Aiotteko ottaa korona-rokotteen

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Nyt muutamaa korona-rokotetta pukkaa. Varmaan työikäinen perusterve väestö ei sitä oo ensimmäisessä aallossa saamassa, mutta jossain vaiheessa kyllä Aiotteko ottaa rokotteen (jos sen ilmaiseksi saatte), Miten perustelette päätöstänne.

Itte olen perusterve, joten en todellakaan ota sitä ennenkuin pidempään ollut pyörimässä ja ekat haittavaikutukset näkyy. Ja jos korona rupiaa taittumaan, niin en varmaan ota lainkaan.

En oo mikään rokotus-vastainen, mutta en sinällään halua olla etulinjassa. Jos kyseessä olisi isolla prosentilla tappava tauti, tilanne olisi toki eri.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
En ota. Haluan myös nähdä, aiheuttaako se muille jotain.
Mutta kannan myös vastuuni, eli en huitele ilman maskia jne.

Perinteisen rokotusohjelman rokotteet on jees, mutta tämmöisiin instant-rokotuksiin suhtaudun varovaisesti. Osa niistä on ollu ok, esim.pneumokokkirokote.
 
vierailijaxy
En MISSÄÄN nimessä

Hätäisesti kyhättyjä kuten narkolepsiarokotekin

C-vitamiinista on hyviä kokemuksia hoidossa, päivittäin otan sitä sekä Deetä vastustuskyvyn ylläpitämiseksi.
 
vierailija
En todellakaan ota jotakin nopeasti kehitettyä ja vähän testattua rokotetta. Kuulun hoitohenkilöstöön, että toivottavasti ei pakoteta ottamaan. En haluaisi ottaa influenssarokotettakaan, mutta oli pakko ensimmäistä kertaa ottaa viime vuonna kun työnantaja vaati. Tänä vuonna en ole vielä ottanut enkä kyllä haluaisi ottaa. Koskaan en ole influenssaa sairastanut.
 
vierailija
Eikös kun desinfiointiainetta pruuttaa suoneen, niin tuo tokenee ihan minuuteissa. Rokotteet ovat epäilyttäviä, sikainfluenssa kommunistien juoni. Ja etenkin se rokote.
 
vierailija
Olen rokotteiden kannattaja, mutta en koe itselleni kiireelliseksi ottaa tätä. Tosiaan niin nopeasti kehitetty (ja hyvä niin), että riskit on väkisinkin olemassa. Mutta tietenkin se sairaus itsessään pitää saada kuriin, että hyvä jos mahd. moni sen ottaa.

Rokotteiden vastustajat eivät ees tiedä, mimmosessa maailmassa elettäis ilman rokotteita. Toki siellä on hysterioitakin, kuten se sikainfluenssarokote, mutta pääosin ollaan plussan puolella rokotteiden suhteen.
 
vierailija
En tiedä.
Olen hoitaja. inf.rokotus on tällä hetkellä "pakkorokotuksena" otettava, olen jo ottanut.
Olen myös sairastanut koronan vakavaoireisena. Jonkinlaista suojaa siitä olen ilmeisesti saanut, mutta kuinka pitkäksi aikaa.
On ulkomailla ollut potilaita, jotka ovat sairastaneet sen toiseen kertaankin.
Tällä hetkellä ei ilm. ole suunnitelmissa, että koronarokotteesta tulisi täll. "pakkorokote" (ei ole tartuntatautilaissa) mutta ainahan näitä asioita äkkiseltään ovat muuttaneet.
 
vierailija
En tiedä.
Olen hoitaja. inf.rokotus on tällä hetkellä "pakkorokotuksena" otettava, olen jo ottanut.
Olen myös sairastanut koronan vakavaoireisena. Jonkinlaista suojaa siitä olen ilmeisesti saanut, mutta kuinka pitkäksi aikaa.
On ulkomailla ollut potilaita, jotka ovat sairastaneet sen toiseen kertaankin.
Tällä hetkellä ei ilm. ole suunnitelmissa, että koronarokotteesta tulisi täll. "pakkorokote" (ei ole tartuntatautilaissa) mutta ainahan näitä asioita äkkiseltään ovat muuttaneet.
On myös sikainf.rokote vielä muistissa ja kuinka THL sitä suositteli ja oli niin ja niin turvallinen.
Lapselleni myös annettiin. Ja ei ollut mukavaa lukea jälkeenpäin näistä lapsista, joille puhkesi narkolepsia rokotteen takia. Omalle lapselle ei siis tullut mitään.
Onko koronarokote turvallinen entä mahd. pitkäaissairaudet/oireet kun niitä nyt kiireellä kehittävät.
Lottoamista tämä on.
Toisaaalta aina pieni osa kaikista rokotteista saavat vakavia oireita/reaktioita ja suurin osa ei saa mitään oireita/lieviä.
 
vierailija
En tietenkään ota. Olen kohta vuoden ollut koronapiilossa. Työpaikalle olen uskaltautunut vain satunnaisesti, mutten etäilen. Liikuntaharrastuksista on joutunut luopumaan, kun ei uskalla salille mennä tai zumbassa käydä. Kesäloman olin visusti kotimaassa ja lähinnä mökillä ihmisiä karussa. Kaupassa käyn kumihanskat kädessä ja julkisissa tiloissa kuljen maski naamani suojassa. Käsiä pesen ja desinfioin ihan hysteerisenä vähän väliä.

