Aion jatkaa näitä turhien keskustelujen avauksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Peyote
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Peyote

Tunnettu jäsen
02.05.2015
3 522
562
113
kunnes etusivulla ei ole pakolaispolitiikkaa. Liity mukaan!

Tämä ketju käsittelee ruokatortumuksia. Syötkö paljon sokeria ja vehnää? Itse syön koko ajan vähemmän. Kotona en käytä vehnää enää oikein missään, käytän tattaria, hirssiä, riisijauhoja, kauraa. Jos johonkin tarvitaan sokeria eikä sitä voi makeuttaa banaanilla, laitan intiaanisokeria.
Asiat maistuu makeammalta kuin ennen koska olen tottunut.

No sitten toivon, että oma avaukseni tipahtaa nopeasti. Toisaalta kuulun siihen ihmisryhmään, joka ei ole tänne muutenkaan toivottu. Olen "turvis" minäkin, tosin omalla maallani, mutta kuka näitä nykyään laskee. Mutta asiaan, kyllä pidän sokerista ja kaikki viljat käy, onneksi. Yllättäen olen huomannut osaavani tehdä hyvää risottoa, vaikka sitä nyt pidetään ihmeen vaikeana ainakin kaikissa kokkiohjelmissa, joita olen katsonut. Eilen kokeilin, miltä kahvi maistuu sokerin ja maidon kera, ja maistuihan se. Toisen kupillisen join mustana ja söin pari voikkaria ja palan kääretorttua.

Käytän myös hunajaa, mutta se ei ihan kaikkeen ole niin hyvä, koska se on samalla hapanta.

Vaikka intiaanisokeri tuodaan boliviasta, Masajo on suomalainen yritys.

On muuten valtavan suuri makuero eri hunajissa, koska se alue mistä se kerätään, vaihtelee paljon. Samalla vaihtelee niiden jäämämyrkkypoitoisuuskin - mikäli ehtivät tuoda pesään sen annoksen ennen kuin kuukahtivat:-(

Mulla on ollut lukion jälkeen 1 mehiläispesä ja siksi olen aina käyttänyt hunajaa ruoassa, vähän kuin periaatteesta kannattaanut sitä. Aluksi kotimaista, mut heti kun sai valita luomua, siirryin siihen. Nythän luomuhunajaa saa jopa Pirkkana, ei oo kallaista enää:-)

http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/puuroja.htm
Unohtuu kertoa noilla sivuilla aina, mut eihän migreenissä voi edes autoa ajaa... Olis hyvä tietää varoa ajoissa...
Niin, mulle tulee ntiaanisopkerista ja luomusokerista migreeni, koska siinä on glysiiniä ja glutamiinihappoa. Ei siis tule syötyä sokeroituja juttuja sen vuoksi. Omaa suklaasekoitusta tehdään mantelijauhoa (Sallisen tavallinen) ja luomukaakaojauhetta sekoitetaan luomukermaan (ilman levää aina!) ja sit nokare luomuhunajaa sekaan. Joka päiväinen magnesiumannos ja hyvät kuidut saa siitä:-)

Mä käytän tosi vähän vehnää nykysin, koska saan siitä omituisia oireita. Noh, luomuvehnästä en saa mutta muista kylläkin. Ja luomuvehnääkään en kovin käytä koska mun elimistölle sopii paremmin kaura, ohra ja ruis. Käytän paljon myös erilaisia siemeniä ja pähkinöitä.

Makeuttamiseen hunajaa, agavesiirappia, intiaanisokeria tai kookossokeria. Ootko Peyote kokeillu tuota kookossokeria? Mä tykkään ihan älyttömästi!

Mä käytän tosi vähän vehnää nykysin, koska saan siitä omituisia oireita. Noh, luomuvehnästä en saa mutta muista kylläkin. Ja luomuvehnääkään en kovin käytä koska mun elimistölle sopii paremmin kaura, ohra ja ruis. Käytän paljon myös erilaisia siemeniä ja pähkinöitä.

Makeuttamiseen hunajaa, agavesiirappia, intiaanisokeria tai kookossokeria. Ootko Peyote kokeillu tuota kookossokeria? Mä tykkään ihan älyttömästi!
En oo kokeillut mutta oon lukenut että se on hyvä ja jotain jostain glygeemisestä indeksistä että kannattas. Varmaan täytyy kokeilla sitä joskus.

p@ula, sää kun olet tommonen kuuhullu, niin mikäs sun aurinkomerkkisi mahtaakaan olla? Entä nouseva merkkisi?

En tiedä nousevia enkä laskevia, enkä aio ottaa selvää. En usko horoskooppeihin:-)

Mut tässä yks juttu, jota vois jatkaa. En tunne kirjoittajaakaan:
http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?p=2027973&sid=d345a3530a1f0f4681854cdcef2de06b#p2027973

Maria Thunin kirjoitukset kyllä kiinnostaisivat. En ole lukenut vieläkään...

Kyl sä aika levoton tapaus olet. Varmaan planeetat on kartalla vinksin vonksin.

Just selvis, et ne korittilaiset ovat muuttaneet Syrakusaan. Ihmekös tuo, jos se Antikytheran computus on vajonnut meren pohjaan. katsos:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Korintti

Ajattelin ensin, et korintit ovat kuivattuja viinirypäleitä--- vai ovatko? Rusinat ainakin ovat! Mut et Paavali on tuon mukaan kirjoittanut kirjeensä just heille:-)

Paavalihan muunteli vähän niitä juttuja mieleisekseen, mut en nyt puutu siihen... Enemmän huolestuttaa se, missä se laite on ollut noinkin kauan, kun on löydetty 1900- luvulla jo...?

INTIAANISOKERISTA kyllä tulee migreeni. Kookossokeria en ole kokeillut. Luomuhunajasta ei ainakaan tule - oliko sitä kaupoissa tuohon aikaan, en muista.

Yhteistyössä