aiotteko päästää lapsianne virpomaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haamu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja NPOK:
en ole päästänyt, eivät tosin paljon kinunneetkaan sitä alaluokilla kun selitin, että sehän on itse asiassa kerjäystä ja meillä on kyllä rahaa ostaa omat karkit.

Juu meillä ei o rahaa. Siksi valmistellaan noita oksia ja ostetaan höyheniä ja tiimarin koristuksia ja tipuja. Etitään tietysti ympäri kaupunkia ja lähi kaupungista, oikeita värejä ja trendejä, jotta päästäisiin kerjäämään.

QAi niin ja me voidaan päräyttää citymaasturilla teille kerjäämään. Ootte kai armollisia.

En ole muuten koskaan tullut ajatelleeksi, et se noidaksi pukeutuminen olis jotenkin kamalaa..olen vaan ajatellu sitä sellasena perinteenä ja mun mielestä pikku-noidat punaposkineen on sulosen näköisiä

meillä ukko meinaa piilottaa pihallemme suklaa- ja normimunia ja sitten poika kartan kanssa perään :D saas nähdä miten kaksi vuotias pärjää :D :laugh:
Miehen äiti sellaista perinnettä harjoitti lapsilleen ja nuo tykkäs.. mustakin ihan kiva. virvotaan sukulaiset sitten kun on aika ja aikaa :D :whistle:

vois tänä vuonna päästääkkin, ainakin mummulle:) En kyllä naapureihin, asutaan keskustassa ja ei tunneta niin hyvin talon asukkaita.
Olis kiva saada heidät pukeutumaan noidiks:)

Alkuperäinen kirjoittaja Millipidetär:
Alkuperäinen kirjoittaja zanna74:
Alkuperäinen kirjoittaja Millipidetär:
täällä päin ei ole tapana virpoa (satakunta) vaan täällä nuutitetaan

Itseasiassa taidetaan kyllä tehdä molempia :D

ok, en vaan ole kuullut että koskaan kukaan tuttu olisi virponut...olen ajatellut ettei kuulu satakuntaan...

No eihän toi virpominen oo satakuntalainen perinne, mut jotkut sitä harrastaa. Mä en ikinä muista tota Nuutin-päivää ja sit anna jotain mandariinejä :ashamed:

Me käydään virpomassa ite Tampereella kun siä on sukulaisia :D

mielestäni trullittaminen on ihana perinne, ja pohjanmaalla voimissaan, jossa käydään sukulaiset, kaverit ja kyläläiset läpi. ei täällä jyväskylässä virvota, ja ollaan muutenkin niin tylyä porukkaa "ei virpojia!" -lappuineen. mielestäni asiassa ei ole mitään pahaa, ja itsekin olen käynyt virpomassa vielä teininä. :)) eikä siinä ole mielestäni mitään "pahaa", vaikka trullit nyt kuuluvatkin pakanallisuuteen, mutta on väärin väittää sen johtavan saatananpalvonnan pariin tai mitään! ja kun joku väitti, että virpominen altistaa Harry Potter -kirjoille ja näin, niin maailmassa tapahtuu niin paljon pahaa, ettei yksien "saatanallisten" ja taikauskoisten kirjojen lukeminen voi olla niin pahasta, vai?

Juu, mä voin avata sitten oven krapuloissani haisevana ja tarjota korkeintaan näkkäriä, kun muuta tuskin löytyy.

Tutulla voi käydä, mut on vähän kiusallista, kun vieraat lapset tulevat ovelle ja alkavat virpomaan, sit ei ole mitään annettavaa ja muutenkin vähän ärsyttävää.

Mä yleensä unohdan koko virpomispäivän ja sit tulee avattua ovi. Jos käytte vierailla, niin kysykää edes sakko virpoa.

Alkuperäinen kirjoittaja trullit tuloo:
mielestäni trullittaminen on ihana perinne, ja pohjanmaalla voimissaan, jossa käydään sukulaiset, kaverit ja kyläläiset läpi. ei täällä jyväskylässä virvota, ja ollaan muutenkin niin tylyä porukkaa "ei virpojia!" -lappuineen. mielestäni asiassa ei ole mitään pahaa, ja itsekin olen käynyt virpomassa vielä teininä. :)) eikä siinä ole mielestäni mitään "pahaa", vaikka trullit nyt kuuluvatkin pakanallisuuteen, mutta on väärin väittää sen johtavan saatananpalvonnan pariin tai mitään! ja kun joku väitti, että virpominen altistaa Harry Potter -kirjoille ja näin, niin maailmassa tapahtuu niin paljon pahaa, ettei yksien "saatanallisten" ja taikauskoisten kirjojen lukeminen voi olla niin pahasta, vai?

Mitä tylyä on virpomiskiellossa? Eiks se ole ihan hyvä, etteivät turhaan vaivaudu. Ei ne virpojat mua hirveästi haittakaan, jos satun oven vahingossa avaamaan, mut täytyy sanoa, että on vähän hankala tilanne jos ei ole mitään "palkkaa" virpojille. Kaikki kun eivät edes kysy, saako virpoa.

Ei mulla opiskelijana (ja muutenkin aina kaapit tyhjänä) ole hirveästi varaa ostaa virpojia varten, enkä muistaisikaan. Ja rahaa en anna. Appelsiinin olen tainnut muutaman kerran hätäpäissäni antaa, mutta siihen olivat silminnähden pettyneitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Alkuperäinen kirjoittaja Karuski:
elkääste nyt..sehän on vaan hauskaa !! samallalailla kuin me vietetään Halloween juhlia syksyllä lapsille ja aikuisille rapujuhlia..

Hauskanpito ei ole elämän tarkoitus, vaan kapean taivastien löytäminen. Mieluummin hampaita kiristellen taivaaseen kuin rallatellen helvettiin.

Minkä ikäsii mummoi te ootte? Hauskan pitooha se on vaa)saa aki lapsetkii joskus pitää hauskaa)Sinun milestäsi näköjään ei....En nyt sitä tarkoita että joku eisasi kieltää lapsia virpomasta ....

Alkuperäinen kirjoittaja ellinen:
Alkuperäinen kirjoittaja trullit tuloo:

Mitä tylyä on virpomiskiellossa? Eiks se ole ihan hyvä, etteivät turhaan vaivaudu. Ei ne virpojat mua hirveästi haittakaan, jos satun oven vahingossa avaamaan, mut täytyy sanoa, että on vähän hankala tilanne jos ei ole mitään "palkkaa" virpojille. Kaikki kun eivät edes kysy, saako virpoa.

Ei mulla opiskelijana (ja muutenkin aina kaapit tyhjänä) ole hirveästi varaa ostaa virpojia varten, enkä muistaisikaan. Ja rahaa en anna. Appelsiinin olen tainnut muutaman kerran hätäpäissäni antaa, mutta siihen olivat silminnähden pettyneitä.

No ei paljoa maksa ostaa pari suklaapatukkaa tms. virpomispäiväksi.. Laita kalenteriin merkitä vaikka, niin muistat. Tai sitten et avaa ovea.

Yhteistyössä