Otanko rokotteen tästä päästäkseni? No en vitussa. Jatketaan tällä tavalla.
 
vierailija
Joo, suoneen vaan Kodin putkimiestä ja valohoitoa päälle.

Ellun ja Lissun idoli tietää, miten paranee
Hei toihan selittää niiden käytöstä!

Jees eli mää odotan Lissun vinkkiä tästä Koronasta. Kunhan hän vaan linkittää jonkun jutun siitä, miten Isorokko-rokotuksessa tuli jollekkin ripuli, niin voidaan todeta ettei kannata ottaa tätä eikä mitään muutakaan rokotetta.
 
  • Vau!
Reactions: Lispetti
vierailija
Siks toisekseen.

Eikö ois fiksua piikittää sitä ensiksi niihin ryhmiin joissa koronaa esiintyy eniten?

*kyyristyy sateenvajon alle*

Ihan ok ajatus. On pohdittava mitä ja ketä suojataan. suojataanko riskiryhmiä kuolemilta ja turvata terveydenhuollon resurssit vai katkaista ketjut/ nämä tartuttajat.
Eli rokotetaanko kaikki 20-29 -vuotiaiden ryhmä, joissa eniten tällä hetkellä koronapositiivisia.
Ovat aktiivinen ryhmä ja tartuttavat eteenpäin eniten oireettomana sekä oireellisena välittämättä turvaväleistä, hengitysmaskeista.
Tuli nämä yökahvilat mieleen.
 
vierailija
Ihan ok ajatus. On pohdittava mitä ja ketä suojataan. suojataanko riskiryhmiä kuolemilta ja turvata terveydenhuollon resurssit vai katkaista ketjut/ nämä tartuttajat.
Eli rokotetaanko kaikki 20-29 -vuotiaiden ryhmä, joissa eniten tällä hetkellä koronapositiivisia.
Ovat aktiivinen ryhmä ja tartuttavat eteenpäin eniten oireettomana sekä oireellisena välittämättä turvaväleistä, hengitysmaskeista.
Tuli nämä yökahvilat mieleen.
En ole mitenkään rasisti, mutta otanpa tämänkin asian esille. On vaan tilastoitu fakta.
Eli Helsingissä maahanmuuttajilla on siis eniten koronapositivisuutta todettu, joten sinne myös rokotukset.
 
  • Tykkää
Reactions: m.e.k. ja r0s
r0s
En ole mitenkään rasisti, mutta otanpa tämänkin asian esille. On vaan tilastoitu fakta.
Eli Helsingissä maahanmuuttajilla on siis eniten koronapositivisuutta todettu, joten sinne myös rokotukset.

Nimenomaan tätä tarkoitin.

Mä en enää hakua toista kaksiviikkoista olla veks duunista vain siksi ettei työmaan maahanmuuttajatyypit perheineen ja sukuineen ja ystävineen viitsi noudattaa ohjeita.
 
vierailija
Ihan ok ajatus. On pohdittava mitä ja ketä suojataan. suojataanko riskiryhmiä kuolemilta ja turvata terveydenhuollon resurssit vai katkaista ketjut/ nämä tartuttajat.
Eli rokotetaanko kaikki 20-29 -vuotiaiden ryhmä, joissa eniten tällä hetkellä koronapositiivisia.
Ovat aktiivinen ryhmä ja tartuttavat eteenpäin eniten oireettomana sekä oireellisena välittämättä turvaväleistä, hengitysmaskeista.
Tuli nämä yökahvilat mieleen.

20-29 v. Harrastavat liikuntaa, tapaavat siellä ihmisiä, haluavat pariutua, pitää hauskaa sekä tavata ystäviään. kaipaavat sosiaalisia suhteita enemmän kuin esim. minä perheellisenä ikäihmisenä, jolle riittää suhteellisen pitkään vielä kauppa, työpaikka ja koti ympyrät.
 
vierailija
En aio ottaa. Olen kyllä rokotusmyönteinen, mutta ainoastaan vaarallisten tautien kohdalla. En miellä tätä tai influenssaa vaaralliseksi. Ainakaan tarpeeksi vaaralliseksi.
 

Yhteistyössä