Aion laittaa 3v korokeistuimeen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="minä";25046724]Tajuatko edes hävetä kirjoittamaasi tekstiä...?[/QUOTE]

kiitos, mutta olen jo tottunu täällä palstalla kaikkeen. ja murun menetyksestä on jo vuosia joten kestän tämänKIN kritiikin.

täällä vain saa taas sellaisen kuvan että ihmiset ja varsinkin lapset eivät olis turvassa kuin niissä testien parhaissa autoissa ja testien parhaissa istuimissa ja testien parhaassa maailmassa.
ymmärtäkää hyvät ihmiset että ei ne testatutkaan tuotteet ole 100%, että jos jokainen ei tee juuri niin kuin juuri te TÄYDELLISET äidit niin ei se tarkoita sitä että he eivät välittäisi lapsistaan.
itse muutuin tuon onnettomuuden ja menetyksen jälkeen ja aloin huomaamaan että maailmassa on tärkeämpiäkin asioita kuin turhasta väittely. enkä vähättele testattuja tuotteita, mutta olen sitä mieltä että jokainen tekee omalla kohdallaan juuri niin kuin itsestään on paras. turha siinä on jonkun hysteerisen täydellisyyden tulla neuvomaan ja vauhkoamaan että hänen tapansa on se ainoa oikea. ja KYLLÄ meillä on ostettu ja käytetty lapsilla edelleen kunnollisia istuimia.

Itselläni ei omatunto kestäisi, jos laittaisin lapsen tutkimusten mukaan heikompaan turvavälineeseen ja jos sattuisi onnettomuus lapselle kävisi jotain, joka olisi todennäköisesti ollut vältettävissä paremmalla turvavälineellä. Pitäisin itseäni syyllisenä.

Jaa..huvinsa ne ovat näemmä itsekullakin...jotenkin olen kuvitellut, että ihminen jotenkin luonnostaan turvaisi ja suojelisi rakkaimpiaan, mutta - näemmä olenkin väärässä kuvitelmieni kanssa :)..

[QUOTE="vieras";25046553]Anteeksi nyt, mutta oletko omasta kohtalostasi niin katkera, että haluat muidenkin lasten kuolevan liikenneonnettomuudessa siksi, että haluat muiden laittavan lapsensa turvattomalle istuinkorokkeelle. Se testien paras turvistuin voi pelastaa jonkun toisen lapsen, vaikka teidän esikoisenne menehtyikin, valitettavasti.[/QUOTE]

Ymmärsin tuon toiseen vieraan pointin sellaisena, että ei se markkinoiden paras ja kallein turvaistuin välttämättä ole se ainoa tekijä, joka lapsen hengen voi onnettomuudessa pelastaa. Myös se markkinoiden kallein ja paras testivoittaja voi rusentua pahastikkin ja koitua lapsen kohtaloksi kun vaikka rekka pamauttaa päin henkilöautoa.

[QUOTE="vieras";25046783]kiitos, mutta olen jo tottunu täällä palstalla kaikkeen. ja murun menetyksestä on jo vuosia joten kestän tämänKIN kritiikin.

täällä vain saa taas sellaisen kuvan että ihmiset ja varsinkin lapset eivät olis turvassa kuin niissä testien parhaissa autoissa ja testien parhaissa istuimissa ja testien parhaassa maailmassa.
ymmärtäkää hyvät ihmiset että ei ne testatutkaan tuotteet ole 100%, että jos jokainen ei tee juuri niin kuin juuri te TÄYDELLISET äidit niin ei se tarkoita sitä että he eivät välittäisi lapsistaan.
itse muutuin tuon onnettomuuden ja menetyksen jälkeen ja aloin huomaamaan että maailmassa on tärkeämpiäkin asioita kuin turhasta väittely. enkä vähättele testattuja tuotteita, mutta olen sitä mieltä että jokainen tekee omalla kohdallaan juuri niin kuin itsestään on paras. turha siinä on jonkun hysteerisen täydellisyyden tulla neuvomaan ja vauhkoamaan että hänen tapansa on se ainoa oikea. ja KYLLÄ meillä on ostettu ja käytetty lapsilla edelleen kunnollisia istuimia.[/QUOTE]

Olet täysin oikeassa. Kyseessä taitaa olla ihmisten tarve yrittää hallita maailmaansa ja sitä kautta yrittää ehkäistä ennalta arvaamattomia asioita, joita elämä väistämättä tuo tullessaan. Kun teen niin ja niin, ei mitään pahaa tapahdu, jne. Ennen ihmiset turvasivat kirkkoon ja Jumalaan, nykyään turvataan TM:n testivoittajiin ja asiantuntijoiden suosituksiin.

