Ainainen höpötys ja loppua ei näy...

Onkos muiden muksuilla sama"tauti" kuin meidän pojalla 4v.Poika saa joka ikinen päivä jostakin aiheesta höpötysvimman.Esimerkiksi...rupeaa aamu 9 höpöttämään koska isi tulle töistä...sitä jatkuu koko päivän ja kysyy vähintään 5minsan välein.Mikään vastaus ei auta.

Se on välillä niin hermojaraastavaa...ei millään jaksais vastailla ja kuunnella samaa laulua joka päivä.Millä ihmeen konstilla tuo lopetetaan? :ashamed: \|O
 
Meillä on ihan sama juttu!!Poika nyt kolme. Jankuttaa joskus tosi monta kertaa peräkkäin jotain asiaa ja tosiaan mikään vastaus ei auta. On kyllä kieltämättä joskus todella rasittavaa. :) Poika hölöttää muutenkin jatkuvasti, hiljaista hetkeä ei oikeastaan muulloin ole kuin pikku kakkosen aikana. :)
 
tutulta kuulostaa
Meidän poika on nyt 4,5v ja omituinen höpöttäjä myös :)
Ja joskus se todella ärsyttää ja kun joskus sit kiellän että älä nyt jaksa koko ajan siinä höpöttää niin vastaus aika usein on että mä vain haluan jutella.. huhuh että voi ihmeelliset asiat pistää mamman pinnan kireelle. Eihän siinä edes oo mitään niin hermostuttavaa mut jotenki vaan ärsyyntyy sitte ku aikansa on kuunnellut.. Pojal myös ihme tapa alkaa puhua "sian saksaa" jos ei mitään muuta enää keksi. Poika ei ole ainut lapsi ja yleensä kysely/höpötys päivä on silloin kun ite olen oikein väsynyt, vauva itkuinen jne.. No eipä sitä kait ikuisesti kestä ja täytyy vaan kehittää itseensä että sitä sietäis ja jaksais enemmän. :wave:
 
:D Meilläkin 3v.tyttö kyselee koko ajan kaiken näköstä ja minä yritän sitten parhaimman mukaan selitellä kaikki.Nooh,sitten jos en tiiä jotain ja sanon sille että en tiiä niin tyttö vastaa SINÄ tiiät minä en tiiä :LOL: Yritäppä sitten selitellä että ei äitikään kaikkea voi tietää =) Musta on ihan kiva että se kysyy asioita mutta harmi vaan ku ei aina osaa vastata niihin.
 
Voitko yhdessä pojan kanssa kehitellä keskittymistä vaativia leikkejä? Meidän vanhemmalla pojalla 9 v. on vieläkin jonkun verran tätä äänihäirintää. Se on sitä, kun ei keskity omaan puuhaansa eikä keksi järkevää tekemistä niin höpöttää aikansa kuluksi. Se kyllä loppuu kun saa mielekästä ja haastavaa puuhaa.
 
Voitko yhdessä pojan kanssa kehitellä keskittymistä vaativia leikkejä? Meidän vanhemmalla pojalla 9 v. on vieläkin jonkun verran tätä äänihäirintää. Se on sitä, kun ei keskity omaan puuhaansa eikä keksi järkevää tekemistä niin höpöttää aikansa kuluksi. Se kyllä loppuu kun saa mielekästä ja haastavaa puuhaa.
 
sama vaiva
MEillä on samaa vaivaa, poika 3 v. Lopettaa jauhamisen, kunnes saa tyydyttävän, ymmärrettävän vastauksen.
Vastauslauseen on oltava semmonen, mikä pitää sisällään myös kysymyslauseen.
Esim: minne tuo punainen auto menee? kuka sitä ajaa`?
Vastaus: en tiedä - se ei riitä.
Pitää vastata: en tiedä minne se punainen auto menee. En tiedä kuka sitä ajaa. Sitä ajaa varmaan joku setä tai täti, minä en tunne heitä.

Jonkun verran sitten puhutaan punaisesta autosta, ja sitten siirrytään pohtimaan jotain toista aihetta.

Vastus on oltava "täydellisellä lauseella", koska silloin hän tietää tulleensa kuulluksi, että puhutaan samasta asiasta.

Näin meillä siis, näin meillä on jankuttaminen loppunut.

Minun on siis keskityttävä vastaamaan ja puhumaan asiasta jonkin aikaa.

tai isin työssäolokysymykseen pitää vastata, että isi on töissä, isi tulee illalla kotiin. Eli isi siis tulee kotiin, illalla sen ja sen tapahtuman jälkeen..

En tiedä toimiiko muilla, meillä tämä toimii.
 

Yhteistyössä