Alkuperäinen kirjoittaja lumi:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja lumi:
Alkuperäinen kirjoittaja helmi79:
:wave:
KYLLÄ! Ihan tuntuu kestävän tää väsymys tuolta lokakuulta, aina helmikuulle saakka, kunnes aurinko näyttäytyy.
Eikä tilannetta ollenkaan helpota työn kuormittavuus, ja paineet siellä kun jatkuvien sairaslomien keskellä koittaa jaksaa tehdä omat ja muidenkin työt. :|
en ole siis ainut, eli kai olen sit kuitenkin terve vaikka väsyttää. Toisetkin jo huomauttaa että miksi olet noin kalpean näköinen ja lyhyessä ajassa niin paljon vanhentunut, kivaa...aina olen sen näköinen kuin silmät puoli ummessa nukkumassa.
Ootko milloin tarkistuttanut Hb-arvosi? Voisi olla anemiaa. Pyydä vaikka neuvolassa että tarkistavat.
hb on jo pitkään ollut 100-110, nyt noussut 115. Mutta vieläkin väsyttää, aina vaan vaikka olen jo kohta pari kuukautta rautaa syönyt. Pitäiskö ton väsymyksen jo väistyä vai kuinka kauan siinä menee ennenkuin rautavarastot täynnä, lääkäreiltä ei saa mitää selviä vastauksia, jos täältä sais kokemuksia.? Mutta ei kai toi matala hb voi tälläiseks ihmistä vetää, ihan rapakuntoon?!
Kyllä se voi vetää rapakuntoon. Varsinkin jos normaalisti Hb-arvosi pyörisi 130 tienoilla, niin kyllä tuommoinen pudotus tuntuu. Ilmeisesti jostain syystä syömäsi rauta ei imeydy kunnolla, jollei arvot nouse. Koita vaihtaa merkkiä, ja c-vitamiinin kanssa se imeytyy paremmin, näin muistelisin.
Samalla voisi tarkistaa varastoraudan arvon, eli siis S-Fe. Jos rautavarastot on ihan tyhjillä, ei se Hb välttämättä nouse kovin äkkiä, kun ensin täytetään varastot ja sitten alkaa Hb nousemaan. Suosittelen kyllä ihan lääkäriin menoa, kerrot siellä kaikki oireet ja mitä rautavalmistetta olet syönyt. Kyllä pitäisi apu löytyä.