Aikuisten siskojen välit..?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mitä olette mieltä tällaisesta:

Kävin viime vkl.na yhtenä iltana festeillä kahden kaverin kanssa. Noh, ei siinä mitään, kivaa oli. Kuulin sitten tänään eräältä läheiseltä ihmiseltä että siskoni on suuttunut minulle koska en kertonut hänelle meneväni sinne festeille.

Vaikka nykyään aika harvoin käyn tuollaisissa tapahtumissa tai illan vietoissa niin usein on sisko ollut mukana. No nyt sitten viikkoa ennen festejä kysyin siskolta onko hän kiinnostunut lähtemään sinne ja hän sanoi ettei innosta nyt ne festit, ei ole hänen tykkäämiä esiintyjiä, ei rahaa lähteä ja lapsetkin hänellä silloin ( on eronnut ), eli ei pääse lähtemään.

Vielä kuitenkin päivää ennen tapahtumaa kysyin häneltä että onko muuttanu mieltä ja että haluaako kuitenkin lähteä. Vastaus oli että ei ole lähdössä. Asia selvä, lähdin sitten seuraavana päivänä kavereiden kanssa ja pidettiin hauskaa.

Nyt sitten tänään kuulen läheiseltä että sisko on kuulemma suuttunut mulle kun en hänelle ilmoittanut että olen siellä festeillä käynyt kavereiden kanssa ja vielä odottaa multa jotain anteeksipyyntöä!

Siis tuli kyllä olo että siis mitä, kuulinko oikein.. siis mistä multa odotetaan anteeksipyyntöa, siitäkö että lähdin muiden kanssa pitämään hauskaa ja hän ei päässyt, niinkö? Enkö saa pitää muiden kanssa hauskaa! Hänkö määrää minun elämästä! Ja tässä ollaan kuitenkin jo molemmat yli kolmekymppisiä, ei tajua ei..

Ja sekin vielä että eihän me edes muutenkaan olla joka päivä yhteydessä, ei edes joka viikko, ja sanomattakin selvää ettei olla asuttu sitten lapsuuden enää saman katon alla, niin minäkö olen nyt velvollinen kertomaan hänelle joka askeleestani ja jos en tee niin, niin hänellä on oikeus suuttua?!!

Miltäs kuulostaa, kommentteja?

Neuvoisin, että anna olla. Olet pyytänyt mukaan ja ei ole ollut kiinnostusta, joten se siitä. On varmaan vaan jollainlailla kateellinen, kun ei itse päässyt.

Ja et todellakaan ole tilivelvollinen siskollesi.

Kuulostaa ahdistavalta. Mun isoveli on tuollainen mua kohtaan. Jotkut pitivät sitä rakkauttena, mutta mä koen tuon vallan haluna ja sairaana mustasukkaisuutena. Ja välttelen veljeäni kun en vaan kestä tuollaista. On mulla oikeus omaan elämään.

Juttelisin siskon kanssa suoraan, monesti noin toisen käden kautta tullut tieto on hiukan väritettyä, vaikkei tarkoituksellisesti, mutta äänen värissä välittyy välikäden omat intressit kuitenkin. Voi olla ettei siskosi olekkaan harmistunut juuri siitä ettet häntä haalinut mukaan, tai että menit kavereiden kanssa vaan siitä että ette jaa asioita toistenne kanssa, tai jotain.. Jos häntä vain harmittaa että joku muu tietää sun elämästä ja menoista häntä aiemmin/enemmän..

Kiitos kommenteista. En tosiaan ymmärrä ollenkaan tuota, itselläkin tuli mieleen tuo vallanhalu ja kateus ja mustasukkaisuus.

