Aina ex vaan kyselee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Sinttu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Sinttu"

Vieras
niin siis nykyisen miesystäväni ex soittelee viikottain ja välillä päivittäin.Milloin on sulake mennyt milloin rengas tyhjä milloin pannuhuoneesta on menny jotakin tai renkaat tulis vaihtaa jne..
Me asumme miesystäväni kanssa yhdessä ja meillä on pieni tyttökin.
Välillä niin ahdistaa että miksi pitää roikkua vielä exän perässä ja eikö ymmärretä että haluaisin oman elämäni enkä ketään exää siihen enää pyörimään.
Turhasta varmaankin napisen mutta välillä tuntuu että ex on hirmuisen tärkeä,mennään jopa ulos juttelemaan puhelimeen etten minä kuulisi keskusteluja.
Miten muilla suhde toimii exien kanssa,oletteko paljon yhteydessä vaikka toisella onkin uusi perhe?

[QUOTE="vieras";25857055]Ei missään yhteydessä kummankaan exiin. Eivät kuulu nykyiseen elämään.[/QUOTE]

Näin meilläkin.

Voisitte vinkata sille miehen exälle lainamies-palvelusta :D

Miehen pitäis olla jo niin irti exästä, että voi sanoa suoraan että en nyt tule pannuhuoneeseesi taikka renkaan vaihtoon. Ei kai se ex lopeta roikkumista, kun saa aina palvelua ja huomiota halutessaan. Mies varmaan menee ulos puhumaan, kun tietää kuinka paljon sua tilanne ärsyttää.

Jututapa miestä oikein kunnolla, sano että nyt on niin että ex vie liikaa tilaa miehen elämästä, ja sinun ja tyttäresi, ja toivot, että mies sanoo hänelle ystävällisesti mutta lujasti että palvelu on nyt loppu, kiitosta vaan. Jos mies on kerran teidän kanssa valinnut elää, on sen mukaan myös toimittava.

Meillä myös ex aluksi soitteli useamman kerran viikossa, milloin piti viedä lääkäriin, milloin hakea verhonipsuja, milloin vaihtaa niitä renkaita, kerran jopa piti viedä hänen roskiaan... Mieheni on kovin kiltti ja naikkonen käytti sitä hyväksi. Pikkuhiljaa kuitenkin oppi, että ei mies enää noin vaan tule, kun hän vinkaisee, ja on nyttemmin lopettanut vonkaamisen. On ihan auton omaava nainen, terve ja niin pois päin, voi itsekin toimia. Mun mies ei tosin ole ikinä sitä salaillut multa, eikä mennyt muutenkaan mielellään, mutta kun ei ollut hyvää syytä kieltäytyäkään.

Heidän yhteisen lapsen asioista puhuvat nykyään, ja niitä hoidetaan viikoittain. Synttäreillä käydään, puolin ja toisin joululahjat, ihan jees välit. Lapsen asioiden hoito mua ei ole koskaan häirinnytkään, mutta kun ex pyytää minun miestäni tueksi neuvolaan uudessa raskaudessaan niin siitä pärähdin :) ja niin pärähti mieskin, tuumasi että mitäs jos pyydät sitä tulevan lapsen ISÄÄ, ei ole enää mun homma :)

Tunne vaan on välillä niin että en kertakaikkiaan jaksaisi mutta välillä tulee mieleen että pitäisi osata puhua miehelle tästä asiasta.Heidän suvussa vaan on aina niin että esim jouluna mennään joulupuurollekkin koko suvun voimin ja toki ex on siellä myöskin.Miksi ei voisi olla että mentäisiin eri aikaan puurolle =(
Minulle tuo on ollut aina niin kova paikka ja hieman vaivaantunut on olla samassa puuropöydässäkin.
Miehen exällä on uusi miesystävä mutta tuntuu että on täysin kädetön tekemään mitään.Ei esim akkua saanut exän autoon vaihdettua vaan exä soitti miehelleni että vaihdatko? siihen mies sanoi että vie korjaamolle.
Ehkä otan asian puheeksi ja kerron kuinka paha mieli mulla on tuosta jatkuvasta soittelusta.
Kiitos kaikille vastanneille.

Joulupuurot ymmärrän, onhan se tapa kokoontua KOKO suvulla yhteen. Sitäpaitsi vieraat ei ala määräilemään ketä saa tulla.
Nuo muut pyynnöt ja avunpyynnöt mieheltäsi voisi kyllä loppua vai meinaako ukkosi sitä koko loppuelämän auttaa?

Puhut sille miehellesi, voihan olla että on samaa mieltäkin ja tekee vain velvollisuudentunnosta?

Yhteistyössä