Ainoa oikea paholaisen kakku?

Mulla on käytössä mummoltani saama ohje vuodelta miekka ja kirves - ainakin :) - elikäs

5 dl vehnäj.
1 tl suolaa
1 tl soodaa
4 dl sokeria
1 tl vaniljasokeria
1 dl kaakaota
2 munaa
2.5 dl maitoa
1 dl öljyä

Sekoita kaikki kuivat aineet. Lisää munat, maito ja öljy. Kaada vuokaan ja paista 175 asteessa n. tunti. Ihana on ja hurjan helppotekoinen. Meillä muksutkin tykkää :)

Mulla on muuten sama ohje, mutta kananmunia tulee 4.
Mielettömän hyvä kuivakakku, ei ollenkaan kuiva ja säilyy hyvin. Tästä tuli meidän uusi suosikki tiikerikakun tilalle :P

2,5 dl perunajauhoja
2,5 dl vehnäjauhoja
1/2 tl suolaa
1 tl soodaa
1 tl kanelia
1 tl vaniljasokeria
250 g margariinia
2 munaa
4 dl sokeria
2 dl kermaa

Munat ja sokeri vatkataan, kuivat aineet sekoitetaa ja siivilöidään munasokeri vaahtoon ja viimeiseksi sulatettu margariini (ei tarvitse jäähdyttää), paistetaan isossa rengasvuokassa, 175 astetta ja 50 min. Eipä ole koskaan jäänyt syömättä.

Vinkki: jätä kaneli pois ja saat hyvän vaalean kakun jonka voit maustaa vaikka raastetulla sitruuna kuorella.

Eli tuo tuolla toistettu resepti mutta siihen tulee kuorrute. Kuortteessa on
1½ tomusokeria (lisää enemmän jos tulee laihaa.)
1 vettä
1 tls chili jauhetta
1 tls punaista väriainetta.
Jos olet suklaa fani käytä veden ja tomusokerin tilalla valkoista suklaa 75 grammaa

Nigellan paholaisen suklaakakku on ihan toista maata. Ei mikään kuivakakku. Täyte/kuorrutus on siinä se juttu. Täällähän kysyttiin sitä parasta, eikä ekaluokkalaisen tekemää.

Paholaisen kakku: Mulla on käytössä mummoltani saama ohje vuodelta miekka ja kirves - ainakin :) - elikäs

5 dl vehnäj.
1 tl suolaa
1 tl soodaa
4 dl sokeria
1 tl vaniljasokeria
1 dl kaakaota
2 munaa
2.5 dl maitoa
1 dl öljyä

Sekoita kaikki kuivat aineet. Lisää munat, maito ja öljy. Kaada vuokaan ja paista 175 asteessa n. tunti. Ihana on ja hurjan helppotekoinen.

nii kertokaas onko toi kaakao kumpaa? Alko tekemää mieli enkä viitti sokkona alkaa vääntämää :D Määrä kyl kuullostaa siltä et olis oboe kaakaoo :saint:

Kyllä se on sitä leivontakaakaota, mutta määrää voi itse vähentää.
Noita valmiita kaakaojuomia tietty voi käyttää myös, mutta sitten pitää vähentää sokerin määrää, koska noissa valmiissa kaakaojuomissa on ihan älyttömästi sokeria.