Minä pärjään ihan oikeasti vähillä vaatteilla. Myös isäni on samanlainen. Ja mieheni. Ja lapsemme.
Minä pärjään tavallisilla puuvillahousuilla sinne -15 asteeseen saakka. Sen jälkeen laitan pitkät kalsarit alle. Ja jos pakkasta on yli -25 ja ulkoilen pitkään, niin sitten on noiden päällä kuorihousut. Niin, ulkoilen paljon, pakkasraja on siinä -35, joten käytännössä täällä missä asun ei ole mitään rajoitteita ulkoilussa.
Takkina käytän gore-kuoritakkia sinne -20 asteeseen saakka, sen jälkeen laitan talvitakin. Viime viikolla käytin myös talvitakkia kun oli -15 astetta ja piti mennä vieraiden kanssa ravintolaan syömään, ajattelin että olen fiksumman näköinen. Mutta kyllä oli kuuma
Äsken tein lumitöitä tunnin pihalla, -22 astetta. Päällä oli verkkarit, T-paita ja se goretakki. Päässä oli korvaläpät ja huppu, tosin puolessa välissä otin sen pois päästä, kun oli lämmin.
En siis pukeudu vähiin "typeryyttäni" tai "tyylin" takia, vaan ihan siksi, etten tarvitse enemäpää, ja ahdistun, jos minulla on kuuma. Meillä on sisälämpötila talvisin n. 17 astetta, ja silti ollaan vähissä vaatteissa sisälläkin. Toivon totisesti että se ei olisi jatkuva päivittelyn aihe, sillä en voi asialle mitään. Minäkin pidän suuni kiinni, kun näen ihmisillä kaulaliinat ja hanskat kun on 10 astetta lämmintä.