Aion pitää lapselle perinteisen "huutounikoulun" (kivittäkää vaan...)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en uskalla nyt mustua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja O:
Kiitokset taas kahdelle edelliselle järjen äänestä ;)

Niin miten on se, että päivisin lapsi joskus huutaa minuutin tai pari niin, ettei ole äiskän tai iskän käsi masulla tai kädessä? Vaurioituuko mieli? Käyttääkää nyt tosiaan järkeä näissä ennakkoluuloisissa jutuissanne tästä huudatuksesta. Tietty tuo nimi on jo itsessään aika järkky ja ennekkoluuloja herättävä, mutta kaikki tajuaa kuitenkin mistä on oikeasti kyse... jos vain haluaa.

Ja ole vieras/o/v PLIIS kiltti jo ja lopeta noiden jättilainausten laittaminen tänne!

joku miksi pitää käyttää sanaa huudattaa? Mun mielestä huudattaminen on sitä että lapsi itkee niin kauan että vanhempi saa mitä haluaa, eli vaikka sen että lapsi nukahtaa, meni siihen sitten vaikka tunti tai useampikin. Ei minuutin itku ole huudattamista mun mielestä ainakaan.

Meillä nukahdettiin pienempänä rinnan päälle ja isompana joko viereen tai omaan sänkyyn, riippuen vähän millä päällä lapsi on. Väkisin en oo vieressäkään pitänyt :)

Tosta rinnan päälle nukuttamisesta en muistaakseni koskaan oo lukenut palstoilla, ollaanko me ainoita jotka sitä tekee?! Ihan älyttömän hyvä keino ainaki meillä.

Sitä mä oon miettiny että kun jossain vaiheessa lapsi menee omaan huoneeseen (ja jos siitä tulee ongelma), miten selitetään se, että lapsen pitää osata nukkua yksin, mutta isä ja äiti saa nukkua yhdessä?

Alkuperäinen kirjoittaja O:
Kiitokset taas kahdelle edelliselle järjen äänestä ;)

Niin miten on se, että päivisin lapsi joskus huutaa minuutin tai pari niin, ettei ole äiskän tai iskän käsi masulla tai kädessä? Vaurioituuko mieli? Käyttääkää nyt tosiaan järkeä näissä ennakkoluuloisissa jutuissanne tästä huudatuksesta. Tietty tuo nimi on jo itsessään aika järkky ja ennekkoluuloja herättävä, mutta kaikki tajuaa kuitenkin mistä on oikeasti kyse... jos vain haluaa.

Ja ole vieras/o/v PLIIS kiltti jo ja lopeta noiden jättilainausten laittaminen tänne!

Joo, tää on ehkä ihan toimiva jos tosiaan osaa homman. Mut kuinka moni sitten huudattaa sen vauvan vaan huutamisesta ihan väsyksiin. Moni on siinä vaiheessa oikeesti väsyny ja sitten se koko homman tarkotuskin unohtuu :|

Alkuperäinen kirjoittaja selittäiskö:
joku miksi pitää käyttää sanaa huudattaa? Mun mielestä huudattaminen on sitä että lapsi itkee niin kauan että vanhempi saa mitä haluaa, eli vaikka sen että lapsi nukahtaa, meni siihen sitten vaikka tunti tai useampikin. Ei minuutin itku ole huudattamista mun mielestä ainakaan.

Joku on vaan nimennyt sen aikanaan niin. Sanotaanhan tassuttelukin, vaikka ihmisen kädestä siinä on kysymys, eikä suinkaan tassusta.

Yhteistyössä