ainainen "tappelu" syömisen kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja leipääntynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

leipääntynyt äiti

Vieras
meidän lapset on niin nirsoja, että harva lämmin ruoka kelpaa. Heti ku ilmottaa, että nyt syödään pottuja, alkaa vähintään yhdellä kolmesta märinä, että en syö pottuja. Nälkä silti on. Ei jaksais 2krt/pv ja joka päivä tapella samasta asiasta. Huhhuh!

Meillä samanlaista.Sitten vaan ilmoitetaan,että tulkoot syömään kuka haluaa,saa jättää syömättä,pakko ei ole.Yleensä kaikki tulee edes pyörittelemään ruokaa lautasella ja aina siitä lautaselta joku laji on semmoinen mikä kelpaa,edes vihannekset.Sitten vaan jättää syömättä,ja seuraavalla ruualla on muuta.Ei jaksa aina tapella.

Alkuperäinen kirjoittaja samaa:
Meillä samanlaista.Sitten vaan ilmoitetaan,että tulkoot syömään kuka haluaa,saa jättää syömättä,pakko ei ole.Yleensä kaikki tulee edes pyörittelemään ruokaa lautasella ja aina siitä lautaselta joku laji on semmoinen mikä kelpaa,edes vihannekset.Sitten vaan jättää syömättä,ja seuraavalla ruualla on muuta.Ei jaksa aina tapella.

Me ollaan kans alettu tekemään niin, että aletaan itse syömään miehen kans ja tulee kuka tulee lapsista syömään, paitsi pienimmälle tarjoan aina kun on vasta 1v. Hankala se on pakottaa syömään jos ei kerrassaan maistu. Yleensä meilläkin kuitenkin tulevat sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
No en mäkään mitään pelkkiä "pottuja" söis. Ruoasta ei saisi koskaan tehdä taistelua tai liian suurta numeroa. Kaikki ei myöskään tykkää kaikesta.

No potut ei tietenkään tarkoita pelkkiä pottuja vaan yleensäkin sitä lämmintä ruokaa, joka usein sisältää perunaa. Ja muuten. Meidän esikoinen haluaa omasta vapaasta tahdostaan syödä joskus pelkkiä pottuja ja vieläpä kylmänä.
Ei sais tehdä taistelua mutta minusta ei ole hyvä, että syödään pelkkää leipää, muroja, jukurttia jne. Niitähän ne haluaa syödä, jos itse saavat valita. Meillä nyt vaan on ruoka-ajat, milloin on lämmin ruoka ja yleensä pitää edes vähän syödä pääruokaa ja sitten saa leipää.

mä en kyllä käsitä miten annetaan tilanteen mennä tuohon nirsoiluun... meillä on pakko syödä ruoka-aikana ja sitä ruokaa mitä on laitettu... niin on ollu myös mun lapsuuden kodissa... pöydässä on siis istuttu niin kauan kunnes lauatnen on tyhjä.. ja jos yksinkertaisesti kieltäytyi syömästä niin sitten se samainen ruoka odotti seuraavana ruoka-aikana.. loppui nirsoilut lyhyeen

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
mä en kyllä käsitä miten annetaan tilanteen mennä tuohon nirsoiluun... meillä on pakko syödä ruoka-aikana ja sitä ruokaa mitä on laitettu... niin on ollu myös mun lapsuuden kodissa... pöydässä on siis istuttu niin kauan kunnes lauatnen on tyhjä.. ja jos yksinkertaisesti kieltäytyi syömästä niin sitten se samainen ruoka odotti seuraavana ruoka-aikana.. loppui nirsoilut lyhyeen

jotkut on syntymänirsoja. Minusta on pahinta pakottaa syömään ruoka joka ei maistu.

En minäkään pysty syömään kaikkea ruokaa, eikä mikään mahti tässä maailmassa saisi minua syömään esimerkiksi äyriäisiä. Kamalaa pakottaa syömään lautanen tyhjäksi :o

Meilläkin on toinen lapsista aina ollut nirso. Soseiden kanssa aloitti venkoilun ja nyt yhä 7-vuotiaana jatkuu vaan. Aina on kuitenkin maistettu ruokaa, se on pakko, sitten saa leivän ja seuraavalla aterialla sitten ruokaillaan seuraavan kerran. Tosi harva ruoka kelpaisi. Maistamisesta ruikutetaan ja märistään lähes joka aterialla, vaikka on AINA maistettu, niin kotona, päiväkodissa kuin koulussakin. Kumma juttu on, että sisarukset syö ihan normaalisti, vaikka on näilläkin ollut kausia, jolloin on otettu mallia esikoisesta.

Kyllä mullakin ärsyttää, kun vaivaa nähdään ruuan eteen ja yksi vaan kitisee mutta eiköhän tuo ajastaan mene ohi, itse olin lapsena samanlainen ja saatoin olla vaikka päiväkausia syömättä jos oli "pahaa ruokaa".

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
meillä on pakko syödä ruoka-aikana ja sitä ruokaa mitä on laitettu... niin on ollu myös mun lapsuuden kodissa... pöydässä on siis istuttu niin kauan kunnes lauatnen on tyhjä.. ja jos yksinkertaisesti kieltäytyi syömästä niin sitten se samainen ruoka odotti seuraavana ruoka-aikana..

Tämä on SAIRASTA!! Muistan aina koulussa joskus ekaluokalla kun opettaja pakotti syömään lautasen tyhjäksi. Oli kanaviilokkia enkä mä uskaltanut/tykännyt syödä sitä. Opettaja pakotti ja syötti, oksensin sitä pois ja silti piti vielä syödä. Sen syöminen kesti niin kauan etten kerennyt seuraavalle tunnille. Sain siitä todella kauhean trauman :'(

Yhteistyössä