aiotteko viettää nuukuusviikkoa 14-20.4

• Viestiketjun aloittaja tällästä nyt
  • Ensimmäinen viesti
tällästä nyt
Minä aion perheen kanssa yrittää..viime aikoina tullut tosi paljon ajatelluksi asioita ympäristön kannalta..

Ja muutettuttukin paljon meidän perheen osalta asioita.

Tähän vois listata asioita mitä kukakin tekee omassa kodossan ks.asian eteen.

Meillä esim kierrätetään kaikki mahdollinen, ostetaan vaatteet yms mahdollisuuksien mukaan kirppikseltä ja kierrätyksestä..
korjataan rikki menneitä tavaroita.eikä mitään ehjää roskiin vaan kierrätykseen.
turhia esim hedelmien pusseja vältetään jne..
jugurtit pahvitetroissa..
turha veden ja sähkön kulutus minimissä .
Mites teillä muilla?ideoita!!

Mulla on nuukuuskuukausi menossa ja ihan just vaan sen takia että että finanssitalous on miinuksella :p Kirppareita ja kierrätystä oon käyttänyt aina. Jos niistä ei jotakin löydy, sitten ostan vasta uutta. Lasit lasinkeräykseen, maitotölkit niille kuuluville paikoille ja pahvit pahvinkeräykseen yms.

Ajattelin luettuani noita rahat vähissä-ketjuja pitää nuukuuskuukauden. Säästäisi ruuassa. Meillä menee aivan hervottomasti rahaa ruokaan ja roskiin menee aina puolet ostetuista. Hessburgerkin pannaan kuukaudeksi. Keittoja ja laatikoita vaan väsäämään. =)

Eihän se nuukuus tarkoita vain sitä, että pitää elää mahdollisimman vähällä rahalla. Minusta se tarkoittaa ennemminkin sitä, että harkitsee kaikki ostokset hyvin, miettii asioiden ekologiset puolet ja käyttää esim. tarkasti hyväkseen kaikki ruuantähteet.

Minä aion ainakin olla nuuka huomenna - menen kirpparikierrokselle katsomaan lapsille vaatteita.

Yhteistyössä