Ainaiset rahahuolet...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja satu-äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

satu-äiti

Vieras
Ikuinen unelmani: olla kotiäitinä lapsille. Nyt olen kotiäitinä, esikoiseni on 9-kuinen. Haluaisin kovasti toista lasta, mutta tulomme eivät yksinkertaisesti riitä. Naimisissa olen ollut kuukauden päivät. Elämä on onnellista, vaikka ainainen huoli tulevaisuudesta kolkuttelee takaraivossa...
Minulla ei ole ammatillista koulutusta. Lukion jälkeen ajauduin työelämään. Viime syksynä aloin opiskelemaan ison mahani kanssa. Kerkesin käydä koulua kuukauden ennen äitiyslomalle jääntiä. Haluaisin jatkaa kotiäitinä oloa, mutta kotihoidon tuki ei riitä. Muutaman kuukauden saan vielä onneksi viettää lapsen kanssa ennen kun hänet pitää viedä hoitoon ja itse joudun kouluun. Ei tuo opintotukikaan juuri houkuttele suuruudellaan, mutta jossain vaiheessa on pakko kuitenkin saada ammatti. Olisi niin ihana alkaa taas kasvattelemaan mahaa...

Kirjekaveria haluaisin kovasti. Jonkun, joka kenties on samanlaisessa elämäntilanteessa. Olisi kiva kuulla vastaavanlaisesta kokemuksesta, kuinka muut ovat selvinneet... tai jos joku on nyt samassa tilanteessa, että aloittaa opinnot samoihin aikoihin suunnilleen. Voisi vaihdella kuulumisia, kokemuksia ja purkaa mieltä painavia asioita... Laitathan yksityisviestiä, vaihdellaan osoitetta...

Hei!
Minulla ei myöskään ammatillista koulutusta.Meillä 3 lasta,nuorin 1-v.Voin sanoa että kun on lasten aika niitä on tehtävä.Mitä pienemmät ikäerot sen parempi.Nykyyhteiskunnassa ei kyllä jää yksin.Avomieheni myös kotona.Tulemme hyvin juttuun näinkin ja lapsillamme on uusia vaatteita kaapissa kirppareilta ostettujen lisäksi. =)

Yhteistyössä