Aikuisten kurahousut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Puistotäti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo, ei siinä mitään, mäkin ostin meille kunnon ulkoilukamppeita kun tuo nyt 1v oli tuloillaan. Ei kastuta eikä palella ulkona, ja voidaan hyvin istua hiekkiksen reunalla jne.

Mutta rajansa kaikella...

Paitsi jotkut sadevaatteet on tosi kivoja aikusillakin, mutta eiköhän jokaisella pitäisi olla päätäntävalta että mitä sinne hiekkikselle laittaa. Kun nyt ei kuitenkaan olla pyydystämässä valaita tai teurastamolla..

Meillä siis päiväkoti haluaa että kaikki lapset käyttää kurahousuja ei siis kaikki vanhemmat. Päätös oli että jos ne kerran ovat niin hyvät ja kaikki käyttää niin sitten käyttää puistotätikin. Aluksi pidin tätä ihan että mitä ihmettä mutta ei tämä niin huono juttu siis ole. Johtaja sanoikin että jos alan kiukuttelemaan asiasta niin sitten vasta lapsi olenkin itekin...

Alkuperäinen kirjoittaja Puistotäti;29645587:
Meillä siis päiväkoti haluaa että kaikki lapset käyttää kurahousuja ei siis kaikki vanhemmat. Päätös oli että jos ne kerran ovat niin hyvät ja kaikki käyttää niin sitten käyttää puistotätikin. Aluksi pidin tätä ihan että mitä ihmettä mutta ei tämä niin huono juttu siis ole. Johtaja sanoikin että jos alan kiukuttelemaan asiasta niin sitten vasta lapsi olenkin itekin...

Tulitko jo...?

Tästä ketjusta tuli jälleen kerran mieleen yks chattimies muutaman vuoden takaa. Mitä mahtaa kuulua sademiehelle? Voi niitä tarinoita koiran ulkoilutuksesta, pankkiasioinnista jne jne, aina vartavasten noihin tilanteisiin tilatuissa, erikoisissa sadehousuissa... :D Vaimo töihin, lapset hoitoon ja iskä vähän toteutti sillä välin itseään. Ei sinä mitään, kivan oloinen heppu hän oli. :)

Mulla on tälläiset lapselle ja mulle. Käydään vähän kalassa rannalla ja näitä käytetään vaikka kun mennään mutaleikkeihin nyt keväällä merenrannalle. Siellä voi mukavasti kahlata.

Tiffany-Hartley-2.png

Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;29638923:
Käytin tuommoisia n.10v sitten kun olin vielä hoikka ja nätti vaikka säkki päällä, nykyään on sitten tarvinnut alkaa satsaamaan vedenpitäviin ulkoiluvaatteisiin.
Mutta mulla oli siniset ja niissäluki finnair :D

Millaiset ulkoiluvaatteet sulla nykyään on? Pärjäätkö oikeasti kovallakin sateella ilman perinteisä sadevaatteita? Luulis että vähintään takin huppu ja yläosa kastuvat läpi rankassa sateessa. Olen kyllä noita itsekin harkinnut kun sadekamppeiden kanssa on niin tympäsevää puljata ja kun sadeasua ole mukana niin tavallisen tuulipuvun läpi kovemman sateen on helppo kastella vaatteeni läpimäriksi.

Voisin käyttääkin, ehkä tosin jossain muussa värissä kuin punaisena. Ainakin parempi vaihtoehto viileänä rapakautena kuin likaantuva (ja kuluneena kastuva) goretex tai tuulipuku. Huolettomampi nostaa syliin nenäänsä myöten rapainen ipana tarvittaessa tai sännätä sen perään kurakon toiselle puolelle ennenkuin kerkiää sukeltaa keväiseen ojaan. Lisäksi kunnollisesta materiaalista tehdyt kurahousut ovat varmasti moninverroin kestävämmät kuin kangaskamppeet ja saanee kaupaksi kun niitä ei enää tarvitse. Taitaa hintakin jäädä kauas laadukkaasta *tex-puvusta.

Vyötärömallisista sadehousuista on sen verran kokemusta jo ennestään, että ei ne ainakaan kauheasti hiosta parin tunnin aikana jollei ole jatkuvassa liikkeessä tai tee kovasti esim. nosteluhommia. Ja näppärät riisua pois päältä ja heittää vaikka auton konttiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Puistotäti;29645587:

Mitäpä jos tyytyisit toteuttamaan sadeasufetissiäsi ihan vaan omissa oloissasi tai alan harrastajien omilla foorumeilla, etkä tyrkyttäisi sitä näille muille keskustelupalstoille?

Tosihienot housut. Miksi en käyttäisi jos tuollaiset saisin.
Itsellä on tavalliset vyötärömalliset sadehousut joita käytän
aina märällä kelillä kun ulkoilen koiran ja lasten kanssa.
Loskakelillä sade - /kurahousut on paras vaihtoehto.
Ei tarvitse varoa kun teet lasten kanssa lumilinnoja ja ukkoja
että housut kastuu. Voit olla vapaasti polvillaan lumessa niin kun lapsetkin.
Sitä minä ihmettelen että mikä noissa sade- / kurahousuissa on niin ihmeellistä?
Meillä ainakin käytetään sadevaatteita aina kun on tarvis myös pyöräillessä ja
jos käydään vaikka kaupassa jos on sadesää.
Lapset eivät ole koskaan kiukutelleet kurahousujen kanssa koska äidilläkin on
aina kurahousut kun lapsillakin on.

Minä muistan l97o-luvun kurahousut. Ne olivat minulla tummansiniset (kaikilla muillakin pojilla tietysti senväriset) ja hirveän vankat eikä ollut henkseleitä vaan nepparit meni olkapäiden yli. Ne olivat vaikeat saada yksin pois ja aina piti pyytää apua. Kerran tuli pulkkamäessä pissahätä mutta ei ollut ketään aikusta auttamassa niin pissasin kurahousuun. Ja mäenlasku jatkui sen verran pitkään että taisi tulla pisut toisenkin kerran. Vielä ll-vuotiaana käytin niitä nepparikuriksia kun olin pienikokoinen.

Sattuuhan sitä vahinkoja. Mulle laitettiin joskus 10 veenä vielä pulkkamäkeen vaipat kurahousujen alle kun se pissalla käynti oli hankalaa ja mäessä touhuttiin usein koko ilta. Monilla kavereilla oli samoin.

Muistan kun pulkkamäkeen mennessä piti vielä 9v laittaa vaippa. Tämä sen jälkeen kun olin lähtenyt pissahädässä mäestä kotiin ja pääsinkin rappukäytävään asti mutta hissin tulo kesti ja siinä rapun lämmössä pissa ruiskusi toppahaalariin ja kurahousuun.

Yhteistyössä