vieras
Ahaa! Hyvä tietää noista pinaattiletuista! Olen raskaana, ja seuraan sokereita ruokavalion avulla. Niin täytyy kyllä sanoa, että on joo tämä aika taiteilemista. Ensimmäinen paastoarvo oli 5.6 testeissä, siksi tämä seuranta. Ja todellakin yllätyksenä tuli tuo ruisleipä! Sitä söin koko raskauden alun kun mitään muuta en pystynyt syömään.Alkuperäinen kirjoittaja Ego:Itse asiassa tuo totta!!!Huomasin sen itekkin!Mutta kun tsekkaa hiilarit niin huomaa että ruisleipä aika tyjyä kamaa mutta onhan se täyttävämpää ja terveellisempää kuin suklaa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Jep. Yksi erikoinen asia kehossani on se, että jos syön kaksi palaa 100% ruisleipää kevytjuustolla sokerit nousevat yli 8:n. Mutta jos syön fazerin sinisen suklaapatukan sokerit ovat 5.7... eli todella hämärää nämä sokereiden liikkumiset.Alkuperäinen kirjoittaja Ego:Hyvä pointti.Mulla reagoi kroppa kaurapuuroon ja joudun syömänn sitä tosi vähän ja lisänä ei saa olla esim ruisleipää koska sokerit nousee ja tekee piikkiä eli koska insuliini ei pelaa ihan normisti kropassa niin just nää sokerin epätasaisuudet aiheuttavat herkästi ns."läskiä". Kun sokerit ovat tasaiset niin sitä ylimäärästä ei niin herkästi pääse kerääntyy.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Elikkäs olen syönyt väärin, koska painoa kertyy. Aamusin ruisleipää ja mm. iltapalaksi mansikoita. Yksi lämmin ruoka päivässä. Ei mitään roskaruokaa...
Minulla vain sokerit reagoivat mm. ruisleipään, mansikoihin, herneisiin, perunaan... Joten ei se lihavuus aina ole kiinni siitä, että syö epätervellisesti, ihminen voi tietämättään syödä omalle keholleen väärällä tavalla.
Ja ennenkuin joku vingahtaa niin daibeetikotkin voivat olla laihoja että ei se aina lihomisesta oo kiinni.
Aika tasapainoileminen ruokien kanssa. Ja yksi mahatva sokerin nostaja on pinaattiletut.