äippäpakkaus 2006

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
-06 äippäpakkaukseen tosiaankin on tulossa noita kestovaippoja, ja sen takia vaatteiden määrä vähenee.
Itse sain viime vuotisen pakkauksen, ja tyytyväinen olen. Toppapukukin on nätti, vaikka Kelan kuvissa näyttikin ihan toisenlaiselta.
Kyllä täällä meillä päin on useampikin vauva tullut vastaan äippäpakkauksen toppapuku päällä, eivätkä ole yhtään rumilta näyttäneet.
En ymmärrä miksi ihmiset ylipäätään ottavat pakkauksen, jos siitä pitää sitten narista...vaihtoehtonahan on ottaa se 140€ rahaa, jolla ei varmasti tuota määrää tavaraa kauapsta saa.

Meillä ainakin on käytössä vuoden 2005 pakkaus. Potkupuvut ja bodyt ja narupaita ovat ihanan pehmeitä ja tosi mukavia pukea päälle ja minusta ainakin vauvalle sopivia.
Kaikki vaatteet ei silti ole oikein sopivia, esim. mansikkajutut jää varmaan pitämättä (sääli), koska ovat enemmän tyttövaatteita. Samoin toppapuku ja hattu jää varmaan käyttämättä. Ei värinsä vuoksi, vaan koska se on niin suuri kokoinen, että meidän vauva hukkuu siihen ja lähkeitä ja hihoja pitäisi kääriä aivan valtavasti.
Itsekin olen sitä mieltä että vaatteissa voisi olla enemmän kirkkaita värejä. Niitähän vauvatkin tykkäävät katsella.
Tavarat ovat myös olleet tarpeen. Vauva nukkuu tällä hetkellä laatikossa ja peitto, patja ja lakanat ovat myös käytössä. Harsoja, harjaa, rasvaa, vaippoja yms. tulee myös käytettyä.

Voihan sitä tavaroita ostaa kaupastakin, mutta itselläni ainakin oli tunnelma kuin joulupukkia odottaessa lapsena, kun odotin pakkauksen saamista ja avaamista. Onhan se tavallaan osa odottamisen riemua. Jatkossa aion säästää pakkauksen lapselleni muistona (ainakin tärkeimmät tavarat).

Palaisin vieläkin alkuperäiseen kysymykseen, eli onko joku jo kuullut enemmän huhuja uudesta pakkauksesta, kuin sen että värimaailma olisi lime-lila...Olen itse saanut 2005 vuoden pakkauksen, joka odottaa tuossa käyttäjäänsä vielä, mutta äitiyspakkaus on kiehtonut minua aina, jo ennen omaa odotustani..heh...outo olen!

Ja vielä kommentoisin itse saamaani pakkausta, että on oikein kiva. Kyllä varmasti perus käyttövaatetta tarvitsee, ainakin kotioloissa, jos ei muualle halua niillä mennä. Kaikkia yöpukuja ja oloasuja kun ei kannata ostaa uutena ryövärihintaan kaupasta. Nautin itse kauniista lastenvaatteista, ja paljon on tulevalle pienelle jo kerääntynyt niin uutta, kuin hyväkuntoista käytettyäkin. Silti koen tarvitsevani myös pakkausta. Makuupussi on loistava vaunuissa, haalari tulee varmasti käyttöön ainakin kakkoshaalarina, lakanat ja pyyhe laadukkaita, kuten myös vaatteet ja muut tavarat.

Itse haluan kiittää tästä edusta, vaikka tiedän kyllä, että veroja maksetaan ja blaa, blaa, mutta maksetaan sitä veroja muuallakin, eikä silti mitään näin konkreettista apua saa valtiolta!

Joo, lisää huhuja olisi kiva kuulla! Lime-lila kuulostaa mielenkiintoiselta... Meillä on ihan nippa nappa, että kumman vuoden pakkaus saadaan.

Vähän asian sivuun, mutta minkä ikäiselle lapselle nuo 2005 vuoden toppahaalari ja kevyttoppapuku sopivat, kun joku mainitsi, että omalle lapselle ne ovat liian isot? Toppahaalarin koko siis 60-80 cm ja kevytopan olisiko ollut 70 cm vai muistanko väärin?

Se toppapuku on varmaan joku 80cm, en itse ainakaan huomannut siinä kokolappua missään? Meillä poika 6kk, ja isohan se puku edelleen on! Hattukin pyörii päässä! Eli liian iso elokuussa syntyneelle vauvalle oli se kokonaisuus. Kevyt vanupuku on varmaan joku 70cm, en jaksa kaivella sitä nyt esille... mutta se oli vain vähän iso alkutalvesta.

Ja se on kyllä totta, että se mansikkapotkupuku oli vähän tyttömäinen, eli ei ole meilläkään käytetty. Tai no, kerran puin päälle, mutta mies sanoi heti, että ""pojalla tyttöjen vaate!""

Minäkin olin kuin lapsi jouluna, kun äitiyspakkauksen sain, jotenkin sen saaminen... en tiedä, todentaa kaiken, siis vaikea selittää, joku saattaa ymmärtääkin mitä tarkoitan?

