aikuisten sadehousut, kokemusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sadekesä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sadekesä

Vieras
vedenpitävä takki löytyy, mutta aattelin tuossa, että voisi esim. pyöräilyä varten olla hyvä olla sadehousutkin varalla. Prismassa katsoin rukan sadehousuja, ihan semmosesta perus kurakankaasta tehtyjä. Onko tuommoset ihan toimivat? Hiottaako? Eikös nuo ole kuitenkin sen verran kestävät, että satunnaisessa käytännössä kestää "ikuisesti"?

Minä oon käyttänyt kurahousuja koko ikäni, eikä niitä kovin usein tosiaan tarvii uusia ostaa. Marjassa ne on parhaat, kun voi mennä polvilleen mättäälle, ei selkä niin rasitu. Mutta niihin tarvii alle jotku puuvillahousut, esim pyöräilyshortsit, ja kyllä ne hiottaa. Mutta hiottaa ne muutkin vedenpitävät, on mulla niistäkin kokemusta, eikä ne kestä niin pitkään hyvinä.

aijaa, onko ne noin huonot tosiaan. eikö edes rauhalliseen pyöräilyyn sovi? ajattelin, että kai se ilma sieltä lahkeista vähän pääsee tuulettamaan... väri olisi niin kivan iloinen keltainen että siksi innostuin :)

Keltaset Rukan housut ne on mullakin.Kyllähän ne vähän hiostaa,mutta ei se oo kiva kintut märkänäkään pyöräillä.Kumihanskoja kovemmilla oon sateilla käyttäny,kun en mitään kesäkäyttöön sopivia hengittäviä hanskoja oo löytäny

Haltin drymax pyöräilypukua suosittelen, sillä olen pärjännyt kaatosateessakin 10km työmatkan .
Kurahousut hiostaa, puhumattakaan siitä kuinka paljon ne hankaavat ja hiertävät :( en suosittele.

Tavalliset sadehousut hiostaa ihan kauheasti ja lisäksi on riesa kuljettaa niitä mukana jos lähtiessä ei sada mutta sää on epävakainen. Ainakin Haltin DrymaxX-housuja saa myös irrallaan niin että ei tarvi ostaa koko pukua jos sulla kerran on hyvä takki ennestään. Mulla on sellaset ja lisäksi samaa kangasta oleva takki ja molemmat pitävät kyllä veden ihan kaatosateessakin mutta ovat HUOMATTAVASTI sadevaatteita mukavammat.

Kaikille näille (Drymaxit, tuulipuvut, Rukan tai muun valmistajan esim (may.rain.fi) vastaavat aidot kurahousut ja sadetakit ) on käyttöä aivan säästä tai vaikka pyörämatkan pituudesta (tai kuinka nopeasti sen polkee) riippuen.

Itse käytin aiemmin pitkään nopeasti polkiessani yli 5 km työmatkaa vain noita kuoripukuja tai tuulipukua koska koin perinteisten sadevaatteiden todella hiostavan. Nyt kun polveni on pitkään vaivannut minua (ja muutin lähemmäksi työpaikkaa, pyörämatkaa enää 2 km) , olen huomannut polkevani työmatkan paljon rauhallisemmin ja hitaammin. Samalla kyllä kastun herkemmin sateella, hiki ei tule yhtä helposti kuin ennen koska poljen tuon työmatkan nyt paljon hitaammin ja kyllä ainakin nyt nuo Rukan (May Rainin) kurahousukankaiset sadevaatteet ovat minusta paremmat ja suojaavammat

Perinteinen kurapuku on ehkä paras silloin kun pyöräilemään lähtiessä sataa kunnolla ja ulkolämpötila on jossain tuossa nollan ja +12 asteen välissä eli syksyin ja keväisin