Äippäloman jälkeen töihin ja lapset hoitoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Nella"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Nella"

Vieras
Maaliskuussa loppuu äippäloma ja alkaa työt. Ja niin alkaa meidänkin pikkusen päiväkoti aika. Olis kiva kuulla muiden pienten lasten hoidon aloituksesta. Mikä oli rankinta ja miten muuten meni??Meillä onneksi lapset menee jo kuudeks hoitoon, niin saadaan sit "pitkä" päivä vielä viettää yhdessä. Tietysti vähän jännittää nuo aikaset heräämiset. Meillä siis esikoinenkin aloitti päiväkodin jo 10 kk ikäisenä. Nyt ollut kotona, kun oon ollut äitiyslomalla. Hänen kanssaan meni ihan hyvin, vähän haettiin huomiota enemmän. Eli ihan vierasta ei onneksi ole päiväkodin aloitus..

[QUOTE="piu";22339775]Onneks jo kudeks? Ihan epäinhimillinen aika herätä, hrrrr....[/QUOTE]

Aatteles, joidenkin työvuoro alkaa siihen aikaan.
Pääsee sitten aikaisin kotiin :)

tälläsellä alotuksella saa kyllä tältä palstalta p...at niskaan, palstan täydellisten äitien mukaan pitää lapsi hoitaa kotona mahdollisimman kauan.

juup, mutta meillä toinen ja kolmas alotti hoidon(ryhmiksessä) heti äitiysloman jälkeen, hyvin kyllä meni alku, ja edelleenkin. vaikeinta on ollu päivähoidon alotus ensimmäiselle, kun on myöhemmin hoidon alottanu.

No, tossa linkki omaan ketjuuni. Voit lukea omia mietteitäni ja varautua muiden asenteisiin:

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1774574-molemmat-lapseni-ovat-aloittaneet-paivahoidon-10kk-ikaisina-onko-kysyttavaa/

Nämä on jokaisen perheen henkilökohtaisia valintoja eikä niitä tulisi arvostella. On hienoa jos äiti kykenee olemaan lasten kanssa pitempään kotona, mutta yhtälailla koen varsin vastuullisena sen että perheen taloudellistakin tilannetta ajatellaan. Raha ei ratkaise kaikessa, mutta useamman vuoden kotona olo voi hetkauttaa perheen taloutta vielä vuosiksi, jollei kymmeniksi eteenpäin. Siihen tilanteeseen ei sitten työttömyydet mahdu saati muut yllättävät tekijät.

Jos perheessä on vaikka sen kolme lasta ja heidän kotihoito kestää 3 v, on äiti vähimmillään sen 5vuotta pois työelämästä, pisimmillään 9...

Aatteles, joidenkin työvuoro alkaa siihen aikaan.
Pääsee sitten aikaisin kotiin :)

Näinhän se valitettavasti on, mutta ei tuo monelle lapselle mikään unelmarytmi ole, eli en minä ainakaan tuota hyvänä pitäisi. Usein päiväkodissa yritetään aika väkisin saada kaikki lapset samaan unirytmiin, eli päiväunille pääsee vasta klo 11.30. Ei välttämättä helppoa 10-kuiselle.

Sitä paitsi eipä se ilta kai kauheasti tuolla pitene, kyllähän niiden lasten on joka tapauksessa yöllä nukuttava tietty määrä. Hyvä tuo olisi, jos toinen menisi töihin aikaisin ja toinen pystyisi viedä lapset hoitoon esim. klo 8, jolloin yhdessäoloaika oikeasti lisääntyisi.

minä lähden toivon mukaan töihin heti kun äloma loppuu vaikka se kirpaisee varmasti lujasti. lähden siksi että suht pienellä paikkakunnalla vielä tässä taloustilanteessa kyllä paikan otan jos sen suinkin saan! minulla ei siis ole ennestään työpaikkaa johon mennä, suoraan ammattikorkeasta valmistumisen jälkeen lomalle.. enkä välitä muiden mielipiteistä. pakkohan se on olla välittämättä.

Laskin itse juuri että on plus miinus nolla päivähoitomaksujen kanssa jos menen töihin.. jään siis kotiin. Miten paljon jäätte plussalle jos menette töihin miinus päivähoitomaksut?

Yhteistyössä