Tässä kerran aiemminkin oli tapaus että kyselin siskolta halua lähteä jonnekkin ja hän kertoi ettei pääse, ja ihan noilla sanoilla, ettei todellakaan pääse. Olin sitten itsekkin kotona sinä kyseisenä päivänä kun olisi pitänyt lähteä ja sitten sisko soittaa illalla aivan raivona että miksi en ilmoita itsestäni mitään, että hän on odottanut koko päivän kuulumisia minusta, että mennäänkö sinne minne häntä olin kysynyt aiemmin. Johon hän siis suoraan silloin oli vastannut ettei pääse!
Vaikka tuo olikin vähän eri asia niin kuitenkin silloinkin kun hän raivoissaan mulle soitti ja odotti anteeksipyyntöä, olin aivan äimänkäkenä että mitä ihmettä, mistä se mulle raivoaa. Hänen mielestä minun olisi pitänyt olla ilmeisesti selvännäkijä ja olettaa ilman hänen omaa yhteydenottoa että hän pääseekin lähtemään.

Vaikka nythän ei edes ollut samasta kysymys, ei edes nyt olisi päässyt eikä halunnut ja silti vetänyt herneet nokkaan.

On tullut kyllä lähiaikoina paljon muutakin sellaista ilmi mistä ilmenee että hän ei oikein muita ajattele kuin itseään mutta olen kuitenkin ajatellut että haluan pitää lämpimät välit siskooni. En sitten tiedä, eilen kyllä tuli mieleen että jos tuollainen jatkuu, niin on kai kohta pakko ottaa vähän välimatkaa, paha mieli siitä kyllä tulee mutta ei ole hyvä mieli nytkään.

Entäs jos siskosi olisi kovasti halunnut lähteä kyseiseen tapahtumaan, mutta ei päässyt esim. yh -kuvioiden takia? Vai mikä oli syynä. Takana saattaa siis olla vain väsymystä, kateutta, yksinäisyyttä? joka purkautui sinua kohtaan ikävällä tavalla, harmillista sinänsä :( Oletko ehdottanut siskollesi että tekisitte jotain yhdessä vaikka lapsienkin kanssa. Ja tarjoa vaikka josksus lastenhoitoapua. Keskustelkaa, viettäkää aikaa yhdessä. kannattaa todella selvittää onko siskosi yksinäinen, se on pahimmillaan tosi masentavaa. Mutta ei siskosi oikein tehnyt sinua kohtaan, mutta suhteellisuutta asiaan antaa, kun selvittää/pohtii mitkä syyt ovat käytöksen takana.

Tuo on varmasti totta että hän on väsynyt, kun on niin monta lasta, vaikka lasten isä onkin vahvasti kuvioissa mukana. Ja kyllä aion vielä ottaa asian esille hänen kanssaan ja tietysti toivon että voitaisiin olla hyvissä väleissä. Sellaista en vaan jaksa että koko ajan pitäisi miettiä että onkohan hän nyt suuttunut mulle jostain vaikka en olisi mitään tehnyt, kun vähän näyttää siltä että tuohon suuntaan ollaan menossa.. Silti kun ajattelen niin kyllähän sitä omalle siskolleen aika paljon anteeksi antaa, ainakin minä.. Rajankin pitäisi jossain kuitenkin kulkea.

Jotkut ihmiset ovat luonteeltaan sellaisia, että he haluavat tehdä numeron osallistumisestaan tai lähtemisestään jonnekin, eli heitä pitää pyytää ja pyytää, maanitella, kinuta mukaan. Haluavat tuntea itsensä tärkeiksi , halutuiksi. Ja jos sitten joku toimi normaalilla tavalla (kuten sinä, olet kerran kysynyt ja saanut selvän kielteisen vastauksen) vedetään herneet nenään. Sinuna neuvoisin olemaan välittämättä moisesta lapsellisuudesta. Siskosi on aika kasvaa aikuiseksi.

Kuulostaa siltä, että välinne ovat jokseenkin omituiset. Jos oma siskoni käyttäytyisi noin, keskustelisin aiheesta suoraan hänen kanssaan ja selvittäisin homman, en vatvoisi asiaa keskustelupalstalla.

Yhteistyössä