[QUOTE="minä";25047165]Olet täysin oikeassa. Kyseessä taitaa olla ihmisten tarve yrittää hallita maailmaansa ja sitä kautta yrittää ehkäistä ennalta arvaamattomia asioita, joita elämä väistämättä tuo tullessaan. Kun teen niin ja niin, ei mitään pahaa tapahdu, jne. Ennen ihmiset turvasivat kirkkoon ja Jumalaan, nykyään turvataan TM:n testivoittajiin ja asiantuntijoiden suosituksiin.[/QUOTE]

Eiköhän tässä keskustelussa olla nyt menty vähän väärille raiteille. Useimmat kritiikit ovat kohdistuneet asiallisesti siihen, että korokeistuin ei anna mitään turvaa lapselle ja on siksi väärä hankinta 3-vuotiaalle tai vieläpä 5-6 -vuotiaalle. Jos tästä nyt joku lapsensa menettänyt ottaa sen kannan, ettei ole mitään väliä mihin lapsensa laittaa, saattaa se kuolla kuitenkin, niin ollaan kyllä väärällä tiellä. Ei pääasia ole se, että onko joku istuin testivoittaja, vaan koko turvalaitehankinta ja -päätös on väärä. Oikeanlainen turvalaite kuitenkin saattaa pelastaa lapsen, turvaton korokejakkara voi olla se syy miksi joku ei pelastu liikenneonnettomuudessa.

[QUOTE="vieras";25046553]Anteeksi nyt, mutta oletko omasta kohtalostasi niin katkera, että haluat muidenkin lasten kuolevan liikenneonnettomuudessa siksi, että haluat muiden laittavan lapsensa turvattomalle istuinkorokkeelle. Se testien paras turvistuin voi pelastaa jonkun toisen lapsen, vaikka teidän esikoisenne menehtyikin, valitettavasti.[/QUOTE]

Tuskin on lapsi menehtynyt, jos haudalla ei tule mitään muuta mieleen, kuin turvaistuin.

[QUOTE="minä";25047165]Olet täysin oikeassa. Kyseessä taitaa olla ihmisten tarve yrittää hallita maailmaansa ja sitä kautta yrittää ehkäistä ennalta arvaamattomia asioita, joita elämä väistämättä tuo tullessaan. Kun teen niin ja niin, ei mitään pahaa tapahdu, jne. Ennen ihmiset turvasivat kirkkoon ja Jumalaan, nykyään turvataan TM:n testivoittajiin ja asiantuntijoiden suosituksiin.[/QUOTE]

Itse ajattelen, että paraskaan ei aina pelasta, mutta kyllä jossittelisin ikuisesti, jos lapseni olisi matkustanut miten sattuu ja menehtynyt kolarissa. Se, että kuolisi siinä parhaassa istuimessa olisi tietenkin mahdollista ja joissakin kolareissa ihan yhtä mahdollista kuin halppis-istuimessakin, mutta ainakin tietäisin, että oli tehty kaikki, mitä tehdä voi sen selviytymisen eteen. Samasta syystä meillä on aina parhaat renkaat autossa eikä KOSKAAN niin kiire, etteikö laitettaisi jokaisen lapsen istuimen vöitä täsmälleen oikeaan kohtaan ja kireyteen.

[QUOTE="jaa";25047337]Itse ajattelen, että paraskaan ei aina pelasta, mutta kyllä jossittelisin ikuisesti, jos lapseni olisi matkustanut miten sattuu ja menehtynyt kolarissa. Se, että kuolisi siinä parhaassa istuimessa olisi tietenkin mahdollista ja joissakin kolareissa ihan yhtä mahdollista kuin halppis-istuimessakin, mutta ainakin tietäisin, että oli tehty kaikki, mitä tehdä voi sen selviytymisen eteen. Samasta syystä meillä on aina parhaat renkaat autossa eikä KOSKAAN niin kiire, etteikö laitettaisi jokaisen lapsen istuimen vöitä täsmälleen oikeaan kohtaan ja kireyteen.[/QUOTE]

Myönnän itsekin köyttäväni lapseni päivittäin autoliiton testivoittaja istuimiin, mies ostaa joka vuosi tm:n testivoittaja renkaat parhaat turvallisuuspisteet luokassaa saaneisiin autoihimme, jne.. Silti voin myöntää itselleni, että vaikka kuinka yritän lastani suojella, ei se mitään loppupelissä takaa. Ja tämän olin myös lukevinani lapsensa menettäneen tekstistä.

[QUOTE="minä";25047409]Myönnän itsekin köyttäväni lapseni päivittäin autoliiton testivoittaja istuimiin, mies ostaa joka vuosi tm:n testivoittaja renkaat parhaat turvallisuuspisteet luokassaa saaneisiin autoihimme, jne.. Silti voin myöntää itselleni, että vaikka kuinka yritän lastani suojella, ei se mitään loppupelissä takaa. Ja tämän olin myös lukevinani lapsensa menettäneen tekstistä.[/QUOTE]

Tämä juuri oli pointtini. Se ei takaa mitään, mutta ainakaan ei kolarin jälkeen tarvitse miettiä, että olisiko siinä paremmassa istuimessa käynyt paremmin (kun se paras jo on) tai olisiko ehtinyt jarruttaa, jos renkaat ei olisi olleet loppuunkuluneet p**kat.

Yhteistyössä