Varmasti hirveän vaikeaa suunnitella sellainen äitiyspakkaus, jonka värit, ja muutenkin sisältö, miellyttäisi kaikkia, joten kun se sisältö kuitenkin esitellään etukäteen Kelan sivuilla, niin jos ei miellytä, niin ei kannata ottaa ja sitten haukkua.

Olen minäkin monen lapsen päällä sen toppapuvun nähnyt, ja kevytvanupuvun vielä useamman päällä.
Omia suosikkeja vaatteista olivat puolipotkuhousut, bodyt, kevytvanupuku, kaikki sukat, ""lapaset"" ja se kettu-pupu-orava- haalari. Kortsut on käytetty aikapäivää sitten, kosteusvoiteen käytin itse (poika ei tarvitse), tuttipullo on edelleen käytössä (vaikka onkin vaaleanpunainen), samoin vesilämpömittari ja kynsisakset. En usko, että 140 euroa riittää lähellekään, jos lähtee niitä samoja varustuksia ostamaan. Mutta toiset tykkää toiset ei, eipä tuosta kannata isompaa numeroa tehdä!

Pakkauksen mukana on lista tarvikkeista kokoineen, ulkohaalari ja kevyttoppapuku 60-80 cm, eli käärimällä lahkeita ja hihoja menee pienemmälle, täyspitkänä isommalle, eli aika plajon on joustovaraa jotta menee mahdollisimman monelle, joko ensimmäisenä tai toisena talvena. Ihan fiksusti ajateltuja.

Itse sain esikoiselleni pakkauksen vm -03, siinä oli se lila toppapuku. Värimaailma oli ihan simppeli valko-keltainen. Silloin ajattelin kanssa itse että empä tommosia vaatteita kaupasta ostaisi, mutta tuli niitä pidettyä päällä kuitenkin. Toppis kävi pieneksi pojalle 11 kk iässä.
Nyt kun poika on jo 2 v. niin kaikki vaatteet pitää sitten OSTAA itse kaupasta (niinkuin joku toppahaalari, kosteussuojalla 80-140e....), niin tajuaa että miten hyvä asia tuo pakkaus oli. Lastenvaatteisiin saa nimittäin uppoamaan IHAN TÖRKEÄSTI rahaa. Alkuvaiheessa kun sitä rahaa menee muuhunkin, niin on osa vaatteista sentäs ilmasia.
JA vink vink, 140 egellä kaupasta saa 4 bodya, 4 puolipotkarit ja makuupussin. Miettikääs miten paljon tavaraa siinä paketissa oikeesti on.

Kalliimman puoleisia bodeja ja potkareita minun mielestäni, jos ei saa kuin 4+4...
En kyllä tiedä paljonko makuupussi maksaa?

Mutta painotan, että olen siis äitiyspakkauksen kannattaja.

Mulla on tosi hyviä 4-8 euron bodeja, jotka on kestäny pesun ja kuivausrummun vallan mainiosti, samaten puolipotkareita =)
Mutta tiedän, että esim. Tutta-merkkiset bodyt ja p.potkuhousut maksavat kympin luokkaa.

No onpas se makuupussi kallis, en ole koskaan tullut kaupassa katsoneeksi, kun ei ole ollut tarvista.

Äitiyspakkaus-veronmaksaja-urputukseen haluaisin vain lisätä sen, että monipa valtio ei todellakaan käyttäisi veropennosia äitiyspakkaukseen vaan esimerkiksi uusien siltojen ja teiden rakentamiseen, jos niikseen tulee. Siksi pidän kyllä täysinä torveloina niitä, jotka kehtaavat jostain helvetin väreistä valittaa. Kadulla tulee kuitenkin vastaan samanlaisessa toppapuvussa ja makuupussissa pötköttäviä vauvoja, joten kai se nyt ennemmin on kollektiivinen kokemus kuin häpeä, jos puku on esim. turkoosi. Jos värit oksettaa, jätä pakkaus Kelaan!

Menee sekavaksi kun käyttää samaa nimimerkkiä kuin joku muu samassa ketjussa (varsinkin ottaen huomioon, että ensimmäisessä kommentissa juuri toivoin, että ketjussa voitaisiin keskittyä alkuperäisen tarkoittamaan aiheeseen, eikä tuohon, mitä ""toinen Anna"" kommentoi...).

Pullamössö sukupolvi juupa juu, mutta kenen kasvattama eli missä vika? Siinä pullamössö kansassa vai heidän kasvattajissaan. Eli ei ole pelkästään sen sukupolven edustajissa vaan lähinnä saamassaan kasvatuksessa ja malleissa.

Minulle on kyllä henkilökohtaisesti ihan sama minkälainen äitiyspakkaus sieltä tulee, mukava että sellainen on olemassa. Mielenkiinnolla siltikin odotan mitä vuoden 2006 sisältää, koska mitä luultavimmin se tulee, koska la ei lähimainkaan.

Terse

Yhteistyössä