Osaako kukaan sanoa,millaisia tukia aikuisopiskelija saa?Olen vakituisessa työsuhteessa,jos aloittaisin aikuisopiskelun työn ohella,saisinko minkäänlaista tukea?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja villivarsa:Oon lukenu,että aikuisopiskelu on usein monimuoto-opiskelua,eli iltaisin ja vkonloppuisin.Oliko sun opiskelu päiväopiskelua?
Alkuperäinen kirjoittaja Fantaihana:Monimuotona siis opiskelisit? Aikuiskoulutustuella saa tehdä keikkaa opiskelun ohella, mut ei omaan työpaikaan. Mut muuten oot joko töissä tai opiskelija.
Alkuperäinen kirjoittaja Fantaihana:Alkuperäinen kirjoittaja villivarsa:Oon lukenu,että aikuisopiskelu on usein monimuoto-opiskelua,eli iltaisin ja vkonloppuisin.Oliko sun opiskelu päiväopiskelua?
AMK:ssa aikuisopiskelu tarkoottaa sitä että on jo alan tutkinto pohjalla. Itse käyn koulua kaks päivää viikossa ja lopun aikaa olen töissä. Meillä koulupäivät on 8-16, iltaopiskelunakin voi joissain kouluissa opiskella.
Alkuperäinen kirjoittaja huom:Alkuperäinen kirjoittaja Fantaihana:Monimuotona siis opiskelisit? Aikuiskoulutustuella saa tehdä keikkaa opiskelun ohella, mut ei omaan työpaikaan. Mut muuten oot joko töissä tai opiskelija.
Saa tehdä sanunnaisesti myös omaan työpaikkaan, lukekaa huolella koulutusrahaston teksti! Pitää vain olla se 2kk putkeen ettei ole töissä lainkaan ja sen jälk saa tehdä töitä niin ettei pruttopalkka ylitä 2/3 tuen määrästä..
Alkuperäinen kirjoittaja Fantaihana:Alkuperäinen kirjoittaja villivarsa:Oon lukenu,että aikuisopiskelu on usein monimuoto-opiskelua,eli iltaisin ja vkonloppuisin.Oliko sun opiskelu päiväopiskelua?
AMK:ssa aikuisopiskelu tarkoottaa sitä että on jo alan tutkinto pohjalla. Itse käyn koulua kaks päivää viikossa ja lopun aikaa olen töissä. Meillä koulupäivät on 8-16, iltaopiskelunakin voi joissain kouluissa opiskella.
Alkuperäinen kirjoittaja Fantaihana:Alkuperäinen kirjoittaja huom:Alkuperäinen kirjoittaja Fantaihana:Monimuotona siis opiskelisit? Aikuiskoulutustuella saa tehdä keikkaa opiskelun ohella, mut ei omaan työpaikaan. Mut muuten oot joko töissä tai opiskelija.
Saa tehdä sanunnaisesti myös omaan työpaikkaan, lukekaa huolella koulutusrahaston teksti! Pitää vain olla se 2kk putkeen ettei ole töissä lainkaan ja sen jälk saa tehdä töitä niin ettei pruttopalkka ylitä 2/3 tuen määrästä..
Tiedän ton satunnaisesti kohdan, siis jos tulee akuuttitarve voi tehä jonkun työvuoron, mut mitään suunniteltua vuoroa ei työvuorolistassa varmaan sais olla. Mä otan nyt kesällä just ton kaks kuukautta opintovapaata kun teen ulkomaan työharjottelun. Lopun aikaa olen sitten normaalisti lomalla.
Alkuperäinen kirjoittaja villivarsa:Alkuperäinen kirjoittaja Fantaihana:Alkuperäinen kirjoittaja villivarsa:Oon lukenu,että aikuisopiskelu on usein monimuoto-opiskelua,eli iltaisin ja vkonloppuisin.Oliko sun opiskelu päiväopiskelua?
Mulla olisi sellanen tilanne,että olen ruokakaupassa töissä,mulla ei ole kaupallista koulutusta ja nyt haluaisin sellaisen hankkia.Olisikohan aikuisopiskelu minun tilanteessa järkevin ratkaisu?Mulla nimittäin 3 lasta,joten taloudellisesti ei ole mahdollista alkaa opiskeleen päätoimisesti ja jäädä pois töistä,koska sillonhan olisin opintotuen varassa?!siksi kiinnostaisi tietää,olisko mun mahdollista saada mitään tukia,jos käyn palkkatyössä ja opiskelen työn ohessa?
Alkuperäinen kirjoittaja villivarsa:Alkuperäinen kirjoittaja Fantaihana:Alkuperäinen kirjoittaja huom:
Siis mun tapauksessa tää homma menis vissiin niin,että...jatkaisin normaalisti palkkatyössäni,ja opiskelisin työn ohessa ilman lisiä?
Paljonko sulla on tuloja/vuosi? Se sen ratkaisee.