Aion laittaa 3v korokeistuimeen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mikä kullekin on tärkeää. Mun isä on työssään useamman lapsen ruumiinkin nostanut ruumisautoon, kolaripaikalta - että mä teen kaikkeni suojellakseni pientä autossa. Maksoi mitä maksoi. En mä lastani tielle ilman heijastinliiviäkään vie, vaikka kuinka kulkisikin mun kädessä.

Mä jaksan aina ihmetellä ihmisten "kuolemattomuuden" tunnetta- luulaan että kaikki taphtuu vaan naapurin Ranelle...

Mikä kullekin on tärkeää. Mun isä on työssään useamman lapsen ruumiinkin nostanut ruumisautoon, kolaripaikalta - että mä teen kaikkeni suojellakseni pientä autossa. Maksoi mitä maksoi. En mä lastani tielle ilman heijastinliiviäkään vie, vaikka kuinka kulkisikin mun kädessä.

Mä jaksan aina ihmetellä ihmisten "kuolemattomuuden" tunnetta- luulaan että kaikki taphtuu vaan naapurin Ranelle...

Niin ja vaikka se oma henki ei olis kallis, niin miksi vaarantaa lapsen henki?

[QUOTE="äiti";25044349]Siinähän on se 15kg painoraja ja lapsi painaa jo 16kg. Turvaistuin jäänyt pieneksi.[/QUOTE]

Kerjäät tappelua? Vai mitä tällä aloituksella haet?
Tiedät kyllä palstamammojen reaktiot!

Alkuperäinen kirjoittaja HyäkkäysVaunu;25044380:
Mikä istuin teillä oikein oli jos 16kiloselle on pieni?
Meillä tyttö painaa n.16kg ja penkissä on vielä hyvin tilaa (pitäisi mennä 25kg asti)

meillä ainakin jäi pituuden takia penkki pieneksi oli graco cosmic istuin ja pojalla oli kamala lysy asento siinä kun oli liian pitkä, ostin sitten britaxin turvavyöistuimen jossa selkätuen korkeus kasvaa lapsen mukana

ei ne kalliit ja testien parhaatkaan estä sun isää nostelemasta niitä lapsien raatoja... oma esikonen kuoli liikenneonnettomuudessa VAIKKA oli kallein ja hienoin ja paras turvaistuin mitä suomesta sai. joten eiköhän jokainen tee niin kuin itse parhaiten katsoo.

nim. ei paljon lämmitä haudalla käydessä ajatella että olipa PARAS turvaistuin...

On meilläkin 3-vuotiaalla turvavyöistuin. Naama menosuuntaan. Mikä siinä nyt on sitten niin kamalaa? Poika on 104 cm ja 17 kg, käsittääkseni koon puolestakin ok.

Turvavyö istui ON eri kuin koroke. Korokketta alan käyttämään vasta kun lapsi 5, sitä ennen turvavyöistuin.

meillä on se sellainen istuin jossa on se korokeosa ja siinä kiinni selkätuki, joka tietty lapsen kasvaessa lähtee pois.
pelkkää koroketta en käyttäisi 3-5v koska siinä ei ole mitään sivutörmäys suojaa eikä vyö ole kunnolla ja voi näin ollen aiheuttaa enemmän vahinkoa mitä hyötyä

Kyllä meilläkin 3-v istuu toisessa autossa lyhyitä matkoja korokkeella. Toisessa autossa on turvavyöistuin. Ja mä en laittais lapselleni heijastinliivejä mihinkään. Vaatteissa olevat heijastimet saa riittää.

Lopettakaa sit autolla ajelu. Älkääkä varsinkaan menkö junalla/bussilla/laivalla/lentokoneella. :O
Kaikissa on riskinsä ja sinä otat riskin kun laitat ylipäänsä itsesi ja lapsesi autoon istumaan.

Eikö siinä se pituus ole merkittävä tekijä? Että se vyö menee oikeisiin kohtiin.

Meillä 5v on alkanut istumaan korokkeella nyt kun on ikäistään pidempi. Ja hyvin osuus kohilleen vyöt.

[QUOTE="vieras";25044428]ei ne kalliit ja testien parhaatkaan estä sun isää nostelemasta niitä lapsien raatoja... oma esikonen kuoli liikenneonnettomuudessa VAIKKA oli kallein ja hienoin ja paras turvaistuin mitä suomesta sai. joten eiköhän jokainen tee niin kuin itse parhaiten katsoo.

nim. ei paljon lämmitä haudalla käydessä ajatella että olipa PARAS turvaistuin...[/QUOTE]

Anteeksi nyt, mutta oletko omasta kohtalostasi niin katkera, että haluat muidenkin lasten kuolevan liikenneonnettomuudessa siksi, että haluat muiden laittavan lapsensa turvattomalle istuinkorokkeelle. Se testien paras turvistuin voi pelastaa jonkun toisen lapsen, vaikka teidän esikoisenne menehtyikin, valitettavasti.

Eikö siinä se pituus ole merkittävä tekijä? Että se vyö menee oikeisiin kohtiin.

Meillä 5v on alkanut istumaan korokkeella nyt kun on ikäistään pidempi. Ja hyvin osuus kohilleen vyöt.

Korokeistuimessa on se YKSI suuri puute. Siinö ei ole pään sivusuojia, ja lapsi lyö vain korkeammalta päänsä sivuikkunaan saaden todennäköisimmin ikuisen aivovamman. Kannattaa varmaan säästää tässäkin asiassa ne muutamat kympit tai sataset. Valtio ja kunnathan maksavat sen vammaishoidon lapselle.

[QUOTE="äiti";25044550]Turvakoroketta alamme käyttämään. Vauvatalo Johannan sivuilla näkee että se on yli 15kg ja yli 3v tarkoitettu.[/QUOTE]

Tuossa oli yksi paha virhe. Siinä lukee "Turva"koroketta. Sehän on vain pelkkä koroke.

[QUOTE="äiti";25044550]Turvakoroketta alamme käyttämään. Vauvatalo Johannan sivuilla näkee että se on yli 15kg ja yli 3v tarkoitettu.[/QUOTE]

Se että täyttää lain vaatimukset ei aina tarkoita sitä että olisi turvallinen.

[QUOTE="vieras";25046553]Anteeksi nyt, mutta oletko omasta kohtalostasi niin katkera, että haluat muidenkin lasten kuolevan liikenneonnettomuudessa siksi, että haluat muiden laittavan lapsensa turvattomalle istuinkorokkeelle. Se testien paras turvistuin voi pelastaa jonkun toisen lapsen, vaikka teidän esikoisenne menehtyikin, valitettavasti.[/QUOTE]

en ole KATKERA. kuollu mikä kuollu, mutta huomasit varmaan että olin laittanut että jokainen tekee niin kuin parhaaksi katsoo... eikös se ole täysin jokaisen omaasia että miten lapsensa kuljettaa ja missä!?!?
tarkoitin lähinnä sitä.

[QUOTE="vieras";25046553]Anteeksi nyt, mutta oletko omasta kohtalostasi niin katkera, että haluat muidenkin lasten kuolevan liikenneonnettomuudessa siksi, että haluat muiden laittavan lapsensa turvattomalle istuinkorokkeelle. Se testien paras turvistuin voi pelastaa jonkun toisen lapsen, vaikka teidän esikoisenne menehtyikin, valitettavasti.[/QUOTE]

Tajuatko edes hävetä kirjoittamaasi tekstiä...?

Yhteistyössä