Aikusiällä finniongelma, mikä avuksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Viimeisestä synnytyksestäkin on jo aikaa, en ole imettänyt yli kahteen vuoteen ja nyt yhtäkkiä naama kukkii kaiken aikaa - aijemmin oli mutama finni leuassa aina kuukautisten aikaan, muuten iho voi hyvin. Tämä alkoi viime keväänä, samaan aikaan kun palasin työelämään.

Muutoksia ruokavalioon tuli kun töissä ruoka on hyvin teollista ja hiilaripitoista, kotona emme syö eineksiä ja suosin kasviksia + vähärasvaista lihaa eli voiko tämänlainen ruokavalio muuttaa näin paljon ihon vointia?

Millaisia tuotteita suosittelette?

Työkaverini suositteli dermosilin fresh balanse tuotteita mutta ne vain pahensivat ongelmaa vaikka niiden pitäisi vähentää talineritystä.

Nyt käytän Lumenen puhdistumaitoa ja herkän ihon kasvovettä sekä kasvovoidetta, huonoin tuloksin.

Ehdotuksia?

Mulla ainaskin erilainen ruokavalio, just toi että on paljon hiilareita, vaikuttaa heti mun naaman kukintaan. Suklaa tietty pahin. En käytä sen kummempia tuotteita, sillä ne ei auta mulla siihen kun finnit tulee tuon ruokavalion takia. Mä käytän illoin nivean puhdistusmaitoa ja pesun jälkeen sitten nivean tavallista body lotionia naamariin.

Apteekeisssa ja kosmetologeilla myydään exuviance-tuotesarjaa. Tehosi siskollani erittäin pahaan ruusufinniin, johon ei mitkään antibiootit olleet tehonneet. Akneiholle löytyy oma hoito-ohjelma, jota tulee sitten noudattaa pilkulleen aamuin illoin. Kuukauden aloituspaketti maksaa n. 25 euroa, sillä pääset kokeilemaan sopiiko tuote sinulle. Alkuun oireet saattavat pahentua, koska hedelmähapot puhdistavat syvältä.
http://www.exuviance.eu/fi/hudproblem_4.html

Minkä aikaa noita tuotteita käytit? Ihollahan menee jonkin aikaa puhdistautua, joten tuotteita kannattaa testata useampi viikko. Puhdistus tietenki päivittäin ja kosteutus perään, kuorinta kerran pari viikossa. Alkuun iho alkaa kukkia enemmän, kun puskee epäpuhtauksia pihalle... Sit pikkuhiljaa hoitamista jatkaessa alkaa parantua ja sit parannuttuaan pysyy puhtaampana. Jos sopivaa tuotetta ei meinaa löytyä, voisit kysyä ammattilaiselta mikä sarja olis hyvä sun iholle.

Kyllä ruokavalio voi vaikuttaa paljonki. Mulla villiintyy ihon kukinta jo yhdestä satunnaisesta suklaapatukasta, joten varmasti tosi hiilaripitosesta ruokavaliostakin. Mulla on kans nyt villiintyny, mut on kyllä hormonikiertokin sekasin... On ollu myös ruokahalun kanssa ongelmaa, joten oon päättäny koittaa ratkasta nuo molemmat (ruokahalun ja ihon kukkimisen, ainaki osittain) turvautumalla ravitsemusterapeutin neuvoihin. Täytys vaan saada selvitettyä onko täällä sellasta palvelua.

Minä huomaan, että omat kasvot kukkivat, jos kasvovoide ei ole tarpeeksi kosteuttava.

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta käsittääkseni iho tarvitsee "oikean määrän" kosteutusta. Jos kosteusvoide ei ole tarpeeksi kosteuttava, ihon pinta kuivuu ja ihohuokoset tukkeutuvat, jolloin tali (tai joku) ihon sisällä ei pääse ulos = syntyy finni.
Itselläni ainakin yllä oleva pätee, vaikka se hassulta tuntuukin = kasvot kukkii (eli vaikuttavat rasvaiselta) ja minä hankin kuivan ihon voidetta...

Tässä vielä linkki kotilieden juttuun, joka mun siskosta tehtiin. Katso se enne-kuva ni huomaat kuinka paha ongelma sillä oli.
http://www.vuolte.fi/kaunotar&kulkuri/ihosairaus.pdf

mä just kävin viimeviikolla ihotautilääkärillä uuden puhjenneen aknen takia,siis ei oo ennen ollut.mul on jo aloitettu diane nova ehkäisypillerit sen hoidoksi mutta sain lisäksi oricyklin antibioottikuurin kahdeksi kuukaudeksi ja paikallishoitoainetta ja ihon pesu humektan perusvoiteella ja vedellä. hoito kestää kauan kuulemma, mulla on isoja syviä finnejä, yleensä 2-6kk antibioottikuuri

Kiitos vastauksistanne!

Mulla ei ole hormonaalista ehkäisyä käytössä, ei ole ollut kymmeneen vuoteen joten se ei ole finnien aiheuttaja.

Kalaoljykapseleita olen käyttänyt jo vuosia.

Kotona olin vuosia ns hyvähiilarisella ruokavaliolla ja ennenkaikkea kaikki syömäni ruoka oli itse tehtyä, työssä ruoka on teollisia eineksiä ja hyvin hiilaripitoista (leipä, peruna ja makaroni + jauhokastike pääaineina, liha ja kasvikset tosiaan sivuosassa) joten uskon että ruokavalio muutos suurin syy ihoni oireiluun.

Fresh balansea käytin yhteensä kuuden viikon ajan aamuin illoin, puhdistusvoide, kasvovesi sekä talineritystä hillitsevä kasvovoide ja se tosiaan pahensi finni-ihottumaa runsaasti ja teki kasvoista kivuliaat joten siksi lopetin.

Voisin nyt kokeilla jotain toista merkkiä mutta aika hakuammuntaa tämä tuntuu olevan, aijemmin pärjäsin mainiosti Lumenen tuoteilla joihin nyt olen palannut, ainakaan iho ei tunnu yhtä kipeältä.

Taitaisi olla parasta varata aika kosmetologille tai ihotautilääkärille. Ruusufinniä tämä ei taida olla koska esiintyy pääasiassa leuassa ja osin myös poskilla mutta ei noin runsaana kuin tuossa kuvassa. Finnit on ihan yksittäisinä vaikkakin rykelmänä mutta ei siis kauttaaltaan punaisena kuten siskollasi tuossa kuvassa, vähän vaikea selittää.

Exuviance-tuotteissa sama hoito tehoaa sekä tavalliseen akneen että ruusufinniin. Ekassa linkissä oli juttua ja kuva ihan tavallisesta aknesta kärsineestä naisesta. Eikä välttämättä tarvitse käydä kosmetologilla jollei oireet ole erityisen pahoja, vaan käyttää noita itsehoitotuotteita joita saa apteekista/kosmetologilta. Kannattaa kokeilla!

Yhteistyössä