt. Sit vasta sanoivat että ehdottomasti näyttään -> sairasloma -> vuodelepo yms.

Eli jos sua oikeasti supistaa kivuliaasti ja suht säännöllisesti niin soita vaan ja sano että tulette nyt ettei tää ole normaalia ja that it's. Et sää siihen mitään politädin lupaa tarvi! Lapsen etu etusijalle.

juuri käynyt, mun lapsi on 3-vuotias. Hän on päiväkodissa ja minä töissä. Voin kuvitella, että sun on vaikea levätä.. Iltaisin sitten vaan lepäät antaumuksella, jos ja kun mies on kotona! :)

juuri käynyt, mun lapsi on 3-vuotias. Hän on päiväkodissa ja minä töissä. Voin kuvitella, että sun on vaikea levätä.. Iltaisin sitten vaan lepäät antaumuksella, jos ja kun mies on kotona! :)

Oletko sinä töissä päivät? vaiko sairaslomalla?
Mutta tosiaan soita sinne naikkarille ja sanot olet tiukkana asian kanssa ja jos sulla on vielä ensimmäinen syntynyt etuajassa niin vielä paremmalla syyllä änkeet ittes vaikka väkisin sinne. Ne aika helposti sanoo just noin kun sulle on sanottu...älä anna periksi se on sun oikeus.

PipariSuu, kyllä olen viikot kertonut ja että eka lapsi tuli etuajassa. Mutta ehkä mä vaan en osaa vaatia tarpeeksi tiukkaan. :/ Mulla itsellä on vakaa tuntemus, että tämä lapsi syntyy enemmän etuajassa kuin eka. Koska näitä suppareita mulla oli ekassa vasta viikosta 30 eteenpäin. Noh, kyllä mä sinne sairaalaan sitten menen vaikka väkisin, jos todella ahistun. Nyt eka meen sinne yksityiselle..

Alkuperäinen kirjoittaja juuri käynyt;24764592:
Oletko sinä töissä päivät? vaiko sairaslomalla?
Mutta tosiaan soita sinne naikkarille ja sanot olet tiukkana asian kanssa ja jos sulla on vielä ensimmäinen syntynyt etuajassa niin vielä paremmalla syyllä änkeet ittes vaikka väkisin sinne. Ne aika helposti sanoo just noin kun sulle on sanottu...älä anna periksi se on sun oikeus.

Töissä olen ja sitä just mietin, että pitäskö vaan olla saikulla. Ekasta olin saikulla pitkin raskautta ja jäin noin 4 vkoa ennen äitiysvapaan alkua lopullisesti. Mikä olikin hyvä veto, koska mistä sitä tietää MITEN aikaisin lapsi sitten olisi syntynyt, jos vaan olisin jatkanut.
Joo, pitää ryhtyä vaativaksi!

Töissä olen ja sitä just mietin, että pitäskö vaan olla saikulla. Ekasta olin saikulla pitkin raskautta ja jäin noin 4 vkoa ennen äitiysvapaan alkua lopullisesti. Mikä olikin hyvä veto, koska mistä sitä tietää MITEN aikaisin lapsi sitten olisi syntynyt, jos vaan olisin jatkanut.
Joo, pitää ryhtyä vaativaksi!

Olisitko ollut halukas kirjoittelmaan Yv:nä? minusta olisi mukava saada kirjoittelu seuraa, etenkin ku olet samoilla viikoilla ja menossa myös naikkarille.

mie neuvolan kautta pääsin tutkimuksiin kun sinne soitin ja valitin.mulla tosin taustalla 1 keskonen ja 1 ennen aikojaan auennut (normisti syntynyt) eli se vaikutti siihen että pääsin helposti näytille ja sitten seurattiinkin kyllä tarkemmin. mulla suparit alko 20 viikolla ja 27 olin viikon sairaalassa levossa ja loppuajan kotona levossa.

Alkuperäinen kirjoittaja juuri käynyt;24764655:
Olisitko ollut halukas kirjoittelmaan Yv:nä? minusta olisi mukava saada kirjoittelu seuraa, etenkin ku olet samoilla viikoilla ja menossa myös naikkarille.

Mulla ei ole tänne tunnuksia enkä oikeestaan haluiskaan :) Ootko sä noissa odottaja-ryhmissä? Sieltä vois löytyy keskusteluseuraa.

Mun mielestä neuvolasta ei saa apua. Jos pääsee neuvolalääkärille, niin nehän ei oo gynejä. Vaikka heillä on kokemusta, niin jotenkin on sellainen olo, että vähän arvailevat.. Esim ekasta lapsesta neuvolalekuri sanoi, että ei varmaan synny ennen LA, vaikka sitten syntyi tuosta käynnistä vkon päästä. Vauva oli siis silloin jo kiinnittinyt jne. :D Kyllä noi gynet osaa asiansa paremmin, vaikka ei synnytyksen alkamista oikein voikaan ennustaa.

Kokemusta:
Olen saanut lähetteen neuvolalääkärin kautta.
Eli siis ensin soitin neuvolan terkalle, sain seuraavaksi päiväksi lääkäriajan neuvolalääkärille ja hän tutki tilanteen ja antoi lähetteen polille. Aika sinne tuli samalla viikolla muistaakseni. Viikkoja oli jotain 26 ja kohdunsuu oli lääkärin mukaan lyhentynyt vähän ja pehmennyt, mutta tilanne ei ollut paha kuitenkaan, kehotti lepäämään. Polilla ultrasivat ja totesivat, että ei syytä huoleen ja suosittelivat normaalin elämän jatkamista, ei tarvinnut vuodelevossa olla, vaan oman voinnin mukaan.

Ok, kiitti vieras.
Mulla on jo todettu pari vkoa sitten, että kohdunsuu on pehmennyt. Mutta se ei kuulemma ole ollenkaan huolestuttavaa. Kaipa se sitten on vaan lekurista kiinni myös, että kuka laittaa lähetettä ja kuka ei.

Yksityiselle voi toki mennä, jos haluaa.
Mutta ihan neuvolalääkäri tekee sulle varmasti lähetteen. Ja tietenkin voi mennä synnärille suoraankin.
Siispä "virallinen" reitti kulkee neuvolalääkärin kautta, mutta toki voi mennä yksityisellekin. Ja sairauslomalle kannattaa ihan varmasti jäädä, jos noin paljon supistaa. Todennäköistä on, että ei synny etuajassa, mutta ikinä ei tiedä etukäteen, kuka on riskisynnyttäjä ja kuka vain sellainen supistelija.

Ok, kiitti vieras.
Mulla on jo todettu pari vkoa sitten, että kohdunsuu on pehmennyt. Mutta se ei kuulemma ole ollenkaan huolestuttavaa. Kaipa se sitten on vaan lekurista kiinni myös, että kuka laittaa lähetettä ja kuka ei.

Pehmentyminen ei olekaan huolestuttavaa pelkästään, sillä uudelleensynnyttäjillä pehmenee usein normaalistikin. Mutta nuo supistukset varmaankin vaatisivat uutta tsekkausta ja rauhallisesti ottaminen ei pahitteeksi ole. Soittele siis neuvolaan uudelleen tai mikä paikka sitten hyvältä tuntuukin.

kuinkahan monta ämmää päivässä juoksis joidenki supistusten takia valittamassa jos kaikki otettas sisää? menkää töihin ja pitäkää haarat ens kerralla kiinni, ni eipähän enää supista.

Yhteistyössä