AINA kun menen siskoni luokse, joudun lapsenlikaksi! *valitusta*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kutsuupa hän meidät mihin tahansa kissanristiäisiin hän jossain vaiheessa vetää kännit miehensä kanssa ja minä olen se joka jää heille yöksi lapsia hoitamaan kun itse painuvat milloin minnekin.
Viimeviikonloppuna mitta täyttyi. Olin sairaana ja sisko sitten "hyvää hyvyyttään" pyysi mun lapsen heille vuorostaan yökylään, että saan levätä rauhassa. Olin aivan että oho! No ei mene kuin muutama tunti, niin sisko soittaa ottaneena, että voisinko mitenkään tulla heille, että he pääsis käymään jossain. Suomensin siskolle, että olen sairaana, enkä jaksa nyt viittä lasta alkaa hoitamaan! Hain oman lapsen kotiin siltä istumalta. Nyt sitten sisko on vetäny herneen nenään :/. Musta vaan on alkanu tuntumaan niin hyväksikäytetyltä. Joka kerta sovitaan, ettei sitten lähdetä mihinkään... Ja aina sama juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kutsuupa hän meidät mihin tahansa kissanristiäisiin hän jossain vaiheessa vetää kännit miehensä kanssa ja minä olen se joka jää heille yöksi lapsia hoitamaan kun itse painuvat milloin minnekin.
Viimeviikonloppuna mitta täyttyi. Olin sairaana ja sisko sitten "hyvää hyvyyttään" pyysi mun lapsen heille vuorostaan yökylään, että saan levätä rauhassa. Olin aivan että oho! No ei mene kuin muutama tunti, niin sisko soittaa ottaneena, että voisinko mitenkään tulla heille, että he pääsis käymään jossain. Suomensin siskolle, että olen sairaana, enkä jaksa nyt viittä lasta alkaa hoitamaan! Hain oman lapsen kotiin siltä istumalta. Nyt sitten sisko on vetäny herneen nenään :/. Musta vaan on alkanu tuntumaan niin hyväksikäytetyltä. Joka kerta sovitaan, ettei sitten lähdetä mihinkään... Ja aina sama juttu.

No, onpa ihme sisko!! Annahan olla jonkun aikaa. Kyllä se pian soittelee ja sovittelee, ku tarvii lapsenlikkaa. Säälittää lapset, jotka joutuvat katsomaan moista menoa! Siskon lapset varmasti tykkää siitä, että sinä heitä selvinpäin hoidat :(!

Vaikuttaa alkoholistilta sun siskosi. Ottaisin etäisyyttä. Anna rauhassa vetää herneet nenuun, et ole tehnyt mitään väärää.

Siltä minustakin on alkanut tuntumaan. Lisäksi hänen luonteensa on muuttunut. Ennen otti nätisti alkoholia, mutta nykyään vetää kauheat kännit ja alkaa riitaa haastamaan kaikkien kanssa. Eniten säälittää siskon teini ikäinen tyttö, jonka tahtoo ottaa silmätikukseen kun jotain ottaa. Äidilleni olen tästä asiasta jo puhunut. En tiedä mitä tässä tekisi enää.

En sinuna enää lähtisi mihinkään tuon siskon kutsumiin juttuihin. Mikäli hän kysyisi syytä, niin sanoisin ihan suoraan tuon minkä kirjoititkin. Hyväksikäyttämistähän tollainen onkin ja lisäksi vaikuttaa tosiaankin siltä, että siskollasi on alkoholiongelma, eikä ihan pienikään.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
En sinuna enää lähtisi mihinkään tuon siskon kutsumiin juttuihin. Mikäli hän kysyisi syytä, niin sanoisin ihan suoraan tuon minkä kirjoititkin. Hyväksikäyttämistähän tollainen onkin ja lisäksi vaikuttaa tosiaankin siltä, että siskollasi on alkoholiongelma, eikä ihan pienikään.

Ollaan siskon kanssa tosi läheisiä oltu aina, ja lapsensa on mulle tosi rakkaita. En haluaisi siis välejä etäännyttääkään. Mutta kyllä tämä nykyisellään oleva tilanne syö minua. En vain tiedä miten asia pitäisi hoitaa. Pitäisikö vaan kylmästi lähteä jos sisko alkaa ryyppään? Miten lapset sitten? Vaikea tämä tilanne kyllä on kaikin puolin. :(

älä oo niin tiukkis! :D

Alkuperäinen kirjoittaja ..:

Ollaan siskon kanssa tosi läheisiä oltu aina, ja lapsensa on mulle tosi rakkaita. En haluaisi siis välejä etäännyttääkään. Mutta kyllä tämä nykyisellään oleva tilanne syö minua. En vain tiedä miten asia pitäisi hoitaa. Pitäisikö vaan kylmästi lähteä jos sisko alkaa ryyppään? Miten lapset sitten? Vaikea tämä tilanne kyllä on kaikin puolin. :(

Vaikka sisko olisi miten rakas, minkälaista käytöstä hyvänsä ei tarvitse hyväksyä. Alkoholisti juo ja käyttää toisia hyväkseen niin kauan, kun läheiset mahdollistavat tämän. Ja se touhu vain pahenee. Tekisin niin, että sanoisin siskolle että minä aion nyt lähteä kotiini, en ole lupautunut hoitamaan lapsiasi enkä tee sitä. Jos lähdet ryyppäämään ja jätät lapsesi yksin , soitan paikalle poliisit koska se on heitteillejättö. Tekisin myös niin.

Yhteistyössä