Tänään tein miehelle graavilohipizzaa (pohja, pestoa, juustoraastetta, graavilohta, ruohosipulia ja keltasipulia (niitä sattui tänään olemaan), kapriksia, tilliä ja kaiken päälle sitruunalla maustettua laimennettua (että löysempää) hapankermaa)
ja itselleni täytetyn letun kun ei tehnyt mieli pizzaa (letun sisään linssi-sipuli-hapankerma-tomaattikastike-täytettä (tai mitä nyt haluaakaan) ja vähän juustoa, lettu rullalle, päälle juustoraastetta ja uunin grillivastuksen alle hetkeksi ruskistumaan.
Olen muuten alkanut paistaa pizzatkin tuon grillivastuksen alla jos pohja ei kaipaa lisäpaistoa, tulee paljon nopeammin ja parempaa kuin uunissa!
Muita helppoja ja hyviä mitä tulee tehtyä, esim.
- tällainen uunisysteemi, johon tulee juureksia, esim. porkkanaa ja palsternakkaa, perunaa, voi laittaa kukkakaalia ja/tai parsakaalia myös, nuo kaikki sellaisiksi sopiviksi palasiksi, sipulia isoina paloina (muuten kuivuu tai palaa, näin tulee meheviä) ja herkkusieniä paloina. Nuo kaikki sekaisin oliiviöljyn, mausteiden esim. oregano, basilika, pippuri, ja suolan kanssa ja uuniin kunnes kypsää. Nuo herkkusienet tekee jotenkin koko hommasta vielä paljon parempaa, vaikkei niitä edes olisi ihan hirveästi. Saa koko homman maistumaan herkulliselta

Tuon lisäksi sitten joku mitä nyt syöttekään. Itse joskus syön ihan tyytyväisenä pelkästään tuotakin, etenkin jos sieniä on reippaasti.
- Purjo-peruna-kukkakaali-sosekeittoa ja valkosipulileipää
- kermainen herkkusienikastike lisukkeena vähän minkä tahansa kanssa, (tai tietysti pastan kanssa mutta itse en ole oikein pastafani). Perunamuusiin osa bataattia ja/tai kukkakaalia
- Nachot on sellainen supernopea ja silti aina hyvänmakuinen pitkän päivän illan pelastus. Nachot siis sinne vastuksen alle hetkeksi juustoraasteen alle kunnes juusto vähän ruskistunut, tarjoillaan papu-tomaatti-sörsselin kanssa (tacomausteet mukaan, itse laitan valkosipulia, sipulijauhetta, chiliä, oreganoa, paljon paprikajauhetta ja paljon kuminaa), tuoreesta avokadosta tehdyn guacamolen ja hapankerman kanssa (+salaatti). Kokkailuun menee max. 10 min kun on kiire tai laiskotus ja pavut tulee tölkistä ja muu kastike pastakastikepurkista... Sitten jos on viitseliäämpi, voi tietysti tehdä alusta asti itse (paitsi ehkä niitä nachoja, jollei ole
oikein viitseliäs)